|
|
|
vlindertje
Vlieger
| Worden gaaitjes grijs? |
|
|
Het gaat niet over de grijze roodstaart want die hoort grijs te zijn.
Sinds kort merk ik dat de veertjes ron het hoofd van Vogeltje, daar waar het oranje in groen over gaat, wat witter zijn. Krijgen agas en andere gaaitjes op leeftijd witte veren in plaats van wit haar? Of doffere kleuren?
Aangezien hij zich verder normaal gedraagt en er verder wel gezond uitziet denk ik niet aan ziekte maar aan ouderdom. |
Maandag 28 April 2008 11:51 am |
|
|
|
|
PeCe
Beginnende vlieger
Niet dat ik weet. De kleuren kunnen iets variëren (kan ook door voeding worden beïnvloed), maar blijven eigenlijk gelijk. Waar ik meer aan zit te denken is het mogelijk rui, uitval van veren (zeker op de kop) kan soms een grijzige indruk geven. Dat is bij mijn edelpopjes wel het geval. Daar zie je een soort witte/grijze vlekjes, vervolgens kleine witte pennetjes en tot slot ziet alles er weer keurig rood uit. |
Maandag 28 April 2008 10:29 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Worden gaaitjes grijs? |
|
|
He dat klinkt vreemd? Ik heb ook geen vogel op leeftijd. De oudste is Iago (9 jaar) Ik weet wel dat inka's bijvoorbeeld grote zakken krijgen onder hun ogen. Tenminste, de inka die ik had gezien had dat wel.
Ik heb ook foto's van oude bonte boertjes gezien, die zagen er niet zo 'strak' uit. Vooral bij de ogen zie je het.
http://www.fluffies.org/nl/flu.....php?id=184
Zijn het veel veertjes die die kleur hebben? Of zijn het er maar een paar? |
Dinsdag 29 April 2008 9:03 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik heb er eigenlijk ook nog nooit van gehoord dat ze grijs zouden worden. Natuurlijk wou ik ook zeggen ja, omwille van mijn grijsje maar Vlindertje was mij al voor.
Maar gaaitjes die niet grijs horen te zijn heb ik het nog nooit bij gezien of gehoord eerlijk gezegd.  |
Dinsdag 29 April 2008 9:10 am |
|
|
|
|
vlindertje
Vlieger
Bedankt voor de foto Sue, soms ziet hij er zo uit als hij wil gaan slapen of net wakker wordt, de rest van de tijd staan de veren gelukkig nog normaal.
Wat Pece schrijft over de rui is een goede, daar had ik nog niet aan gedacht. Hij wisselt wat meer als normaal dus dat zou het heel goed kunnen zijn. Omdat het over kleine veertjes gaat zou het dan vrij snel weer ok moeten zijn. Ik hou het in de gaten! Bedankt voor het meedenken!
Dat van de grijsjes zag ik al aankomen dus heb ik dat er direkt maar in de opening bij gezet  |
Dinsdag 29 April 2008 9:14 am |
|
|
Sarah
Moderator

Hahahaha, slim gezien vlindertje. Ik was anders al helemaal klaar om net daar een reactie op te geven.  |
Dinsdag 29 April 2008 9:38 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm dat van PeCe heb ik eigenlijk nog niet gehoord. Ik kan me wel voorstellen dat de pennen er een beetje grijs uitzien? (Wat eromheen zit is toch een beetje wit-achtig?) |
Donderdag 29 Mei 2008 8:11 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 5 Juli 2008 3:21 am
|
|
|
|
|
|