auuuuuu

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Kamikaze piloot

auuuuuu  Reageer met quote  

Gisteren is het weer gebeurd. ik zat lekker op de bank tv te kijken toen oliver uit de boom viel bovenop de bank. gebeurt wel eens vaker. ik wilde hem weer terug op de kooi zetten toen Jacob M het in zijn hoofd kreeg die arme oliver te helpen want ik zou hem eens wat kunnen doen. hij liet zich op de bank zweven en voor ik op kon staan had ik hem in mijn rug hangen. hij heeft flink doorgebeten. ik kreeg hem niet meer van me af, hoe ik ook schudde, met een kussen hem wegduwde of nat spoot. hij heeft me zo hard gebeten dat ik nauwelijks mijn bh nog aan kan omdat het net onder het bandje zit.
hij haat mij echt. waar heb ik dit aan te danken Crying or Very sad
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 10:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: auuuuuu  Reageer met quote  

Jeetje Alexandraatje.. Dat klinkt niet echt prettig. Shocked
Ik denk dat het niet echt haten is hoor, hij probeert meer z'n maatje te beschermen. Ik meen dat er in het amazonegebied vrij veel eten is maar weinig nestruimte voor iedere vogel. Ze moeten dus wel een beetje pittig van karakter zijn om hun nestje te beschermen.

PS Dat neemt niet weg dat het echt heel naar is als je gebeten wordt!!! Ik hoop dat de plekken snel genezen.. Sad
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 10:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oeps, dat klinkt idd. erg pijnlijk.
Ik denk ook dat het niet zozeer persoonlijk na jou toe is als wel bescherming. Maar toch... Confused
Je schrijft "gisteren is het weer gebeurd", gebeurd dit veel vaker dan?
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 11:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Bedoel je met "weer gebeurd" dat Oliver weer uit de boom viel of dat Jacob je weer beet?

Ik sluit me bij de anderen aan dat Jacob je waarschijnlijk niet haat, maar gewoon erg territoriaal en beschermend tegenover Oliver is. Maar prettig is het inderdaad niet. Troosten
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 11:11 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, klinkt serieus pijnlijk ja. Jee, wat naar zeg. Zij zien natuurlijk niet de hulp die jij wilde bieden maar het instinct heeft beslist dat hij de aanval in moest zetten om zijn maatje te beschermen. Jammer genoeg natuurlijk maar sluit me aan bij de rest hoor, haat is het niet, puur bescherming. Troosten
Hoop inderdaad ook dat je snel van je wonden af bent want is een pijnlijke plaats, een beet is hoe dan ook al pijnlijk. Confused
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 11:40 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

jacob probeert me altijd te bijten als hij de kans heeft. en ja hij heeft me al vaker te pakken gehad.
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 12:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

de vogels vallen wel vaker uit hun boom als ze er slapen maar ik had niet gedacht dat jacob mij weer aan zou vallen. is geen reden om hem dan weg te moeten doen of dood te maken, zoals een kennis laatst vroeg. weer gebeten door jacob en zei vroeg of ik hem toen dood had gemaakt, domme opmerking maar zulke mensen zijn er.
ik moet gewoon heel erg oppassen voor hem en altijd de plantenspuit bij me hebben als ik water of voer moet geven zodat hij me niet kan bijten.
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 1:31 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een pitbulletje in een papegaaien jasje dus. Ja, dat valt niet altijd mee kan ik me voorstellen. De reactie die je beschrijft van een kennis, ongelooflijk Confused
Maar Jacob bijt dus ook "gewoon" en niet om te beschermen, begrijp ik hieruit. Meer een vogel die op vogels trekt dan op mensen?
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 1:38 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hij bijt ook zonder reden. naar vogels toe is hij ok bij bepaalde mensen ook. bij anderen weer niet. mijn man en zijn dochter mogen alles met hem, ik, mijn moeder of haar by=uren weer niet. dan probeert hij het meteen weer.
als het nou een waakhond zou zijn dan wist ik het wel. Very Happy
een heel enkele keer mag ik hem door de tralies op zijn kopje aaien en om zijn snavel. dan geniet hij ook en valt er bij in slaap tot het weer genoeg is en dan gaat het er om wie sneller is. hij of mijn vinger.
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 2:47 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Vervelend zeg. Misschien weet iemand hier nog een manier om Jacob het bijten af te leren?
Bericht Donderdag 9 Oktober 2008 9:58 am
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoii,

ik denk niet dat het makkelijk af te leren is helaas...
Eens een bijter...

Hoe is het gekomen dat Jacob zo'n bijter werd? Waarschijnlijk was ie dat al hé? Maar als je weet wanneer en hoe het gekomen is, ben je al een stuk verder.

Moet idd vervelend zijn zeg, toen ik het las kon ik het me niet inbeelden hoeveel pijn dat moet gedaan hebben Sad

Groetjes, Tara
Bericht Donderdag 9 Oktober 2008 11:29 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

jacob is altijd een bijter geweest. hij woonde eerst 10 jaar bij mensen. dat ging goed tot zij een baby kregen en daar kon hij niet tegen. hij werd agressief en dus mmoest hij weg. mijn broer heeft hem toen gekocht en daar bleef hij een jaar of 6. doordat hij zijn partnert leerde kennen aan de andere kant van het land, was hij nog maar weinig thuis. jacob was alleen. dus heeft mijn moeder hem genomen omdat ze het zo zielig vond dat hij alleen was. maar ja, hij vond het bezoek van kinderen uit de buurt niet zo leuk, ook de buurvrouw mocht hij niet en hij viel ze echt aan. eerst mocht hij gewoon uit de kooi maar omdat hij de mensen op het hoofd sprong en beet moest hij in de kooi blijven en dat vond ik dan weer zielig. geen speelgoed, geen vriendje, niks. dus nu is hij bij ons waar hij altijd de kooi uit mag, vriendjes heeft om mee te spelen etc. alleen mij mag hij niet. het is neit anders. zolang het verder maar goed met hem gaat, laat dan maar gaan.
Bericht Donderdag 9 Oktober 2008 1:24 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Mag ik vragen hoe je richting de boom liep?

Liep je er recht op af (en dus ook recht op Jacob af) Als dat zo is kan hij het als een aanval zien.

ook straffen kan gezien worden als negatieve beloning waardoor hij het juist erger gaat doen.

En eens een bijter altijd een bijter is zeker niet waar.
Jojo viel alles aan wat maar in de buurt kwam, maar met veel trainen en voornamelijk ons gedrag veranderen zijn we nu waar we moeten zijn
Bericht Donderdag 9 Oktober 2008 3:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ben niet eens naar de boom gelopen. eer ik oliver op kon pakken zat jacob al naast me. hij hoeft me maar in de deuropening aan de andere kant van de kamer te zien en hij schreeuw al van tot ziens. alleen bij mijn man roept hij hallo. echt waar, klinkt geinig maar ik krijg altijd een tot ziens te horen.
ik benader normaal gesproken de kooi schuin zodat hij me goed aan ziet komen. de boom hangt boven de kooi aan het plafond.
Bericht Vrijdag 10 Oktober 2008 10:33 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

En hoe reageer jij als jacob je aanvalt?
Bericht Zondag 12 Oktober 2008 8:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:16 am
  Berichten van afgelopen: