auuuuuu

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als ik hem op tijd zie dat hij wil springen ga ik meteen achteruit en zeg heel scherp NEE.
als hij eenmaal al op me zit en op me inhakt probeer ik hem van me af te krijgen. hoe dan ook. schudden, met de waterspuit met een deken wat dan ook anders blijft hij bijten. ik krijg hem heel moeilijjk van me af omdat hij zich echt vast grijpt en niet los wil laten. we hebben het ook al eens met z'n tweeen geprobeerd maar het is moeilijk hem los te laten. eenmaal los rent hij hard op me af om het nog eens te proberen.
ziet misschien wel leuk uit en mijn man lacht er altijd hard om maar het is voor mij zeer pijnlijk
Bericht Maandag 13 Oktober 2008 7:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Marieke, jij had toch ook zo'n hele agressieve amazone? Waar hij nu is, hebben ze dat gedrag af kunnen leren?

Alexandraatje: Is het niet mogelijk om hem af te leiden ipv NEE te roepen? (Is namelijk ook reactie voor hem, doet hij het niet daarvoor?)
Bericht Maandag 13 Oktober 2008 8:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik heb al heel veel geprobeerd. het enige wat nu nog helpt is de plantenspuit op hem richten en daar mee dreigen. blijft hij komen krijgt hij een straaltje water anders niet. vaak is het zien van de plantenspuit al voldoende om hem terug te laten gaan. ik ga daarom ook altijd gewapend naar de kooi.
zaterdag was ik de bank af aan het poetsen en toen sprong hij van de kooideur ineens weer op de bank en rende op me af. was gelukkig net op tijd maar je zag gewoon het kwaad in zijn oogjes. alleen bij mij. bij de rest doet hij niks.
Bericht Maandag 13 Oktober 2008 9:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

wat je dus nu doet is eigenlijk (klinkt raar hoor) belonen voor zijn gedrag. Alleen op een negatieve manier.

Zie het als een kind. Iedere aandacht, dus ook negatieve is aandacht.

Wat we bij Keko deden, was gelijk afleiden. En omdat hij daarop reageerde konden we hem belonen voor het goede gedrag.

Zodra je merkt dat hij wilt aanvallen, probeer hem af te leiden.
ik ben nog druk aan het bedenken hoe hoor. Maar dat lukt wel.
Wat is zijn favoriete speeltje?

Maar staat jouw kooi tegenover je woonkamerdeur?
Bericht Maandag 13 Oktober 2008 10:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hij heeft geen speeltjes. we hebben 3 amazones en 2 kaketoes en daar is hij altijd mee samen. ze kroelen en spelen met elkaar. de amazones zitten ook in een kooi als wij weg zijn. als we thuis zijn zitten ze altijd los. de kooi staat aan de andere kant van de kamer zodat hij me meteen kan zien als ik de kamer in kom. hij heeft een goed overzicht op de kamer en keuken. niks ontsnapt aan zijn aandacht.
hem afleiden is moeilijk en ik ben natuurlijk bang weer gebeten te worden juist omdat het tot bloedens toe is elke keer.
Bericht Maandag 13 Oktober 2008 12:13 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

De afstand maakt niet uit, maar juist omdat als je de kamer inloopt recht op de kooi afkomt, kan het zo zijn dat hij zich bijvoorbaad aangevallen voelt.

In mijn vorige woning had ik de kooi recht tegenover de deur staan. Jojo viel dus iederen aan die binnenkwam en was eigenlijk altijd op zijn hoede
Hij had geen rust.

Zorg dat je altijd 1 kant van de kooi tegen een muur hebt. Zo kan hij rust krijgen omdat hij die kant niet hoeft te verdedigen.

Als het mogelijk is zou ik de kooi van Jacob toch een andere plek geven dan tegenover de deur. Als het mogelijk is zelfs aan de zelfde kant als de deur. Zo loop je dus nooit recht op ze af.
Niet iedere vogel is er gevoelig voor dat je bij binnenkomst recht tegevover ze staat. ook al loop je daarna de andere kant op.
Maar voor sommige is het eigenlijk al genoeg. Vaak zijn ze ook heel onzeker.

Ook zou ik opletten op de hoogte. Probeer Jacob nooit hoger als borst hoogte te houden. Dus helaas niet op schommels aan het plafond. Een speelboom is geen enkel probleem als hij maar niet hoger zit als borsthoogte. Veel onzekere vogels worden dan juist agressief. Dat is met ter verdediging van zichzelf.

Probeer ook sloopspeeltjes te geven. Maak leuke dingen van touw en kralen. Of van plakken van dikke takken gezaagd en dan met sissal touw aan elkaar geknoopt. Hij zal meer zichzelf moeten gaan bezig houden. Hierdoor zal hij minder gefixeerd zijn op (mensen) op jouw als je binnen bent. Hij zal zijn agressie ergens anders op moeten botvieren.

Wat bij mij ook wel werkte was een balletje. ik rolde die door de kamer als ik merkte dat Keko agressief werd of dat de heren gingen schreeuwen.
Ze werden dan afgeleid en daarna kon ik ze vrolijk begroeten en ze belonen voor het feit dat ze reageerde op het balletje en niet agressief werden.

Probeer zijn lichaamstaal te lezen en wacht dan even af met wat je gaat doen.
Bericht Maandag 13 Oktober 2008 2:33 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

de kooi staat tegen 2 muren aan. dus vrij beschermd. de deur is niet helemaal recht tegenover de kooi.
ik ga proberen hem af te leiden zoals jij zegt met dingen. proberen kan nooit kwaad.
que lichaamstaal, hij h oeft mijn stem maar in de gang te horen en dan spreiden de staartvleugels zich al uit engaat hij pinpointen. dat hebben ze me gezegd. dus hij reageert heel sterk op mij. het gekke was, toen hij nog bij mijn moeder woonde kon ik er alles mee doen en beet hij me niet. misschien kan hij me niet vergeven dat ik hem in de transportkist stopte om de reis naar tsjechie te maken in de auto. hij moest toen 24 uur in dat kleine kistje zitten. toen was hij heel aanhalig maar eenmaal bij ons thuis kreeg ik de volle laag over me heen.
Bericht Maandag 13 Oktober 2008 3:06 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat zou heel goed kunnen. Op veranderingen kunnen ze heel heftig reageren.

Probeer gewoon 1 op 1 met hem te gaan werken. Met een speeltje en dan belonen met wat lekkers en je stem. Misschien dat hij dan anders gaat reageren.
Bericht Maandag 13 Oktober 2008 4:39 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
hij moest toen 24 uur in dat kleine kistje zitten. toen was hij heel aanhalig maar eenmaal bij ons thuis kreeg ik de volle laag over me heen.

Dit stukje komt me bekend voor. Bij ons was het bijna 5 uur (dus een stuk minder) maar ook bij ons was Gijsje onderweg heel aanhalig en lief maar vanaf het moment dat we thuis waren kwamen de luchtaanvallen. (die gelukkig nu wel weer voorbij zijn)
Bericht Maandag 13 Oktober 2008 4:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Martien
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje

ik moet gewoon heel erg oppassen voor hem en altijd de plantenspuit bij me hebben als ik water of voer moet geven zodat hij me niet kan bijten.

Met mijn gaaitje Diego had ik precies hetzelfde, maar met een plantenspuit hem nat spuiten maakt het alleen maar erger.
Diego kon ik pas 2maanden na de aanschaf pas een aai over zijn bolletje geven.
Nu nog wil hij mij bijten, maar hij laat het toedat ik met mijn hand in de buurt kom.
Ik kan er een heel boek over schrijven, maar Amazone's komen altijd HEEL apart uit de hoek.

1tip. probeer zijn vertrouwen te winnen door hem een aai over zijn bol te geven ook al wilt hij je bijten. (aai alleen zijn bol)
Diego heeft mij ook veel beet gehad en tot bloedens toe, maar hij is nu tammer en wilt al bij me komen.
Bericht Zondag 30 November 2008 2:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Vaak is een bepaalde toonhoogte in de stem al een trigger.
Ja en gewoo goed zijn lichaamstaal leren lezen. Die is heel duidelijk bij een amazone.

Wacht even met wat je wilt doen. Vertel hem wat je wilt doen, probeer dat zachtjes te vertellen met een rustige stem
Bericht Zondag 30 November 2008 3:12 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Jolanda
maar vanaf het moment dat we thuis waren kwamen de luchtaanvallen. (die gelukkig nu wel weer voorbij zijn)

Jolanda, zijn de pennen van Gijsje nog kort? Of zijn er alweer een paar bij gegroeid?
Bericht Maandag 1 December 2008 8:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Ooh zie nu pas hier je reactie heb net elders een stukje geschrevebn dat we haar bijgeknipt hebben! Embarassed
Bericht Maandag 1 December 2008 1:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:16 am
  Berichten van afgelopen: