|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Wat gebreken onderzoeken bij aanschaf nieuwe vogel? |
|
|
Wat zou jij laten onderzoeken bij de aanschaf van een nieuwe vogel? Op welke ziekten en gebreken etc heb jij je vogels laten testen of wat zou jij de volgende keer doen? |
Woensdag 12 Maart 2008 8:48 am |
|
|
coco&joyce
Moderator

ik heb coco laten testen op pdfb clamidia en polyoma
als er een gaai bij zou komen zou ik hm die drie laten testen een poepjes onderzoek op bacterie
en een foto van zn luchtzakken vanwege de problemen die ik met coco ermee heb gehad
Laatst aangepast door coco&joyce op Woensdag 12 Maart 2008 2:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
Woensdag 12 Maart 2008 1:06 pm |
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Ik laat altijd onderzoeken op PDFB en polyoma en een ontlasting onderzoek en een algemeen lichamelijk onderzoek, dus hart longen enz.
Doe ik altijd en ben daarom altijd vroeg met de aanpak van eventuele problemen |
Woensdag 12 Maart 2008 2:01 pm |
|
|
|
|
Remco
Vlieger
Mocht Leia ooit in contact gaan komen met andere vogels, dan zou ik eerst Leia op alles laten testen (PBFD, Polyoma, Clamydia).
Daarnaast ik als er een nieuwe vogel bijkomt die op hetzelfde laten testen. |
Woensdag 12 Maart 2008 2:04 pm |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Ik heb Herman laten testen op polyoma, PBFD en clamydia. Dit heb ik gedaan nadat hij al en tijdje hier woonde. Mocht er in de huiskamer 1 bijkomen dat wordt ie voordat hij er bij komt eerst getest op bovenstaande ziektes. |
Woensdag 12 Maart 2008 11:47 pm |
|
|
Cosch
Vlieger
Ik heb Kaya toen meegenomen naar Verstappen voor een algemeen onderzoek. Dus conditie, spieren voelen, luisteren naar hart en longen enzo. En de testen die noodzakelijk geacht worden.
Gijs is 2 jaar geleden getest op ziektes. Dus die heb ik zonder overleg met VA overgenomen.
Vorige week poepjes weggebracht van Coco en Gijs en beide zijn schoon. (onderzocht op bacterien en parasieten) |
Donderdag 13 Maart 2008 12:04 am |
|
|
|
|
vlindertje
Vlieger
Om even bij het laatste gedeelte te beginnen, helemaal niets, had er geen idee van dat al die ziektes überhaupt bestonden. Om met het eerste deel te beginnen, er komt in principe geen andere vogel in huis. Uiteindelijk vind ik het toch geen superidee. Maar mocht ik zoals ik eerst graag wilde een bonte boer in huis nemen, dat zou ik hem zeker op polyoma, PBFD en clamydia testen, gewoon om gerust te zijn, ook als ze er heel gezond uitzien. |
Vrijdag 14 Maart 2008 3:31 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ik heb ze laten testen op pbfd, polyoma en chlamydia. (Iago & Zazu alleen op pbfd & polyoma) Tevens heeft Scuttle een algemeen onderzoek ondergaan.
Als (denk het niet) er een nieuwe vogel bij zou komen, zou deze getest worden op pbfd, polyoma en chlamydia. Tevens zou ik voor een ontlastingonderzoek gaan en een algemeen (hart etc) onderzoek. |
Zondag 16 Maart 2008 8:30 am |
|
|
kira07
Fladderaar
ik ben met kira wel even langs de dierenarts geweest voor een algemeen lichamelijk onderzoek hart longen gewicht ezv dit was allemaal goed ik heb haar nog niet laten testen op die ziektes maar vind het nu ook niet zo nodig ze gaat harstikke goed en als er wat aan de hand zou zijn zou ze niet zo actief zijn denk ik dan maar mocht er ook nog een andere vogel komen laat ik ze wel allebij testen voor de zekerheid want je weet maar nooit  |
Donderdag 3 April 2008 10:43 am |
|
|
|
|
Titi's mama
Vlieger
Ik zou een nieuwe vogel meteen op kalkgebrek laten testen!
Allebei mijn kipjes zijn getest op polyoma en pbfd, en Titi ook op chlamydia. |
Donderdag 3 April 2008 1:43 pm |
|
|
Steph
Beginnende vlieger
Wij hebben afgelopen woensdag Apollo en Bjoggi laten testen op PBFD en chlamydia. Polyoma had volgens Hedwig geen zin omdat daar alleen jonge vogels van ziek worden en Apollo en Bjoggi zouden daar nooit meer ziek van kunnen worden, ook al zouden ze wel drager zijn.
Micah laten we wss niet testen omdat hij uit een gesloten bestand komt en Hedwig zei dat de test dan sowieso negatief zou zijn en dus zonde van het geld. |
Donderdag 3 April 2008 3:15 pm |
|
|
Tommy07
Beginnende vlieger
Hoi hoi,
weet iemand een goede VA in de omgeving van Den Haag waar wij onze vogeltjes zouden kunnen laten testen?
Wij hebben ze niet laten testen
Wisten ook niet dat er zo ontzettend veel ziektes zijn.
Ze zien en gedragen zich alle twee erg gezond (uit). |
Zaterdag 5 April 2008 11:43 pm |
|
|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
als je hier: http://www.fluffies.org/nl/die.....t4765.html even kijkt, zie je een lijst met va's.
In dat topic staat ook een link naar ervaringen met va's. Daar vind je er vast één tussen  |
Zondag 6 April 2008 10:06 am |
|
|
Tommy07
Beginnende vlieger
Super!
Dank je wel! |
Zondag 6 April 2008 1:08 pm |
|
|
esjo
Kamikaze piloot