|
|
|
M3LL00W
Eitje
|
| Welke vogels bij valkparkiet in een kooi van 1.60mx60cmx60cm |
|
|
Beste,
zoals jullie weten heb ik voor mijn verjaardag Coco gehad(baby valkje8weken)
en ik krijg volgende week zaterdag ook nog een vogel. de bedoeling is nog een valkje erbij te doen Coco is een vrouwtje albino dus de valkje dat erbij gaat wou ik een mannetje maar ik wil graag andere vogelsoorten erbij dus en op internet lees ik dat een koppel valkjes bijna nergens mee kan ivm broedtijd. dus welke vogels zouden bij valkjes kunnen dus dan zou ik bij coco(vrouw) nog een ander vrouwtje bijzetten en dan zouden er wel andere vogels bij kunnen toch?
maar kunnen jullie me dan aanraden welke vogelsoort erbij kan(geen grasparkiet)?
graag verneem ik snel antwoord |
Zaterdag 21 Augustus 2010 4:10 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Vergeet aub niet dat het weekend is en ook vakantie voor velen dus snel reageren is niet altijd mogelijk.
Eerlijk gezegd, ik zou er verder GEEN bij zetten. Waarom wil je er persé nog bij zetten? Als er straks problemen komen wat doe je dan? |
Zondag 22 Augustus 2010 12:35 pm |
|
|
M3LL00W
Eitje
|
oké ja met snel antwoorden was beetje onnodig sorry!
uhmm ik neem aan dat het niet fout gaat als ik doe wat jullie me aanraden zou er alleen een bij zetten waarvan jullie 100%zeker waren want anders zou ik er niet aan beginnen. En als er niemand tot woensdag iets weet dan heb ik me antwoord zelf al. dan zal ik voorlopig gewoon bij mijn cocotje een mannetjes valkje zetten en mischien in de toekomst nog 1 of 2 mannetjes of vrouwtjes of mischien helemaal niks. dus ik hou het dagelijk s ff in de gaten voor reactie's en dan hoor ik het nog wel!
GreeTzz |
Zondag 22 Augustus 2010 2:59 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Tja, vind het eigenlijk dat je net er moet van uit gaan dat het niet lukt. Kwestie van daar rekening mee te houden of je dan een andere kooi hebt.
Het is nooit zeker dat het klikt. |
Zondag 22 Augustus 2010 8:04 pm |
|
|
M3LL00W
Eitje
|
heey sarah denk dat ik toch naar je advies luister ! coco krijgt gewoon een sexy vriendje erbij en worden hopelijk een fijn stel~! en mochten ze baby's krijgen hou ik er 1 of 2 en de rest is dan verkoop! |
Zondag 22 Augustus 2010 8:09 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik denk dat dat een slimme beslissing is. Een koppel kan raar doen in de broedtijd en houden wel van hun "eigen privé plekje" in die periode.
Later kan je nog zien of je plaats hebt voor een ander koppel maar dan hebben ze in elk geval hun eigen plekje waar ze met hun partner rustig zijn zonder "indringers".
Wijze beslissing  |
Maandag 23 Augustus 2010 10:42 am |
|
|
|
|
M3LL00W
Eitje
|
haha,
die wijze beslissing is alleen maar dankzij jou!
Bedankt! |
Maandag 23 Augustus 2010 11:24 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ach nee joh, uiteindelijk neem jij de beslissing. Wij proberen enkel raad te geven.
Hey, als het vriendje er is wil, laat je dat koppeltje dan zien? Ben reuze benieuwd |
Maandag 23 Augustus 2010 11:53 am |
|
|
M3LL00W
Eitje
|
haha oke oke,
ja zaterdag al szew samen zitten maak ik gelijk foto's!
ik mag trouwens zelf kiezen welke soort valk ik wil dus en wat zou een mooie combo zijn denk jij met een albino? ik dacht zelf een witmasker maar twijfel heel erg |
Maandag 23 Augustus 2010 12:00 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Woei, dat is een moeilijke vraag. Denk dat dat echt een persoonlijke keuze is hoor, hoe graag ik je daar wil bij helpen, dat is moeilijk. Denk dat je eigen keuze en de klik het belangrijkste is. |
Maandag 23 Augustus 2010 2:20 pm |
|
|
M3LL00W
Eitje
|
hoe zorg ik dat ik zeker weet dat coco de klik maakt? |
Maandag 23 Augustus 2010 2:21 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Is er misschien enige mogelijkheid om Coco mee te nemen? Zo kan je Coco als het ware zelf laten kiezen en is de kans op slagen het grootst lijkt me. |
Maandag 23 Augustus 2010 2:22 pm |
|
|
|
|
M3LL00W
Eitje
|
nou ik weet het niet heb geen kleine kooi altans heb wel maar daar kan coco echt never nooit in zonder iets in 5 minuten een bod of iets dergelijks te breken... verder heb ik nog wel zo een heel klein karton doosje van dierenwinkel.. maar waarschijnlijk is daar een buiten voliere dus dan zou ik haar voglens jou er gewoon in moeten zetten en kijken bij wie ze gaat zitten? en bij wie ze het eerst gaat zitten gelijk menemen? maar ook voor deze optie geldt ik denk niet dat die kweeker daar zoveel tijd voor heeft of is het een kwestie van der in en der uit? |
Maandag 23 Augustus 2010 2:25 pm |
|
|
Sarah
Moderator

hmmmm, in elk geval is het aanleren van het kooitje wel handig, stel dat je in spoed naar een arts moet. Troost je, hier ben ik mijn halve vinger kwijt van onze grijze als ik dat doe hoor maar als het echt moet dan kan mij dat niets schelen.
Als het niet gaat of de kweker heeft daar geen tijd voor dan moet je dat niet doen. Wel raad ik je aan om daar toch wel rustig je tijd te nemen. Zeker niets te overhaasten en de gaaitjes rustig te bekijken, hoe ze reageren, hoe ze doen.
Dit is niet onbelangrijk. |
Dinsdag 24 Augustus 2010 8:41 am |
|
|
M3LL00W
Eitje
|
ja ik kijk wel mischein krijg ik zelf en kooitje erbij mee dus ik moet nog ff kijken je hoort nog van me! |
Dinsdag 24 Augustus 2010 12:36 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:09 am
|
|
|
|
|