|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
| Daantje 'ontringd" en definitief tot Lady verklaard |
|
|
Week of wat geleden, vrijdagavond, beestenboel heeft eten gehad, merk ik dat Daantje (flink gegeten dat wel!) vreselijk met haar linker pootje trekt en erg veel pijn heeft! Daantje kan de hele dag (ik werk!) vrij gaan en staan waar ze wil.... verder dan de boom komt ze toch nooit!!
Vrijdagavond... help..... wat moet ik??!!!
Op laten stappen (ging moeilijk maar ging wel!) en bij me laten zitten... Pootje duidelijk zwaar gekwetst... gelijk optrekken en stappen zoals ik zou doen met een verstuikte enkel.... zoiets dus.
Weer terug op de boom gezet en me beraden.... gebroken pootje = gelijk handelen...
Toen zag ik Daantje (ze is in de rui en niet zo'n beetje ook!!) zich met dat zelfde linker pootje 'krabben' (en dat gaat me fanatiek!) en wist ik: gebroken... nee dus!! Even de nacht aankijken.
Zaterdagmorgen, nog steeds veel pijn, maar wel direct naar de etensbak en eten... Mijn zorg bleef en uiteindelijk Hedwig gebeld. Herfstvakantie... sjips!
De Baronie in Breda gebeld.... Marjolijn Pagie (zo verstond ik het tenminste) hoorde mijn verhaal aan en (ook al is ze geen vogelarts) bevestigde dat gebroken poot zeer onwaarschijnlijk was.... Een kneuzing zou 2 à 3 dagen zeer veel pijn geven en dan wat wegebben.
Wellicht antibiotica voor inwendige kneuzing.... maandagmorgen maar even met Bastiaansen bellen adviseerde ze.
Zo geadviseerd zo gedaan. Bastiaansen bevestigde (telefonisch) wat Marjolijn al zei en adviseerde me het even aan te kijken.
Pootje genas uiteindelijk heel snel (binnen 2 dagen) en ik opgelucht!
Gelukkig, geen paniek 'mams' maar wel een 'zorg' mams pffffffffff.
En toen zag ik een week later dat er iets niet klopte. Pootje nog steeds dik, ring zat vast en ik mocht er niet aankomen van Daantje!
Hedwig gebeld en dag later kon ik terecht! Pootje was inderdaad gekneusd geweest, maar door de zwelling was de ring klem komen te zitten en in haar pootje 'gegroeid'....
Omdat we er zo snel bij waren was de schade minimaal, maar Daantje moest wèl met een roesje verlost worden van haar ring!!
Toen heb ik haar gelijk maar laten sexen.... voor de zekerheid.... ik wìst wel dat ze een Dametje was, maar dat was gevoelsmatig....
Had ik dat ooit ook niet van Okkie gezegd.... hahahahaha
Nou...Daantje ís een Lady hoor!! Een beauty zei Hedwig, slank, mooie longetjes etc etc..... maar duidelijk een meiske.
Ring weg en vrouwelijkheid bevestigd in één behandeling..... ik zeg niets hoor  |
Zaterdag 1 November 2008 1:24 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Daantje 'ontringd" en definitief tot Lady verklaard |
|
|
Zoiets gebeurt ALTIJD op vrijdagavond of in het weekend! Altijd wanneer de vogelartsen niet te bereiken zijn.
Weet je hoe ze aan die gekneusde poot is gekomen?! (Of zullen we dat nooit weten en moeten we maar raden naar rare capriolen?)
Fijn dat jullie er zo snel bij waren voordat er schade aangericht kon worden door die knellende ring. Zonder ring is ze nét zo leuk!
Ennuh, aan het feit dat ze een echte lady is heb ik nooit getwijfeld hoor. (Lady Bijtgraag ) |
Zaterdag 1 November 2008 6:58 am |
|
|
esjo
Moderator

Pfff, wat een toestand. Nog een geluk dat je er zo snel bij was.
Gefeliciteerd met je dametje en nu ze geen ring meer heeft wordt ze misschien wel ten huwelijk gevraagd, hahaha  |
Zaterdag 1 November 2008 11:03 am |
|
|
Laura B
Moderator

Fijn om weer eens iets over Daantje te lezen, gelukkig een happy ending in dit verhaal, ik zou me ook rot schrikken en dat in het weekend!!! |
Zaterdag 1 November 2008 10:01 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ja, zoals Sue al zegt, het gebeurd altijd wanneer er niemand, of toch bijna niemand te bereiken is, hier ook hoor.
Gelukkig was er geen blijvende schade en is jouw "dametje" verlost van die knellende ring.  |
Zondag 2 November 2008 9:07 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:21 am
|
|
|
|
|
|