|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Lieve reacties van jullie hoor maar die rust met kerst...weet niet, moet werken, maar alleen op de avond van eerste kerstdag en bereikbaarheidsdienst tot de middag van 2e kerstdag dus ik zeur nergens over.
Hier tenminste geen uithuisplaatsingen of echtscheidingen enzo...(hebben we nou dat icoontje met de sloffende voetjes en afhangende schoudertjes al?)
Ff heel wat anders, Jamy, ben jij lid van Pakara? Zo ja, dan heb jij hier al van gehoord, zoniet: ze hebben een ledenvergadering op 14 januari (lidmaatschap is 25 Euro per jaar) waar -en hier gaat 't om- in de middag een Amazone programma verzorgd wordt. Heel veel meer weet ik er niet van, er zijn 3 deskundigen op Amazonegebied die een programma presenteren, punt. Maar ik moest wel aan jou denken en toen dacht ik aan jou en Daantje. Wil je meer weten staat dat denk ik wel op pakara.nl |
Zaterdag 24 December 2005 4:06 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
voor veel mensen is kerst een rot tijd.
mijn vriendin heeft dit jaar haar eerste kerst zonder haar vriend. die is dit jaar in maart overleden. ze ziet het niet echt zitten en heeft er ook helemaal geen zin in.
nou woont ze ook nog te ver weg om even op de koffie te gaan. twee uur rijden van uit hier. maarja een kaartje een belletje en een mailtje doen het ook al tijd wel goed.
Maar toch iedereen die even in een dipje zit deze tijd van het jaar, heel veel sterkte van mij.
een dikke knufffffffffff |
Zaterdag 24 December 2005 7:33 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Sluit ik me helemaal bij aan kadoes
En Marjet, Bedankt Ga gelijk even kijken op pakara.nl  |
Dinsdag 27 December 2005 1:46 am |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Prima doelstelling en héle lieve mensen, maar toch niet echt mijn 'ding' Marjet..... beetje suffig (hoop niet dat ik iemand beledig nu..... gewoon niks voor mij ) |
Vrijdag 30 December 2005 12:09 am |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
|
|
|
Hoera Daantje en ik hebben weer een nieuw meningsverschil:
Ik wil graag dat ze af en toe even een frisse neus haalt; gewoon op ons eigen terrasje;, verder weg hoeft voorlopig niet eens...
Daantje vindt dat he-le-maal niks!
Als ik haar voor het raam van alles laat zien (bootjes, vogelvriendjes buiten) is ze levendig en érg geïnteresseerd.....
Zodra ik de deur opendoe en haar (tegen de pui aan!!!) hetzelfde vertel en laat zien...... driedubbele dikke angst.....
Ze kruipt helemaal in elkaar, bibbert en maakt zich zo klein mogelijk! Geruststellende woorden, strelen...... niets helpt!
Dit is nu al meerdere keren hetzelfde verhaal!
Ik weet dat je dit langzaam aan moet opbouwen ..... maar zó bang??!!
Terwijl ik dit typ .... schiet me ineens iets te binnen: toen ik Daantje ging ophalen moest er van de eigenaresse van de winkel PERSÉ een deken om de kooi, tegen de kou zogenaamd..... ik vraag me nu (ineens) af of ze me niet nog iets zijn vergeten te vertellen...... achterdochtig misschien.... nja erg onaardig van me.... maar ze zijn me wel meer vergeten te vertellen!
Nou ja, we oefenen gewoon verder, maar toch even de vraag: is dit een normale reactie voor amazones??!! |
Vrijdag 30 December 2005 12:27 am |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
|
|
|
Hey Jamy, Een normale reactie van amazones, nou nee niet echt. OPnze Jacob heeft nergens last van. Vond het altijd geweldig lekker naar buiten te kunnen, maar zit dan wel in haar kooi omdat ze niet gewiekt is. Probeer het eens gewoon in de kooi. Zet Daantje in haar kooi en dan lekker buiten of mss nog beter, zet de terrasdeur open, niet te lang natuurlijk vanwege de warmte die uit huis ontsnapt, en zet de kooi dan half half. Half binnen, half buiten. En dan langzaam aan iedere keer een beetje meer naar buiten. In het begin doet weer angstig en 'aanstellerig' (mag ik dat zeggen?) maar op een gegeven moment gaat dat wel weer over hoor. En als ze dan zover is dat ze het wel leuk vind met haar kooi buiten kun je de deur eens openen en dan kan ze zelf naar buiten komen als ze dat wil. Ik denk dat als je het zo op gaat bouwen dat het wel gaat lukken. Eerst met 10 minuutjes en dan steeds wat meer rekken. Ze is toch als een buiten geweest toch of niet? Ik weet dat zij normaal snel onder stress raken als ze ineens naar buiten moeten. Als je de papegaai in de winkel koopt, moet hij altijd in het donker verveord worden om stress tegen te gaan. Deden wij ook, en in het begin was Jacob ook wat vreemd in huis, maar dat was snel voorbij hoor. Na een uur ging het beter.
Of als je nu eens een raam opent en daar de kooi langs zet zodat Daantje het gevoel heeft binnen én buiten te staan. Mss een niet zo grote stap voor haar. Mogelijkheden genoeg zou ik zeggen. Probeer het maar eens. Zeker weten dat ze het op een gegeven moment heerlijk vind mee naar buiten te mogen, maar rustig aan doen. Het komt wel |
Vrijdag 30 December 2005 8:48 am |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Tssss wat een extreme reactie . Arme Daantje
Ik vind t ook maar raar dat ze zeiden dat er een deken om moest enzo...je zou echt denken dat er iets is waardoor ze zo bang geworden is en dat ze dat dus ook wisten.
Maar als je t rustig opbouwt en stapje voor stapje verder gaat, dan ontdekt ze vast dat t buiten juist ook heerlijk is. Hoe reageert ze als ze Okkie en Troy buiten ziet? Zou ze niet van hun kunnen afkijken dat er geen gaai verslinders op de loer liggen? |
Vrijdag 30 December 2005 10:10 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by jamy_nl
Dat heeft Sue ooit eens gemeld: the Terrible Three, dus we zullen het haar maar eens moeten voorleggen als ze weer eens langs piekeboet
De terrible three (Zal Hooi het ws niet mee eens zijn) zijn amazones. Ik geloof dat het artikel van Sam Foster, Sally Blanchard of Joanie Doss was. Het kunnen er ook vier zijn? Maar de blauwvoorhoofd zit erin, de dubbele geelkop, geelnek?? en nog eentje misschien? |
Zaterdag 31 December 2005 11:17 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ach, arme arme Daantje.. Snap heel goed dat je haar gerust wil stellen, maar probeer dat eens niet te doen.. Wellicht bevestig je zo haar angst, en denkt ze: Zie je nou, ik heb reden om bang te zijn!
Wat zou ze doen als je superenthousiast zou doen? Met O&T buiten gaan rennen en haar ergens op parkeren, zodat ze ziet dat O&T het wel geweldig vinden? |
Zaterdag 31 December 2005 11:21 am |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Jammer van die stress-reactie, dat idee van de kooi in de deuropening of bij een open deur zetten lijkt mij wel aardig. Wel koud momenteel  |
Zaterdag 31 December 2005 7:27 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
het hoeven ook geen uren te zijn, maar goed in de lente is het allemaal veel makkelijker. Hoe is het nu met Daantje? Gaat het weer beter? |
Dinsdag 3 Januari 2006 1:33 pm |
|
|
Jopie
Net uit het ei
als jopie mij goed hard bijt dan zet ik hem terug in de kooi.
dan sluit ik de kooi en na een tijdje kom ik weer bij hem.
jopie vind het dan niet leuk maar gaat vervolgens lekker zitten eten.
en zoengeluidjes maken.
kan ik jopie dan ook beter in de gang zetten en in de kooi?
lenie |
Vrijdag 6 Januari 2006 2:41 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Ik geloof dat Jopie de kooi als iets leuks beschouwt, dus ik zou eerst eens proberen hem zonder kooi op de gang of in een andere kamer te zetten. Alleen zijn is niet leuk maar als je in je kooi zit en nog eens lekker kunt gaan bikken is het weer geen straf dus probeer het eens zonder kooi |
Vrijdag 6 Januari 2006 4:11 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by alexandraatje
Hoe is het nu met Daantje? Gaat het weer beter?
Neuhhhh, pieken en héél veel dalen Het "buiten-spelen" lijkt me inderdaad meer iets voor de lente, daar ben ik niet eens meer aan toegekomen, Lady "ik-mag-jou-wel" is weer volledig omgeturnd in een
Lady "blijf-uit-mijn-buurt-engerd!"...... (en daar bedoelt ze nu dus níet de bb-tjes mee maar MIJ!!)
Tuttebolleke  |
Vrijdag 6 Januari 2006 11:22 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by Jopie
als jopie mij goed hard bijt dan zet ik hem terug in de kooi.
dan sluit ik de kooi en na een tijdje kom ik weer bij hem.
jopie vind het dan niet leuk maar gaat vervolgens lekker zitten eten.
en zoengeluidjes maken.
kan ik jopie dan ook beter in de gang zetten en in de kooi?
lenie
Hoi Lenie,
Op de gang zetten, in de wc..... als er maar niemand in de buurt komt en er géén interessante dingen te onderzoeken zijn!!
Ik had Daantje een keer in de gang gezet .... géén protest en ijzig rustig....
ga ik kijken..... heeft ze een nieuw "speeltje" ontdekt, een boodschappenmand die ik nog in de auto had moeten zetten......
nou dát hoefde niet meer, Daantje had zich reuze vermaakt !!
Een KALE gang dus voortaan!! Weer wat geleerd.
 |
Vrijdag 6 Januari 2006 11:29 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 3:05 pm
|
|
|
|