|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Moon, schreeuwt hij echt uit afschuw/ protest of 'gewoon' omdat hij het gezellig vindt? Sommige vogels worden erg druk van de stofzuiger. |
Maandag 27 Oktober 2008 8:59 am |
|
|
moon
Eitje
volgens mij schreeuwt hij dan uit afschuw/protest,zodra je klaar bent met stofzuigen,stopt ze ook met schreeuwen.
groetjes Moon |
Maandag 27 Oktober 2008 9:05 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ja zo reageert Gogo ook inderdaad. Als het klaar is, stopt meneertje ook. |
Maandag 27 Oktober 2008 4:09 pm |
|
|
moon
Eitje
hoi Egwene
Wat doe jij als je gaai zo te keer gaat?Hetzelfde als mij misschien?
groetjes Moon |
Maandag 27 Oktober 2008 4:11 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Als ik ga zuigen zet ik hem dus uit de kamer.
Verder schreeuwde hij eerst heel veel zonder aanleiding. Ik heb zijn kooi nu op een rustige prikkelarme plaats staan waar hij alles goed kan overzien en aan 2 kanten muur heeft. Nu is hij rustiger en blijer en schreeuwt hij niet meer.
Als hij toch nog schreeuwt, pas ik de stappen van Hooijmeijer toe. Die werken goed. |
Maandag 27 Oktober 2008 4:25 pm |
|
|
moon
Eitje
ok,waar kan ik de stappen van Hooijmeier vinden?
groetjes Moon |
Maandag 27 Oktober 2008 4:54 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Die staan hier op het forum. Ik dacht bij gedrag... |
Maandag 27 Oktober 2008 4:58 pm |
|
|
|
|
moon
Eitje
ja,ik had het al gelezen en wist niet dat je dat bedoelde.Ik lul wat af de hele dag,word er zelf moe van,hahahahaha.Weet je wat me ook opvalt.Ze vindt het heerlijk om een van mijn vingers vast te houden,zeker als ik haar aan het kroelen ben,ze doet dit zachtjes.Het is zo'n mooi gezicht als ze dan haar hele kuif opzet,prachtig en dan maakt ze van die vergenoegde piep geluidjes.Doen die van jullie dat ook?
groetjes Moon |
Maandag 27 Oktober 2008 7:56 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Vast met de snavel of met de poot? Gogo houdt wel vaak met zijn snavel mijn vinger vast ( is dus geen bijten wat hij dan doet)
Gogo is niet echt een pieperd, maar een brommerd. Hij kan ook een beer nadoen (tenminste ik noem dat een beer, maar het kan ook het willen starten van een motor zijn wat niet echt goed lukt...) |
Maandag 27 Oktober 2008 7:59 pm |
|
|
|
|
moon
Eitje
Jody houdt dan vast met de snavel.Het geluid zal wel zwaarder worden als ze ouder wordt,ze is net 20 weken geworden,is nog een kleuter natuurlijk.
groetjes Moon |
Maandag 27 Oktober 2008 8:03 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
|
|
|
Gogo heeft het gisteren weer flink bont gemaakt. Meneertje was druk (zonder schreeuwen) en zat mij pijnlijk te bijten. Daar had ik dus geen zin in. Hij beet niet door, maar dan zo lekker bij een vingergewricht en dan flink klemmen. Is niet fijn.
Dus ik hem op de tafelstandaard gezet en bij hem gaan zitten. Continu als hij beet, "nee, niet bijten" en meteen mijn hand bij hem vandaag om vervolgens weer terug te gaan zitten zoals ik zat (dat hij dus wel weer bij mijn hand kon) Ik kreeg hem niet terug lief, dus na 15 minuten zo gewerkt te hebben (waardoor hij wel minder ging bijten) in de kooi gezet waar hij het ook niet mee eens was.
Vanmorgen gekeken hoe hij zich voelde. Nou, hij was zo ontzettend lief! Hij zat bij me. Deed heel zachtjes met zijn snavel, gewoon ontdekkend. Nou, dat mag hij. Ik heb hem nog nooit zo lief mee gemaakt! Ook met in de kooi gaan weer was er niets aan de hand. Ik heb hem wat lekkers gegeven en ik denk dat ik deze tactiek maar toe blijf passen, want het lijkt te werken. Ik denk dat het werkt, omdat ik heel consequent was en duidelijk was in wat ik niet wilde dat hij deed. Dat is voor hem natuurlijk ook prettig, want dan weet hij waar hij aan toe is.
Ik hoop dat mijn verhaaltje een beetje duidelijk is, maar o,o,o wat was hij lief! |
Dinsdag 16 December 2008 9:32 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:17 am
|
|
|
|
|