Worden gaaitjes grijs?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
vlindertje
Vlieger

Worden gaaitjes grijs?  Reageer met quote  

Het gaat niet over de grijze roodstaart want die hoort grijs te zijn. Very Happy

Sinds kort merk ik dat de veertjes ron het hoofd van Vogeltje, daar waar het oranje in groen over gaat, wat witter zijn. Krijgen agas en andere gaaitjes op leeftijd witte veren in plaats van wit haar? Of doffere kleuren?

Aangezien hij zich verder normaal gedraagt en er verder wel gezond uitziet denk ik niet aan ziekte maar aan ouderdom.
Bericht Maandag 28 April 2008 11:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Niet dat ik weet. De kleuren kunnen iets variëren (kan ook door voeding worden beïnvloed), maar blijven eigenlijk gelijk. Waar ik meer aan zit te denken is het mogelijk rui, uitval van veren (zeker op de kop) kan soms een grijzige indruk geven. Dat is bij mijn edelpopjes wel het geval. Daar zie je een soort witte/grijze vlekjes, vervolgens kleine witte pennetjes en tot slot ziet alles er weer keurig rood uit.
Bericht Maandag 28 April 2008 10:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Worden gaaitjes grijs?  Reageer met quote  

He dat klinkt vreemd? Ik heb ook geen vogel op leeftijd. De oudste is Iago (9 jaar) Ik weet wel dat inka's bijvoorbeeld grote zakken krijgen onder hun ogen. Tenminste, de inka die ik had gezien had dat wel. Laughing
Ik heb ook foto's van oude bonte boertjes gezien, die zagen er niet zo 'strak' uit. Vooral bij de ogen zie je het.
http://www.fluffies.org/nl/flu.....php?id=184

Zijn het veel veertjes die die kleur hebben? Of zijn het er maar een paar?
Bericht Dinsdag 29 April 2008 9:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb er eigenlijk ook nog nooit van gehoord dat ze grijs zouden worden. Natuurlijk wou ik ook zeggen ja, omwille van mijn grijsje maar Vlindertje was mij al voor. Laughing Laughing Laughing
Maar gaaitjes die niet grijs horen te zijn heb ik het nog nooit bij gezien of gehoord eerlijk gezegd. Laughing
Bericht Dinsdag 29 April 2008 9:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor de foto Sue, soms ziet hij er zo uit als hij wil gaan slapen of net wakker wordt, de rest van de tijd staan de veren gelukkig nog normaal.

Wat Pece schrijft over de rui is een goede, daar had ik nog niet aan gedacht. Hij wisselt wat meer als normaal dus dat zou het heel goed kunnen zijn. Omdat het over kleine veertjes gaat zou het dan vrij snel weer ok moeten zijn. Ik hou het in de gaten! Bedankt voor het meedenken! Cool

Dat van de grijsjes zag ik al aankomen dus heb ik dat er direkt maar in de opening bij gezet Laughing
Bericht Dinsdag 29 April 2008 9:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahaha, slim gezien vlindertje. Ik was anders al helemaal klaar om net daar een reactie op te geven. Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 29 April 2008 9:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm dat van PeCe heb ik eigenlijk nog niet gehoord. Ik kan me wel voorstellen dat de pennen er een beetje grijs uitzien? (Wat eromheen zit is toch een beetje wit-achtig?)
Bericht Donderdag 29 Mei 2008 8:11 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 5 Juli 2008 3:21 am
  Berichten van afgelopen: