|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ze kan daar in ieder geval oefenen met haar vleugels. Of haar kooi moet zo vol hangen met speeltjes? (Niet onherkenbaar hahaha)
Hoe is het met haar geluidjes? Is ze nog steeds stil? |
Vrijdag 14 December 2007 10:23 am |
|
|
esc_f_ny
Ervaren vlieger
Hahaha,'d'r kooi hangt inderdaad wel vol, maar op zich zijn er wel hoekjes waar ze kan trainen. Doet ze ook wel, maar ik bedoel het omhoog vliegen.
Oooh ja!! Ze is zo superlief. Totaal niet meer schreeuwen (ff afkloppen). Heel veel d'r fluitje "fuuwuut" en nu heb ik haar "fuutfwuuw" geleerd. En het is een uitgekookte ook. Normaal zit ze te kletsen en hoor je ineens tussendoor "fuutfwuuw" (wat ik haar dus heb geleerd). Gister ineens uit het niets "fuutfwuuw". Dus ik geef d'r als beloning een hazelnoot. Wilde ze niet, liet ze vallen. Doet ze nog een keer "fuutfwuuw", zo van 'als ik het nog een keer doe, krijg ik lekker een nootje waar ik wel zin in heb. Haha, nog gelukt ook.
Gek he, dat dat geschreeuw van de ene op de andere dag over is gegaan. Wat kan er toch gebeurd zijn.... .... Dat ik bijna d'r nek om heb gedraaid misschien??  |
Vrijdag 14 December 2007 5:57 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ik denk dat ze ook daar in die hoekjes stiekem oefent hoor, zodat ze buiten de kooi lekker omhoog kan.
Wat goed dat ze niet meer schreeuwt! (En alleen nog maar ongegeneerd fluit naar je.. Of naar de nootjes?)
Misschien had ze toen door dat ze geen voer kreeg wat ze wilde?? Je was haar ook aan het overzetten? En daarvoor.. Omdat ze misschien nog een beetje baby was? Ik heb geen idee. Vind het wel frappant! |
Zaterdag 15 December 2007 10:16 am |
|
|
|
|
esc_f_ny
Ervaren vlieger
Toen ze van de ene op de andere dag stopte met schreeuwen, was ze allang overgezet (wanneer het haar uitkwam). Nu eet ze trouwens sinds een paar daagies ook d'r pellets braaf op.
Ik snap er ook geen bal van. Maar weet je: Wat maakt het uit, we hebben d'r waar we d'r willen hebben. Als het maar zo blijft... maar daar maak ik me niet zoveel zorgen om.  |
Zaterdag 15 December 2007 11:26 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Geen zorgen maken hoor! Vind het wel vreemd, zo van de één op andere dag.  |
Woensdag 19 December 2007 10:03 am |
|
|
esc_f_ny
Ervaren vlieger
Nou, ik maak me wel een klein beetje zorgen. Zaterdag gaan we weer bij m'n ouders slapen en ik ben bang dat ze daar weer begint. Ik zit vol trots constant te vertellen hoe lief ze is en dat ze niet meer schreeuwt. Dalijk gaat ze het daar ineens weer doen.......  |
Woensdag 19 December 2007 5:17 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm dat snap ik.. Maar, kan je ze van te voren inlichten dat ze NIET op haar moeten reageren. Totaal niet op geluidjes? Ze kennen de 'vervelende' geluiden? Laat dat horen zodat ze iig weten waar ze niet op mogen reageren. (Raja mag er niet bij zijn.. Stel je voor..) Het gaat vast goed! |
Donderdag 20 December 2007 12:02 pm |
|
|
esc_f_ny
Ervaren vlieger
Dat is een goed idee. Maar dat geschreeuw kennen ze wel hoor. Daarom juist, de laatste keer was ze juist zo bezig daar. Dat was twee dagen voordat het stopte. Daarom ben ik juist zo bang.
Maar op de lieve geluidjes wel reageren toch?!
Btw, grommen jouw gaaitjes ook wel eens? Raja gromt soms heeeel zachtjes. Dat is echt grappig, volgens mij is het bedelen. |
Donderdag 20 December 2007 12:50 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by esc_f_ny
Dat is een goed idee. Maar dat geschreeuw kennen ze wel hoor. Daarom juist, de laatste keer was ze juist zo bezig daar. Dat was twee dagen voordat het stopte. Daarom ben ik juist zo bang.
Maar op de lieve geluidjes wel reageren toch?!
Btw, grommen jouw gaaitjes ook wel eens? Raja gromt soms heeeel zachtjes. Dat is echt grappig, volgens mij is het bedelen.
Ik hoop dat het niet nodig zal zijn. Kan me voorstellen dat je de bibbers hebt hoor! Op lieve geluidjes mogen ze gewoon wel reageren hoor. Dat doe jij ook. Laat ze maar als een bouwvakker fluiten, dat doe jij ook.. Toch?
Grommen.. Ja Scuttle gromt.. En Iago ook. Zazu jengelt vooral.  |
Donderdag 20 December 2007 11:26 pm |
|
|
|
|
esc_f_ny
Ervaren vlieger
Nou! Het is gelukt.
Donderdag was ik ff bang, want toen begon ze weer een beetje te schreeuwen, maar dat kwam waarschijnlijk doordat ik de hele dag weg was en tussendoor thuis kwam en gelijk weer wegging en ze tot een uurtje of 20.00 alleen pellets had. Vrijdag nog één gilletje.
Zaterdag naar mijn ouders. Ze was liiiieeeeffff!! Zaterdag en zondag. M'n moeder zei nog:"Ik ben blij dat ze niet meer schreeuwt." Ik zeg:"Anders ik wel."
Het was een pak van m'n hart.
Maar! Er is wel één verschil met de vorige keer. Ik ben supertrots op mijn idee om een logeer-klimboom (miniboompje) te maken. Dus! Raja verveelde zich niet meer, dus hoefde ze ook niet te schreeuwen.
Wanneer grommen Scuttle en Iago? En wat bedoel je met dat Zazu jengelt? Zeuren ofzo?
Ik kom nog even terug op dat het misschien bedelen is. Zaterdagavond zat Raja op m'n schouder en toen raakte m'n zusje haar staart aan (fout natuurlijk) en toen begon ze ook te grommen. Haha. |
Maandag 24 December 2007 6:46 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Heeeeeey dat is een super idee! Goed gedacht hoor! Ik meen ook dat ze zich in een kooi iets anders gedragen.
Hooimeijer raadt geloof ik aan om de vogels, als je visite krijgt, eruit te halen. (En op de klimboom te zetten)
Scuttle gromt bij het spelen. Iago gromt als de vogeltjes 'm onheus bejegenen hahaha!
Zazu kan goed zeuren.. Lekker mekkeren. Klinkt lief (want andere mensen hebben geen last ervan.. Vinden het wel schattig) maar ik vind het minder. Juist omdat het vaak gevolgd wordt door mindere dingen.
Whoops. Ja de staart schijnt vrij gevoelig te zijn? Ze zijn iig super geïrriteerd als je eraan zit. Wheezy iig wel. |
Dinsdag 25 December 2007 10:28 am |
|
|
esc_f_ny
Ervaren vlieger
Ja, mensen vinden vaak dingen leuk en schattig terwijl ze dat helemaal niet zijn. Dat zeuren doet Zazu natuurlijk niet omdat ie het zo naar zijn zin heeft. En welke mindere dingen volgen er dan?
Toch weer grappig dat ze bij verschillende activiteiten grommen. Scuttle bij het spelen, Iago als ie iets niet pikt.
Ik kan me wel voorstellen dat ze het niet leuk vinden als er ongevraagd aan hun staart gezeten wordt. Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand zomaar aan m'n haar zit ofzo. |
Donderdag 27 December 2007 12:21 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Zazu zeurt al een héle tijd. Dat wordt meestal gevolgd door een kreetje van 'ik doe mezelf zeer' en dat is echt niet leuk.
Vind je dat niet leuk? Lekker over je haar geaaid worden door een wildvreemde?  |
Vrijdag 28 December 2007 9:28 am |
|
|
esc_f_ny
Ervaren vlieger
Zoals we in de topic 'e-mail' (het gaat daar allang niet meer over e-mail ) aan het bespreken zijn, gaat het vooral om afleiding en aandacht. Misschien kan je als Zazu zo zeurt hem afleiden, zodat ie vergeet dat hij aan het zeuren is en zo zielig is. Of heb je dat al geprobeerd?
Was een grapje, ik vind het heeeeeerlijk als iemand, juist een vreemde, lekker over m'n koppie aait.  |
Zondag 30 December 2007 11:02 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Zullen we daar maar verder gaan over niet-email-dingen?
Jij bent wel erg gemakkelijk! Nou.. Ik zal je in januari over je koppie aaien hoor!  |
Zondag 30 December 2007 10:23 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Woensdag 9 Juli 2008 1:33 pm
|
|
|
|
|