Jacob is heel aanhankelijk en laat zich ook altijd lekker kroelen, maar de laatste tijd merk ik dat zij toch wat, tja hoe zeg ik dat, gehaaider wordt. Ze kan ineens met haar oogjes gaan flikkeren, haalt ineens naar je uit en dan is ze weer heel lief. Ik merk dat haar veren nu een metaalkleurige glans gaan krijgen. Heel mooi glimmend. Volgens mijn man een teken dat ze volwassen gaat worden. Ik dacht dat ze 4 jaar was maar het kan ook zijn dat ze jonger is. Heb ik nu een onstuimige puber in huis die je even weer op de rechte weg moet zetten of zijn dit gewoon wat uitspattingen van een koppig gaaitje dat soms van gekkigheid niet weet wat te doen?
Volwassen vogels kunnen inderdaad veel feller worden. Consequent zijn is de enige oplossing. Niet op je schouder laten en hem laten doen wat jij wilt. De 5 stappen van hooimeijer zijn een handig hulpmiddel om echt consequent te zijn in je handelingen naar hem. Ze staan dacht ik bij "gedrag"
Ja die stappeb heb ik gelezen. Ze doet het ook niet altijd hoor. Maar soms heeft ze echt van die gekke aanvallen. Ze rent dan op mijn gezicht af, als ik op de bank hang. Rent naar mijn oor, en gaat dan ineens koppeltje duiken. Heel gek. hihi, ik moet er wel om lachen. het is af en toe net een clown. daarna is ze weer heel normaal.
Maandag 12 December 2005 9:36 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 4:24 pm