Broeds vragen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
Yara92
Net uit het ei

Broeds vragen  Reageer met quote  

Hoi allemaal,
Weer een berichtje van mij. Ondanks dat ik niet eens een papegaai heb blijf ik toch aan de gang Laughing
Ik kom namelijk over amazones veel problemen tegen over broeds gedrag en heb hier een aantal vragen over.

-Komt broeds gedrag alleen bij amazones voor, of zijn amazones gewoon nog extremer in die periode?
-Ik lees dat, wanneer je papegaai broeds is, je dit moet negeren. Maar ik las ook dat ze in deze periode vaak agressief zijn naar hun baasje. Betekent dit dat je dan, zolang je papegaai broeds is, je hem helemaal met rust moet laten? "Vergeten" ze hun tamheid dan niet?
-Hoelang duurt de broedse periode, en hoe vaak komt deze voor?
-Op welke leeftijd begint de broedsheid en wanneer houdt deze (evt) op?
-Ben je genoodzaakt een partner voor je papegaai te vinden wanneer ze broeds wordt?

Alvast bedankt Smile
Bericht Maandag 16 Januari 2012 11:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Welke papegaaien (en parkieten?) hebben dit allemaal, welke hebben dit erg en welke juist niet? (en welke hebben dit helemaal niet)
Bericht Maandag 16 Januari 2012 11:22 pm
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

ik geloof dat ze het allemaal wel kunnen hebben ligt ook aan je voer
hennep dat in zaadmengsels zit maakt ze sneller broeds
appel bij edels versterkt dit ook
ze doen het wanneer ze geslachts rijp zijn en een partner hebben
dat kan een ander papegaai zijn pop of man
(ik heb 2 amazone poppen die het samen doen Rolling Eyes )
maar ook een mens kan het wezen
Bericht Dinsdag 17 Januari 2012 6:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Maar als je hier op de goede manier mee omgaat zal het niet uit de hand lopen neem ik aan? Ik heb al een aantal keer gelezen dat de amazone je de oren van de kop schreeuwt enzo Razz Ik vind ze erg leuk maar dat zou voor mij wel een rede zijn om hem niet aan te schaffen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kan qua geluid veel hebben maar als ik t zo las ging het niet om een keer een herriemomentje ofzo, maar dreven ze hun baasje behoorlijk tot waanzin!
Bericht Dinsdag 17 Januari 2012 9:57 am
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

Blauwvoorhoofds amazones kunnen nog al wat geluid produceren
Vind je een bonteboer of een meijertje niks?
Is een lekker klein formaat kan je ook onder je jas stoppen als het buiten koud is
En die maken niet zoveel geluid
Bericht Donderdag 19 Januari 2012 6:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik ben blij dat ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om een kromsnavel aan te schaffen want ik kan erg moeilijk beslissen Razz Maar tot nu toe staat bij mij op nummer 1 de edelpapegaai!
Een kwart van mijn dagbesteding is research, research, research (wat af en toe best vermoeiend is)

Na een tijdje raakte ik toch meer geinteresseerd in grote vogels dan in de kleinere. In het begin ging ik ervan uit dat ik dat niet zou kunnen handelen en ging ik er niet naar op zoek. Maar ik denk dat het toch meer zit in het gedrag dan in de grootte Razz
Ook mooi vind ik de amazone, maar ik heb de indruk dat die wat lastiger zijn dan edelpapegaaien qua gedrag. (ik zou een edelman willen).
Nouja dat was het trouwens wel qua grotere kromsnavels, want een kaketoe of ara wil ik eigenlijk bij voorbaat al niet vanwege hun volume. Ik vind geluid zeker niet erg hoor, maar ik las dat dat bij deze 2 echte problemen kon opleveren.
Een grijze roodstaart trekt me niet zo, ook vanwege hun zogenaamde eenkennigheid, maar ook het uiterlijk spreekt me niet zo aan.

Ik ben benieuwd wat je me hierover kunt vertellen Mr. Green
Bericht Donderdag 19 Januari 2012 9:35 am
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

eenkennigheid ligt meer aan de opvoeding
als Jou papegaai alleen maar bij Jou mag dan trekt hij naar Jou
mijn meijertje is gewend aan veel mensen
in de trein stapt hij bij nieuwschirige kinderen en hun ouders op

als je naar me dagboek gaat pagina lady en Farroukh
dan vind je onderaan een filmpje op de achter grond hoor je Monty geluidjes maken
monty is een edel die zich bij de vorige eigenaar erg geplukt had door weinig aandacht en teveel in sigaretten rook te zitten
hij was nu nog vrij rustig normaal maakt hij meer geluid
Bericht Donderdag 19 Januari 2012 4:49 pm
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ja daar zit inderdaad wat in. Hoe hij zich zal gaan gedragen ligt toch het meest bij jezelf.
Maar over het algemeen zijn edels toch vrij rustig? Ten zij ze iets zien waar ze van schrikken oid. Maarja dat is wat je leest, dat is natuurlijk niet hetzelfde..

Ik hoop dat ik een goede keuze maak als ik voor de edel ga :O Maar ik heb gelukkig nog veel tijd om erover na te denken Razz
Bericht Donderdag 19 Januari 2012 7:19 pm
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik heb zelf geen Edel zie wel deze vaak op wandelingen
En dan zijn ze wel rustig
22 april is er weer een wandeling bij de kinderboerderij in het kralingsebos te Rotterdam
Roebie de edelpapegaai zal er dan waarschijnlijk wel zijn
Ik neem im ieder geval me meijertjes mee
Zo'n wandeling is een goed moment.om van alles en nog wat te vragen aan de eigenaren
Met of zonder papegaai ben je van harte welkom
Bericht Vrijdag 20 Januari 2012 7:11 am
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Daar zal ik hoogstwaarschijnlijk dan ook bij zijn dit jaar! Wink Ik denk dat dat de beste manier is om informatie te verzamelen, en ook heel erg leuk natuurlijk!
Bericht Vrijdag 20 Januari 2012 9:14 am
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

leuk Laughing
maandag 2de paasdag 9 april is er als het door gaat een wandeling wat dichter bij jou geloof ik
dan wordt er verzameld bij pannenkoek huis de zeven geitjes in Tilburg
vlak bij station Tilburg universiteit
daar zal ik zodra ik weet of het doorgaat en hoe laat ook aanwezig zijn
Bericht Maandag 23 Januari 2012 7:37 am
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Kijk dat is beter!
Bericht Maandag 23 Januari 2012 11:37 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:20 am
  Berichten van afgelopen: