Hallo ik heb een vraag
ik heb een geelwang amazone papegaai van 14 weken
hij is heel lief voor mijzelf en zoon maar mijn man vind hij dus niet lief
hoe kunnen we hem/haar corrigeren dat hij hem beter gaat accepteren ?
alllen Nee zeggen helpt niet moet mijn man als hij hem wil aaien en hij wil bijten hem links laten liggen?
als iemand daar een antwoord op weet hoor ik het graag
Woensdag 24 Oktober 2007 9:04 am
Sue Moderator
Re: amazone corrigeren
Hoi Joopie.. Ik zou hem in ieder geval niet corrigeren. Door nee te zeggen geef je een reactie op zijn gedrag. Ik zou ook niet meer aaien --> Dat is iets voor later. Ik zou ook niet door iedereen geaaid willen worden..
Kan je man hem goed op laten stappen? Ik zou dat eens gaan proberen als hij dat niet goed doet. Je man kan hem ook meenemen naar andere kamers, op excursie en Joopie vertellen wat er allemaal in de andere kamers te vinden is.
dank voor je reactie
ja mijn man kan hem wel op laten stappen om hem naar de keuken te brengen om daar op zijn standaard te zitten
een walnoot aanpakken gaat ook goed maar ok je hebt gelijk aaien door iedereen wil ik ook niet
Ik heb een amazone van een paar weekjes ouder en die probeert soms ook een beetje te happen. Ik zeg wel nee of uh en dat laatste helpt een beetje, aan de andere kant bijten ze meestal nog niet zo hard en kun je het dan idd beter negeren misschien en hem rustig laten merken dat er niets mis is met je hand.
Als hij helemaal niet van handen of aaien houdt moet je het laten, maar als je man de enige is waartegen hij een beetje vals is zou ik het wel aanpakken, tenzij het je man niet uitmaakt dat de gaai niet bij hem wil zitten.
Mijn ara bijvoorbeeld is heel éénkennig, vind ik niet erg maar naar de kinderen moet hij wel vriendelijk doen en af en toe ook opstappen anders kunnen ze het wel vergeten als ik hem z'n gang laat gaan.
Dan is hij de baas ipv wij
hallo antonia dank je wel voor je reactie mijn man laat hem nu maar even wat het aaien betreft de rest gaat wel goed lekkers geven en opstappen dus al heel wat vind hij dan ook
ik heb trouwens foto's op de gebruikers pagina gezet voor die gene die onze gaai wil zien
groetjes Betske
Wat een mooie amazone is het zeg! Het is moeilijk te geloven dat 'ie een beetje gemeen is tegen je man. Hij kijkt zooo lief!
Kan je man evt andere dingen met hem gaan doen? Joyce oefent bijvoorbeeld met vleugeltjes omhoog doen. (Makkelijk als je 'm wil kortwieken zonder stress)
Woensdag 24 Oktober 2007 8:33 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:10 am