|
|
|
Nintie
Eitje
| zelf doen?? |
|
|
hallo!! ik heb een gaaitje maar om hem tam te krijgen wil ik hem graag kortwieken maar moet ik daar voor naar de vogelarts of kan ik het zelf doen??? als ik het zelf kan doen hoe dan??? al hartelijk bedankt!!  |
Zondag 6 April 2008 12:22 pm |
|
|
stephen
Vlieger
ik zou ermee naar de VA mee gaan want een accident is rap gebeurt en dan moet je wachten tot de volgende rui eer dat het terug beter gaat |
Zondag 6 April 2008 1:34 pm |
|
|
|
|
Steph
Beginnende vlieger
Als je ervaring hebt met kortwieken dan zou ik het zelf doen en anders zou ik even langs een dierenarts gaan. |
Zondag 6 April 2008 6:23 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Het gaat perfect om je gaaitje zelf te gaan kortwieken maar zelf ben ik daar ook zo'n bangerik voor. Ikzelf ga ook naar de kweker waar Joske vandaan komt. Ik moet er dan wel iets meer dan een uur voor rijden maar zo gek ben ik dan wel. Maar ondertussen ziet hij hem ook nog eens, is altijd plezant.
Volg de volgende link anders ff, staat uitleg over kortwieken en als je het zelf wil doen dan kom je vast al een stuk verder.
Groetjes
http://www.fluffies.org/d_clipping.htm
|
Zondag 6 April 2008 6:43 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
ik zou voor de eerste keer het laten doen. goed kijken zodat je het de volgende keer zelf kunt doen. in dierenwinkels doen ze het ook vaak. |
Maandag 7 April 2008 7:57 am |
|
|
|
|
PeCe
Beginnende vlieger
Zoals de anderen zeggen laat het de eerste keer voordoen door iemand die het kan. Daarna kan je het vermoedelijk zelf, een dierenarts is niet noodzakelijk, maar vaak wel het makkelijkst. Maar mogelijk dat de dierenwinkel het ook kan voordoen.
Je kan het ook proberen via de link die Sarah heeft gemaild, maar pas wel op. Te weinig en hij kan nog vliegen. Te veel en je kan hem verwonden. Ben je ook niet blij mee. Dan moet je alsnog naar de dierenarts. |
Dinsdag 8 April 2008 11:53 am |
|
|
Laura B
Moderator

ben het eens met bovenstaande, maar naar wie je ook gaat (arts/winkel) vraag wel na of ze echt ervaring hebben met het wieken van gaaien, veel 'gewone' dierenartsen hebben geen ervaring met wieken of doen het niet goed, bijv. te kort, maar aan een kant of om en om
Voor mij heeft Sue het een keer voor gedaan en sindsdien doe ik het zelf...Cleo interesseert het weinig  |
Dinsdag 8 April 2008 7:58 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Het is ook makkelijker om het zelf bij te houden en de pennen een voor een afknippen hoe ze aangroeien, als een ervaren iemand het de eerste keer voor jou 'in de vorm' heeft gebracht, dan meteen helemaal zelf knippen. Daarvoor kun je zowiezo even langs een vogelarts, maar je kan ook altijd rondkijken op het forum, of je iemand bij jou in de buurt kan vinden die het voor jou wil doen. De eerste keer zou ik het in ieder geval niet zelf doen, want a) jij weet niet precies wat er moet gebeuren en b) jouw papegaai weet niet precies wat er moet gebeuren, en dat is geen gelukkige combinatie  |
Donderdag 10 April 2008 8:33 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: zelf doen?? |
|
|
Hoi Nintje, ik zou het de eerste keer door iemand laten voordoen. Iemand die wéét hoe je moet knippen. (En niet in de dekveren.. Dat willen sommige dierenartsen nog wel eens doen)
Daarna kan je het zelf doen.  |
Donderdag 10 April 2008 9:19 pm |
|
|
Nintie
Eitje
dankje iedereen!!!  |
Zondag 13 April 2008 8:06 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: zelf doen?? |
|
|
Hoi hoi! Heb je je vogeltje nog laten kortwieken? |
Maandag 21 April 2008 8:31 am |
|
|
|
|
Modi & Pablo
Net uit het ei
Je kunt het heel makkelijk zelf doen. Ik knip altijd de eerste 5/6 slagpennen eraf van allebei de kanten. Als je maar niet in de 2de laag van de vleugelveren knipt (geen idee hoe die veren heette) |
Maandag 21 April 2008 5:02 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Opzich ist heeel simpel, maar ik zou t toch 1 keer voor laten doen. MAAR...neem wel een goed plaatje mee van hoe je t wilt en geef dat voor je de vogel overdraagt. Je zou niet de eerste zijn die zn vogel al gewiekt is voor er overleg is geweest over de manier waarop  |
Woensdag 23 April 2008 8:35 pm |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Woensdag 9 Juli 2008 7:42 am
|
|
|
|
|
|