De advertentie van de Huisdiersuper

Daantje en ik verschillen van mening!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Jammer Jamy van die dalen, zal af en toe wel ff slikken zijn lijkt me. Confused
Wie weet 'ligt het aan het weer', TT hier is ook een tikkie wisselvallig momenteel hoewel ik 'r niet zou durven vergelijken met jouw Lady Lastpak. Is ook meer als hart onder de riem bedoeld, wat onbeholpen hart dan...
Met de Mr. Green wel alles goed?
Bericht Vrijdag 6 Januari 2006 11:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het weer, de rui, een amazone karakter ...... tuurlijk Wink Misschien is "ze" wel ongesteld..... ja sorry hoor, weet ik veel!! kan toch??
Dan ben ik ook niet te genieten (soms) Wink

O&T zijn op het moment ook veel "baldadiger" dus laten we het maar op het "weer" houden Marjet Wink Want O&T zullen toch ook niet ...... nehhhh zijn mannetjes hè Laughing

Hoe merk jij aan Teun dat ze "wisselvallig" is, wat doet ze dan??
Bericht Zaterdag 7 Januari 2006 12:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat doet ze dan? Dan is ze stout! Laughing Dan is ze wat bijteriger en opeens in paniek of bang voor m'n handen Shocked Rolling Eyes (nou jaaaaah...). Raar beest. Uitermate opgewonden speelbuien waarbij de ballen door de kamer vliegen (goed, balle-tjés).
Ja dat menstruele ken ik maar al te goed dus laten we het er met LL ook maar op houden. Bonnie Talsma heeft wel es gezegd dat Amazones enorm hormoongevoelig zijn en daardoor ook vaak onberekenbaar.
Strekt dat tot troost? (vraag ik hoopvol?)
Bericht Zaterdag 7 Januari 2006 12:28 am
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Jaaaaaaaaaa Marjet, enorm Exclamation Ik heb dus (als ik je goed begrijp Laughing )
een blauwvoorhoofd hormoon in huis hahahaha Laughing
Tsjonge, wéér wat geleerd Wink
Bericht Zaterdag 7 Januari 2006 12:53 am
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Goed om te weten want hier hebben we er ook een in huis Very Happy Very Happy Very Happy
Bericht Zaterdag 7 Januari 2006 9:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik las weer eens te snel en dacht dat je een blauwvoorhoofd mormoon in huis had gehaald Jamy.
Hulptroepen voor wisselvallig Daantje dacht ik nog maar nee, Daantje zélf wordt bedoelt Laughing
oftewel Lady Tottebel heeft last van hormoontjes en dan ook nog twee baldadige broertjes in huis, tssss hoe zou je zelf zijn dan? Tuurlijk reageert ze dat weer af op haar allerliefste mam, zoooo meisjes eigen het moét bijna wel een Lady zijn!.
Mo'tje nog steeds erg lief dus helaas geen advies maar wel veel steun van ons hoor!! Wink Laat de verhalen maar komen Cool
Bericht Zaterdag 7 Januari 2006 5:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ook heel veel sterkte van ons hier hoor.
Bericht Zaterdag 7 Januari 2006 6:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Shocked Jamy heeeel veel sterkte!!
Moet wel lachen om de uitspraak van Patricia:
BLAUWVOORHOOFD MORMOON Laughing Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 7 Januari 2006 10:13 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jamy_nl
Het weer, de rui, een amazone karakter ...... tuurlijk Wink Misschien is "ze" wel ongesteld..... ja sorry hoor, weet ik veel!! kan toch??
Dan ben ik ook niet te genieten (soms) Wink

Laughing Laughing Laughing Dat is echt t grote nadeel van vrouwen
Bericht Zondag 8 Januari 2006 3:12 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Daantje is in de rui, is ongesteld én is een amazone.... da's een "lady-probleem-geval-in-triplo" Laughing

Toch maken we vorderingen hoor!
Toen ik vorig weekend mijn kerstspulletjes opgeruimd had vond ik het
nodig Daan óók een plekje voor het raam te gunnen.... héle kamer weer ver"bouwd" en ja hoor .... "Lady-gelukzalig" voor het raam!

Maandagavond, ik kom thuis: Daan op de kooi van Boomertje (=nijn=op de grond!) Okkie in de boom van Daantje .... euhhhhh???!! Er wás iets gebeurd maar ik weet nog steeds niet wàt!
Vanaf die dag is Daantje beduidend minder bang voor de groene Mr. Green , deze week hebben we al 2 avonden met zijn 4-tjes op één stoel gezeten!! Okkie & Daantje ieder op een schouder, Troy op een knie, ik ergens er tussen in Wink
Toch blijft het "scheidsrechteren" geblazen.... als ik er niet tussen zit is het hommeles zeg maar.... dus.... kooien en bomen volkomen vrijstaand en inklim"proof" gemaakt!!
Míjn (zit)plaats is nu niet áán, maar bijna OP het aanrecht ...... hahaha
Stelletje slavendrijvers ..... die Mr. Green Mr. Green Mr. Green
Bericht Vrijdag 13 Januari 2006 1:25 am
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ha ha ha, wat het verschuiven van een kooi wel niet teweeg kan brengen
Bericht Vrijdag 13 Januari 2006 8:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Het duurt even maar dan heb je ook wat..een plaats óp het aanrecht i.p.v. achter het aanrecht oftewel Jamy klimt omhoog in de wereld Rolling Eyes Laughing
Leuk weer wat van het stel te horen hoor! Zo te zien hebben ze het goed voor elkaar daar!
Bericht Vrijdag 13 Januari 2006 4:14 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Heb je O en T nu ook 'gescheiden' Jamy? Ik bedoel met 'indringer-safe' kooien en bomen?
Leuk om weer wat te lezen, is een van m'n favoriete topics dus ons niet meer zo lang laten wachten graag Cool
Niet griezelig met Lady-3-problemen-in-1 op je schouder? Die snaveltjes van de Mr. Green zijn nog soort van schattig als ze niet voor het 'echie' worden ingezet maar de snavel van een Amazone... Wel een hele geschikte naam hè, voor jouw strijdbare vrouw: Amazone! Eigenlijk niks meer aan toe te voegen Laughing
Bericht Vrijdag 13 Januari 2006 6:10 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Er waren wat probleempjes met verbindingen enzo (ik heb adsl aangevraagd en werd vervolgens van én tel.verbinding én adsl gefloept....) over die ervaringen kan ik inmiddels 27 dagboekpagina's volschrijven maar da's NIET interessant..... en dat doe ik dus lekker niet Wink

Ik ben er weer, vraag me niet hoe (da's illegaal nl Laughing ).

En NEE Marjet..... tuurlijk zijn O&T niet gescheiden!! Die kibbelen een beetje, maar da's broertjes eigen (beetje veel af en toe, da's óók broertjes eigen Wink ) die gaan verder prima samen! Ze hebben ook best veel ruimte voor een eigen plekje hoor, de kooi is verbonden met hun klimboom = mijn nieuwste creatie = een vogelhuisje op paal (zo eentje voor buiten bedoel ik) waar ik een soort van wijnranktakken aan vast geschroefd heb, met heel veel verstopplekjes!
Daantje heeft trouwens óók zo'n klimboom .... ik zal dit weekend wel wat fotootjes in hun dagboekjes zetten Wink
Ik zit dus sinds kort met 2 kooien én twee vogelhuis/klimbomen in de kamer..... vandaar mijn beperkte zitruimte...... de bank heb ik er maandag noodgedwongen uit moeten floepen en daarvoor in de plaats heb ik 2 aparte stoeltjes gekocht zodat ik iets meer met de ruimte kan "spelen".

Daantje bijt nog wel zo'n keer of tig per dag (niet meer hard!!), da's om haar ongenoegen ergens over te laten blijken, ik beantwoord dat steevast met een ferm NEE of Zachtjes Daan... en dan is het over..... de oorzaak van dat ongenoegen is dat ze iets niet leuk vindt of niet wil .... haar reactie op alles wat haar niet zint is die snavel! Mijn reactie is stug doorgaan waar ik mee bezig was en corrigeren!
Toch werkt dat redelijk, eerst beet ze altijd in mijn arm/nek als ik ging lopen (ik dacht nog ...soort houvast zoeken??!!) nu blijft ze braaf zitten, zonder bijten!!

Dus .... we gaan écht vooruit (letterlijk haha) met kleine stapjes weliswaar, maar toch!
Bericht Zaterdag 14 Januari 2006 12:09 am
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Gaat goed. Beter met kleine stapjes vooruit
dan achteruit Very Happy
Bericht Zaterdag 14 Januari 2006 1:11 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar: