|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
| Daantje en ik verschillen van mening! |
|
|
Veel is het niet, ook niet groot, maar... we (ik dus) zitten in een ietepieterig klein dipje.
Daantje en ik verschillen nogal van mening
Ze is hier nu 5 weekjes maar echt 'nader' tot elkaar komen wil maar niet lukken..
Ik mag haar kroelen (soms).... dáár zijn we het over eens
Daantje mag mij bijten .... daar zijn we het niét over eens!
Ík vind Okkie & Troy érrrrruuuug leuk, Daantje absoluut niet, ze moet NIETS van ze hebben! Weer een meningsverschil!
Boomertje vindt ze ook maar niks....
Wàt vindt ze eigenlijk wel leuk??!!!!!!!
Ze heeft een eigen plekje, een super speelboom (al zeg ik het zelf.... neemt de halve kamer in beslag!).... en toch zit ze alleen maar op mij te wachten! Zit ze dan bij me.... bijten-straffen(=terug op de boom)-kroelen-bijten-straffen-kroelen-..... het gaat maar door!
Ieder 'lief' ding van haarzelf zorgt gelijk weer voor een bijtreactie.....
Bijvoorbeeld: Als ze vrolijk 'hallo' roept, beloon ik haar, praat met haar... vervolgens... HAP = negeren door mij = later wéér proberen te praten = wéér HAP = wéér negeren ....
pffffffff word er een beetje moedeloos van!
Dat ze aan het uitproberen en aan het manipuleren is begrijp ik; ze heeft (bijna) alle vrijheid..... ik dwing haar nérgens toe, af en toe een kleine training met opstappen enzo..... maar dat constante bijten ........
Het 'hakken' is er wel van af en het bijten zie ik nu ook wel aankomen (meestal.... vanavond weer eens te laat: getatoeërde wang ) maar gaat dit ooooooit nog beter worden???
Waarschijnlijk lach ik hier over een half jaartje om... maar nu is het niet écht leuk! |
Donderdag 8 December 2005 11:57 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Gut een pittig beestje zo te zien. Wat als je hem iedere keer als hij lief is een kleine beloning geeft. Een klein zonnepitje of zo, iets waar hij helemaal weg van is. Maar als hij bijt gelijk weer terug zetten en duidelijk zeggen dat dat niet mag. Al gauw krijgt hij dan door dat je met bijten niks bereikt, maar als je lief bent wel. Het is maar een idee.
Dadelijk kun je gratis piercingen in je gezicht laten maken door Daan, ook niet echt leuk als je drinkt of zo. Spuit alles er weer uit. Eigenlijk wel grappig nu ik dat zo bedenk.
Maar goed, probeer het zo eens. Het gaat best lukken
succes |
Vrijdag 9 December 2005 11:22 am |
|
|
Tommy
Moderator

Oei Jamy....Daantje is me er wel 1 he?
Misschien moet je hem niet terug in de boom zetten, maar op de gang op de grond achter de deur. Even een paar tellen en dan ineens verbaasd begroeten en terug halen. Ik vermoed dat Daantje t wel handig vindt dat ie jou kan sturen hem terug in de boom te zetten?
Op de grond in de gang is vast minder zn bedoeling  |
Vrijdag 9 December 2005 6:37 pm |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Jullie hebben allebei gelijk: het is een pittig 'het is me er eentje' geval....
Die zonnepitjes werken helaas niet alexandra, madammeke (want ik bljf het toch maar even op een ZE houden Tommy ) heeft die állang uit haar eten gevist en haalt nuffig haar snaveltje op voor 'mijn' lief bedoelde treaties ..... de muts!
De gang vind ik een beter idee..... heb ik ook weleens bij Troy toegepast.... da's pas een regelrechte straf mét beloning toe en dat werkt!
Zal je altijd zien... heb ik nét mijn nood geklaagd... drie keer raden wie weer heel tevreden zó hard in mijn oren zit te knarsen dat mijn oren er van tuten??!!!!!
Vandaag heeft ze zich voorbeeldig gedragen (zou ze kunnen 'mee'lezen soms... ) bijten minimaal, gehoorzaam .... niet te geloven!!
pfffff, mag ik een handboek 'Hoe ga ik om met Daantje' aub??!! hahaha
Het gaat wel goed komen hoor, met ons.... ooit
Malle 'Groene tuthola' dat ze is .....  |
Vrijdag 9 December 2005 11:58 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Ze houdt je in iedergeval lekker aan de gang .....nu jij haar nog in de gang
Sorry voor mn ge-hem Sorry Daantje!
Ik hoop dat t werkt Jamy. Maarruhh... ik moet wel eerlijk bekennen dat ik erg geniet van je verhalen en de zoektocht naar de gebruiksaanwijzing van Daan Ja het komt wel goed met jullie! En zolang er ook die heerlijke momenten zijn...weet je weer waarvoor je t doet he?  |
Zaterdag 10 December 2005 12:07 am |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Dank je Tommy!!! Juist jouw opmerkingen geven mij de 'moed' om weer door te gaan...... en dat je geniet van mijn zoektocht naar Daantjes gebruiksaanwijzing..... ik stiekum ook hoor
"zoek de schat" reuze avontuurlijk toch !! haha .. ooglapje voor... houten poot aangespen... zie je het voor je??!! Ahoy .... hijs de zeilen ...
enneuhh, over een paar maandjes.... pffff heb ik het tamste "gangvogie" van de hele wereld  |
Zaterdag 10 December 2005 12:15 am |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

quote:
enneuhh, over een paar maandjes.... pffff heb ik het tamste "gangvogie" van de hele wereld
YEAHHHHH En wat zul je dan trots zijn! Hahaaaa zoek de schat Dat is goed omschreven ja! En je moet er maar van houden he? om dat ooglapje en die paar vingers minder te resceren. Maar ik vind t wel een extra kick geven als dat dan lukt  |
Zaterdag 10 December 2005 12:28 am |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Ze eet dus zaad nu, gaat ze nog op pellets over?
Wat anders wordt een zonnenbloempitje ineens WEL een beloning als zij die niet meer dagelijks eet! |
Zaterdag 10 December 2005 7:53 am |
|
|
jaantje
Net uit het ei
|
ik weet hoe je je voelt hoor
ik word er ook moedeloos van met coco.
de ene keer denk ik dat het goed gaat en dan ja begint ie weer met bijten.
ik besteed veel aandacht aan coco maar af en toe voelt het echt of ik weer helemaal overnieuw moet proberen net als toen die net bij ons was.
iedere keer denk je van nou weer een vooruitgang en dan begint het weer van vooraf aan coco blijft mij bijten maar vraagt wel heel vaak me aandacht en dan wil ik hem aandacht geven en dan begint het weer.
maar ik probeer vol te houden.
succes verder met daantje
xxx jaantje |
Zaterdag 10 December 2005 3:42 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Teuntje krijgt weinig zaad maar het zaad wát ze krijgt is ontdaan van álle zonnebloempitjes! ***klus. Maar het resultaat is wel dat ze érrug veel over heeft voor een zonnebloempitje
Is dat een optie om die pitjes aantrekkelijker te maken Jamy?
Het gang-idee van Tommy lijkt me idd een goeie, heb het bij TT ook wel es toegepast als ze erg stout was en ze was er altijd wel van onder de indruk.
Sterkte meid en laat je niet kisten hoor!  |
Zaterdag 10 December 2005 6:20 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Seertje
Ze eet dus zaad nu, gaat ze nog op pellets over?
Wat anders wordt een zonnenbloempitje ineens WEL een beloning als zij die niet meer dagelijks eet!
Tuuuurlijk gaat ze op pellets over (oooooit) Seertje!
Ik heb ze 'voorgeproefd' om haar te laten zien hoe lekker het is...TIG keer, ik krijg bijna zélf een mooi verenpak zo langzamerhand en het fluiten gaat ook al heel aardig dank je.... haha
Het trucje dat ik bij Troy uithaalde: nét buiten zijn bereik houden ..... werkt bij madammeke niet, ze is gewoon niet geïnteresseerd, sta ik daar een half uur met één pelletje.... zie je het voor je ?!!!!
Zonnepitjes eruit halen en pellets door het voer mengen.... eet ze toch gewoon niet..... pfffffff. Ik bedenk wel weer een list, het zál me toch zeker gaan lukken!!!
Zit al te denken aan die 'takkenbol', dat ik ze daar in stop ofzo.... op die bol is ze namelijk verzot! Of ik maak er pellet pasta van en smeer die óp de zonnepitjes..... Houd ik haar lekker voor de gek en heeft zij haar beloning.... (en meer nog dan ze zelf weet! pellets zijn nou eenmaal beter!)
Enneuh Marjet..... me laten kisten.... dacht het niet hè, je kent me inmiddels, maar Amazones zijn een slag apart hoor! Okkie & Troy zijn een stelletje lieve fluppies in vgl met Daantje en dat voor bb-tjes laat ze het maar niet 'horen' .... |
Zondag 11 December 2005 12:24 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Ja? Zie je een groot verschil in karakters bij Amazones en BBtjes Jamy? Als je tijd en zin hebt wil ik daar wel eens wat meer over horen. (Vind ik leuk maar volgende maand vind ik dat ook nog leuk so take your time)
Hadden we het niet ergens anders erover om op te schrijven in welke situaties het 'foute' gebeurd? Is dat wat?
Iemand met een zeurende kakatoe deed dat geloof ik. Was het Esje niet? Ik word al net zo verward als Tommy en Patricia met al die namen
Hou ons op de hoogte en toitoi  |
Zondag 11 December 2005 1:37 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Dat bijten...is dat nou typisch zo'n amazone ding?
1 Van de amazones van Era (?) doet dat ook dacht ik
Ik vind t knap van jullie hoor Jamy en Jaantje!!!!
Stoere vrouwen! Volhouden hoor! |
Zondag 11 December 2005 11:44 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Tommy
Dat bijten...is dat nou typisch zo'n amazone ding?
1 Van de amazones van Era (?) doet dat ook dacht ik
Ik vind t knap van jullie hoor Jamy en Jaantje!!!!
Stoere vrouwen! Volhouden hoor!
Tommy en namen.....
Marjet begint er ook al een aardig chaotisch handje van te krijgen
Het lijkt er wel op Tommy, dat bijten en Amazones hand in hand gaan bedoel ik, ook Joke en Django hebben af en toe van die enge HAP/HAK momenten...
Sue zei ooit eens dat ze bij de Terrible three behoorden.... zal wel een reden hebben
Daantje heeft nét weer drie keer geprobeerd een extra oorpiercing aan te brengen Na de eerste keer ..... boom in en negeren.
Zit ze me de hele tijd met van die trouwe 'hondenogen' aan te kijken...
2e keer was per ongeluk, ze was aan het spelen met een onderzettertje, sloopte gelijk mijn oor mee, maar dat heb ik haar vergeven.... 3e keer.... boom in.
Nu zit ze weer zó te kijken, maar ze kan de boom in...... oooooo daar zit ze al
Toch, al met al genomen, ik mag niet mopperen hoor.... (doe het wel ) de keren dat ze nu bijt op een dag zijn op één (gehavende) hand te tellen, verder zijn de goede momenten véél waardevoller en belangrijker natuurlijk! Ze baddert verschrikkelijk graag en laat dat ook héél duidelijk merken door daarna te kroelen en te fluiten! Ze eet af en toe zelfs een pellet om mij een plezier te doen Begint interesse in haar omgeving te krijgen en zelfs de klimboom al te verkennen.
Kortom.... we houden gewoon vol, dat halfjaartje is zó voorbij want dan ging ik toch niet weten wat ik mee zou maken?!hahaha .... dát houd ik mezelf maar voor ogen. En nu valt het ook eigenlijk best mee! |
Maandag 12 December 2005 12:09 am |
|
|
Tommy
Moderator

Het klinkt toch als een hele vooruitgang
Tsja...ik dacht dat je volgens Hooimeijer bijten helemaal moest negeren? Dus helemaal niet reageren...als t ware met een bijtende gaai in je vinger door scrabbelen zonder dat je je vogel nog opmerkt En dan weer opnieuw met de 5 stappen aandacht geven, maar dat lijkt mij wel heel moeilijk  |
Maandag 12 December 2005 12:30 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 7:08 pm
|
|
|
|
|