Warmmmmm

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Mariss
Vlieger

Warmmmmm  Reageer met quote  

Oke, geen idee of er zo een topic is, maar misschien is t wel handig voor de ongelukkige die in een flatje wonen.

Het is tuurlijk zomer nu. Het echte warme weer is er nu nog niet geweest, maar het komt wel.
Nu hebben niet alle mensen geluk met een rijtjeshuis en airco. Dus ik wil graag bij deze het topic: 'Steun de mensen die geen rijtjeshuis en geen airco hebben' openen.
Hebben mensen nog tips, voor het aangenaam voor de vogeltjes te maken, behalve dan: Alles dicht houden, ventilator aan en regelmatig sproeien

Als we rtl4 moeten geloven wordt het in zuid limburg vrijdag 35 graden !
Nu woon ik in Rotjeknor, maar *zucht* Ik wil de herfst!
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 8:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier nog zo een op een flat met plat dak, maar als je andere tips wil...die zijn er niet...behalve 's avonds alles open zetten....
De vogels hier hebben er eerlijk gezegd minder last van dan ik...
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 9:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, vrijdag word het helemaal dikke pret.... Sad
Ik vind dit weer ook veel te warm. Geef mij maar een graad of 25 en ik ben gelukkig.

Ik behoor dan, zoals je zegt, tot de mazzelaars die in een rijtjeswoning wonen. Maar geloof mij, als ik niet slim ben qua ramen op tijd open en dicht en alles donker houden en de ventilator gebruiken en zo, dan is het hier ook om te stikken.

Ik moet zeggen dat ik eerlijk gezegd best op zie tegen vrijdag. Ik woon dan wel niet in Zuid-Limburg, maar zoveel scheelt dat meestal niet. Ik denk dat het hier dik boven de 30 graden gaat worden.
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 9:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is hier in huis zelf nog goed te doen (24graden), maar in de bijkeuken, waar Sam en Moos en de jongen zitten is het best warm. Vooral in het blok Denken
Ik zit al te bedenken of ik vrijdag wanneer het zo super warm is - een koelelement tegen het blok moet binden ofzo om het wat koeler te maken Confused
Iemand daar een idee over?
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 9:46 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik denk zelf dat het wel meevalt in het algemeen. Ligt natuurlijk aan de plek waar de vogels zitten. Zo mogelijk de vogels op een koelere plek zetten, de opties die al zijn gegeven, verder blijft het opletten en luisteren naar de lichaamstaal.

Verschillende rassen zijn vanuit hun natuurlijke leefomgeving warmte gewend, ik merk het aan Spetter. Blijven opletten en handelen op het juiste moment b.v. bij hijgen afkoelen. Lekker laten baden en als de vogel er geen last van heeft..................ook zo laten.

Ik vergelijk het met onweer of oud en nieuw. Huisdieren voelen vaak onze emoties aan en reageren daarop. Ik ga hier in huis gewoon mijn gang en let goed op haar lichaamstaal. Gordijnen dicht als het te gek wordt, mijn achter- en voordeur tegenover elkaar open en wachten Wink tot de graden dalen met de nevelspuit bij de hand.

Iedereen veel succes morgen en ik ben benieuwd naar jullie verhalen na morgen.
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 8:03 am
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Bij mij was de flat juist koeler dan het rijtjeshuis waar ik nu in zit. Hele dag volle zon erop en omdat het nieuwbouw is geweldig goed geïsoleerd. Krijg de warmte er dus niet meer uit:S.

Onze vogel lijkt er tot nu toe nog weinig last van te hebben. Ik zou zeggen, zoveel mogelijk op een koele plek plaatsen, voldoende water aanbieden, dan komt het wel goed.
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 9:58 am
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

@ Laura, de meeste vogels hier hebben er ook geen last van. Maar ik zit hier met een zorgen parkietje die heel snel hijgt en het warm heeft. Ook vind hij het sproeien echt niet leuk, dus ik ben bang dat ik hem teveel stress gaat bezorgen met deze hitte.

@ Esjo. Ik heb geen idee wat je met het blok kan doen en de jonge dan. Naja je hoeft niet bang te zijn dat de kleintjes kou vatten als de mama ervan af is Onzeker

@ Spetter Je hebt wel gelijk eigenlijk dat ze op onze reactie reageren. Maar toch ben ik bang haha. De meeste vogels houden hier niet van te baden en te sproeien. De logeetjes die hier nu zijn, die hebben zelf een badje en maken daar gelukkig gebruik van.
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 12:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik snap (heel herkenbaar), dat we ons zorgen maken als een situatie afwijkt. Spetter is vanmorgen wezen wandelen, is eigenlijk net zoals anders actief. Ik sproei wel tweemaal per dag uitgebreid. heb net een theemengsel gemaakt: enchina, kamille, lavendel, klaver en herderstasje............door het zeefje, in de nevelsproeier, lauw water erbij en Spetter geniet met volle teugen.

En ze is pas tevreden als de sproeier leeg is, anders stapt ze niet op Hartje
Op het moment zit ze op haar boom buiten in de zon met haar wilgentakken te spelen.
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 5:45 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik steun echt iedereen die nu geen airco heeft of niet koel woont maar moet zeggen, ben ik blij dat we nu verhuisd zijn ergens. Ook al was de verhuis zelf een grote ellende. In het vorige huis was het puffen, zweten (geen isolatie) en hier is het nu 21,4 graden in de woonkamer, heerlijk als je zo van buiten komt eigenlijk. Ook voor de gaaien is dit zeker goed te doen, zijn ze niet gebakken als maandag toen we de verhuis deden, ocharm.

Ik hoop echt echt waar dat het voor jullie die het zoooo heet hebben in huis nu snel wat frisser mag worden. Moet wel zeggen, buiten moet ik niet komen want daar is het dan ineens helemaal om dood te vallen, de luifel moet nog gehangen dus buitenzitten kan straks pas als de zon wat is verdwenen naar de andere kant.
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 6:26 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Hier gaat alles toppie Sarah. Spetter geeft geen verschil aan. Wandelen hebben we vanmorgen gedaan, en ze zit volop in de zon in haar boom te spelen. Ze is niet minder actief geweest. Ze geeft zelf aan wanneer ze naar binnen wil en kan in de schaduw als ze dat wil. Geen airco hier maar wel plezier Zon
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 6:48 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Hier gaat t met 1 parkietje wat minder Crying or Very sad
Hij hijgt als een gek, maar vindt sproeien echt heel ***
Dus wat kan ik het beste doen? Hem ietsjes meer stress bezorgen en gewoon sproeien?
Bericht Vrijdag 2 Juli 2010 9:29 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik zou hem idd gewoon nat sproeien. je kan moeilijk de hele dag je koelkast open zetten om hem de koelte te geven.
heb je geen ventilator of zo om hem wat frisheid te geven?
Bericht Vrijdag 2 Juli 2010 9:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, de ventilator staat aan, maar dat helpt blijkbaar niet. Hij staat aan in het hoekje van de vogels rond te draaien.
Maar het is gewoon een zorgenkindje die het snel warm of koud heeft.
Bericht Vrijdag 2 Juli 2010 10:23 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

tja dan is het moeilijk, laat hem aan de noorkant van het huis staan, daar is het altijd een ietsie pietsie koeler en meer kan je niet doen.
genoeg water aanbieden op z'n tijd. probeer stukjes fruit tot moes te maken en dan invriezen zodat ze een gezond ijsje hebben. dat is ook nog mogelijk. en maar hopen dat het snel weer afkoelt buiten.
sterkte
Bericht Vrijdag 2 Juli 2010 10:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Helaas is er echt niets meer dat je kan doen. Inderdaad het koelste plekje zoeken en proberen ze zo wat af te koelen met sproeien, ze moeten niet doornat zijn hoor maar nu en dan kort sproeien koelen ze ook van af, zo deed ik het ook in de wagen, kort maar deed ze wel goed. Van dat korte beetje sproeien is de stress ook minder.
Bericht Vrijdag 2 Juli 2010 11:21 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:08 am
  Berichten van afgelopen: