|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Het bijten afleren is niet gewoon trainen. Het is eigenlijk heropvoeden. Ik beloon hem tussendoor niet, alleen als hij bijvoorbeeld zonder bijten de kooi instapt, dan wel.
Een amazone is een vogel die snel last heeft van vet. Je moet hem niet te veel nootjes geven. Fruit (gedroogd fruit is dan handig) kan wel. (Natuurlijk ook vers fruit, maar gedroogd fruit voor bijvoorbeeld een beloning als je later hem andere dingen gaat leren)
Ik merk bij Gogo dat hij niet extra blij wordt van een beloning in de vorm van eten. Hij wordt wel blij van een beloning met mijn stem of een kroel over zijn koppie. Kijk dus goed waar Coco blij van wordt. Is dat niet van eten, is het nutteloos hem dat te geven.
Wel fijn dat het zo goed gaat en dat je zelf het vertrouwen erin hebt. Gogo zat in het begin inderdaad ook raar te kijken en snapte er niet veel van. Maar toch krijgen ze het snel door. Het zijn zo'n slimme vogels! |
Vrijdag 8 Mei 2009 12:10 pm |
|
|
lien
Fladderaar
Thanks..ik heb er inderdaad nu zelf wel vertrouwen in dat het goed gaat komen..enne we laten de nootjes even achterwege.
nog iets;
Coco is ook absoluut niet gewend om te spelen. ik heb enkele kleine speeltjes in z'n kooi hangen. ook een paar verse wilgentakken om aan te knagen maar daar kijkt hij niet naar om.
Het is eten,drinken en dat is het wel zo'n beetje. omdat hij heel de dag zo'n beetje in de kooi zit vind ik dat eigenlijk wel zielig., maar pas als hij echt niet meer bijt en goed weet hoe hij op/af moet stappen mag hij op de speelboom. ...dus veel oefenen...
hebben amazones een bepaalde voorkeur voor speelgoed of zou het echt komen dat hij nooit geleerd heeft om te spelen.
ik kan hem natuurlijk niet vergelijken met Timo (witbuikcaique) die is echt geen moment stil soms zit Coco echt zo verdwaasd te kijken naar Timo of hij wil zeggen maak je toch niet zo druk joh!!! |
Vrijdag 8 Mei 2009 12:27 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Gogo is niet echt een spelertje. Hij vindt babyspeelgoed wel vaak leuker (zie mijn dagboek)
Biedt hem gewoon variatie aan en kijk waar hij mee gaat spelen. Het is toch even uitproberen. Alle gaaien zijn anders en vinden wat anders leuk.
Een wc rolletje kan je ook nog uitproberen. Die heeft Gogo binnen 5 minuten helemaal vernietigd.  |
Vrijdag 8 Mei 2009 1:21 pm |
|
|
lien
Fladderaar
het gaat al stukken beter met Coco zijn BIJT-gedrag. we gaan de goede kant op, is lang niet zo schuw en bijterig als in het begin.
ik heb een wc rolletje in zijn kooi gehangen en dat vond hij wel leuk, hij liet geen stukje heel. dus we zijn vanaf vandaag wc rolletjes aan het sparen....!
(vind het al super dat hij toch ergens mee bezig is) |
Donderdag 14 Mei 2009 12:33 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

He, dat is leuk zeg. Super , dat is dankzij jullie goede werk hoor, anders waren jullie niet zover gekomen. Weet je wat ook leuk is als je een rolletje ophangt? Propjes met nootjes erin steken, de openingen doe ik dicht met een stuk keukenpapier te proppen erin. Vinden ze hier geweldig |
Donderdag 14 Mei 2009 1:01 pm |
|
|
lien
Fladderaar
Ga ik ook nog eens proberen. zeker nu het speelgoed maar beperkt is tot een WC-ROL...!!!!!  |
Donderdag 14 Mei 2009 2:47 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Wat leuk dat de WC rolletjes wel een succes zijn! Heerlijk om te zien hoe ze dan zo druk zijn met iets, he?! |
Donderdag 14 Mei 2009 3:25 pm |
|
|
lien
Fladderaar
Ja, ik bent inderdaad al erg blij dat hij IETS te doen heeft. de hele dag stilzitten is voor hem ook niet echt goed.
vanmiddag ging hij voorzichtig aan de trosgiers knabbelen... weer een nieuwe overwinning voor hem. en ik had van de week een slinger gemaakt van stukjes wortel,druif,appel.... viel ook in de smaak.
hij heeft gewoon een beetje tijd nodig denk ik het is natuurlijk voor hem ook een hele verandering geweest. ineens in een huiskamer..ipv een voliere in een schuur.  |
Donderdag 14 Mei 2009 5:51 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ja, heel goed dat je dat zegt, hij zal inderdaad de tijd moeten hebben.
Gogo was niets gewend en wat ik met hem in een jaar bereikt heb...
Dat is echt een verschil tussen dag en nacht.
Het zal met ups en downs gaan, maar hou vol en post als je vragen, frustraties en andere belevenissen, dat scheelt ook. |
Donderdag 14 Mei 2009 7:10 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Je doet dat goed Lien, je ziet wel wat voor een veranderingen je al in dat leventje hebt gebracht, petje af hoor  |
Donderdag 14 Mei 2009 8:07 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:20 am
|
|
|
|
|