Bijten bij opstappen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Op het schreeuwen zou ik ook niet direct kunnen zeggen dit of dat wat de tips die ik zou geven zijn reeds gegeven maar het opstappen helpt echt als je een opstapje gebruikt. Ons grijsje deed dat ook als hij op zijn playtop zat maar heb een tijdje een opstapje gebruikt en heb dit nu niet meer nodig. Hij weet dat koppig zijn toch geen zin heeft, opstappen moet hij toch. Wink
Bericht Woensdag 4 Juni 2008 7:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Gogo bijt me niet meer. Al een tijd niet meer. Ik meende dat ik dat al geschreven had, maar misschien ook niet aan de reacties te zien.
Het schreeuwen is en blijft tot nu toe een probleem, maar ik ga denk ik eens aan de gang met de omschreven stapjes uit `guide to companion parrot behaviour´ Wie weet komt het dan wel goed
Bericht Woensdag 4 Juni 2008 7:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oei, misschien heb ik daar ergen overgelezen of zo van dat niet meer bijten, kan goed zijn door te snel te willen zijn. Embarassed
In elk geval is dat toch al goed nieuws. Hopelijk gaat het schreeuwen ook beteren. Succes in elk geval met de stapjes en laat zeker ff iets weten hé als je iets verder bent. We duimen in elk geval. Wink
Bericht Donderdag 5 Juni 2008 9:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Mijn Amazone, Daantje, beet ook tot bloedens toe en schreeuwde (schreeuwt) de hele tent bij elkaar! Het bijten is afgeleerd, eerst NEE (als ze ook maar een halve aanstalte maakte om te gáán bijten!!) en dan afleiden en belonen voor de volgende stapjes bij goed gedrag!

Schreeuwen was een ander verhaal.... handen klappen, afleiden: nul resultaat, ze gilde vrolijk mee! Fluiten en afleiden: idem; zingen tot ik er schor van werd en afleiden: idem!!
Nu krijgt ze éérst een waarschuwing: Daantje... dit is je waarschuwing!! en bij herhaling gaat ze op het "strafbankje" (een plastic voetenbankje van de tuinset dat ik midden in de kamer zet en waar ze absoluut niet lekker op zit en niet van af kan!).
Daar laat ik haar 2 minuten beteuterd zitten terwijl ik door ga met de dingen waar ik mee bezig was, zonder haar aandacht te geven! Daarna ga door mijn knieën, leg uit dat ze straf had maar nu héél braaf stil is en dat ze mag opstappen. Dat doet ze direct terwijl ik blijf prijzen en praten....Dat helpt tot nu toe prima! Ze gilt nauwelijks meer!
Dus toch een soort "staf"kooitje, maar dan zonder kooitje Smile
Bericht Maandag 16 Juni 2008 11:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dat is wel een hele goeie! Lijkt ook een beetje op het gedrag van Gogo.
Ging ze niet schreeuwen als ze op het strafbankje zat?
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 7:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat fijn dat je strafbankje zo goed werkt! Veertje
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 7:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nee Egwene op het "straf" bankje geeft ze geen kik, ze weet immers dat ik pas naar haar toe kom (en op ooghoogte met haar praat) als ze stil is.....

Ik heb het idee afgekeken van "Super Nanny"..... maar vooral de gedachte erachter: consequent zijn en als zodanig handelen maakt de meeste indruk!

Toevallig vanmiddag wilde ze me weer even uitproberen.... waarschuwing gegeven --> strafbankje ---> geen kik meer!! Het werkt nog steeds Smile

En voor de duidelijkheid..... natuurlijk mag ze af en toe gillen en veel lawaai maken bij het spelen en plezier maken!! Maar het gillen om het gillen (aandacht, zin doordrijven, dat soort dingen) dát "roept" om het strafbankje!
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 10:58 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jamy_nl
Maar het gillen om het gillen (aandacht, zin doordrijven, dat soort dingen) dát "roept" om het strafbankje!

Helemaal mee eens.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 8:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hey Jamy.. Wat goed dat dit bij Daan zo fantastisch heeft gewerkt. Hoe heb je haar daar telkens neergezet? Omdat je misschien aandacht geeft aan het schreeuwen door haar op te pakken?
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 9:57 am
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het "gillen om het gillen" mag ze van mij ook rustig 2 of 3 keer doen Sue, (dan krijgt ze nul aandacht!!) maar dan volgt écht de 1e waarschuwing!
Omdat ze hoog en droog in haar klimboom aan het plafond slim denkt te zitten zijn.... heb ik een lange stok op de grond liggen die steevast ná de waarschuwing bij de volgende overtreding gebruikt wordt!!
Dat weet ze deksels goed en met veel vertoon en getier stapt ze toch maar mooi braaf op de stok en laat zich op het bankje zetten!
Zit ze gewoon op de "normale" klimboom stapt ze met evenveel protest op mijn arm maar laat ze zich ook op het "straf" bankje zetten!

Natuurlijk is het een "spel" om aandacht, maar door het consequent volhouden is het gillen met 80% afgenomen en daar ben ik (én de buren!!) toch wel héél blij mee!
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 10:17 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 8 September 2008 7:52 am
  Berichten van afgelopen: