de amazone

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

manupileren ja of nee
nooit
0%
 0%  [ 0 ]
soms
33%
 33%  [ 2 ]
regelmatig
33%
 33%  [ 2 ]
vaak
33%
 33%  [ 2 ]
altijd
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 6

Auteur Onderwerp
coco&joyce
Moderator
Moderator

de amazone  Reageer met quote  

hoe manupilerend zijn jullie amazone's?
graag ff vermelden om wat voor soort amazone het gaat.
alvast bedankt!!!
Bericht Vrijdag 26 Oktober 2007 12:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

coco(oranjevleugel)laat geen kans voorbij gaan om me ff lekker te manupileren als ie iets niet wil en ik wel.
Bericht Vrijdag 26 Oktober 2007 12:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Maantje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Maiky (blauwvoorhoofd) vind het ook prachtig om ons te manipuleren al lijkt hij het toch het minst bij mij te doen Laughing Mijn vriend krijgt hem bijvoorbeeld pas na veel gemanipuleer in de kooi maar bij mij gaat hij er zo in als ik het zeg Very Happy
Ik vind het niet altijd even makkelijk maar stiekum ook wel weer heel leuk en heeft het uiteindelijk toch wel een heel hoog "aaaaaaaaaaah" gehalte Laughing Hartje
Bericht Vrijdag 26 Oktober 2007 1:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

klopt van dat aaah gehalte en dat maakt het ook zooo moeilijk om dan toch door te zetten Rolling Eyes Laughing
Bericht Vrijdag 26 Oktober 2007 3:40 pm
Maantje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Inderdaad! Laughing Laughing Vandaag is Maiky ook niet even lief dus negeer ik em een beetje om te laten zien dat ik zijn gedrag absoluut niet leuk vind maar dat gaat die stiekemert allemaal kusjes geven.....*heeeelp* en heel lief roepen "kom dan , kom maar" Laughing Hoe moet je dan standvastig blijven Rolling Eyes Laughing
Bericht Vrijdag 26 Oktober 2007 3:48 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

ja dat is echt moeilijk he! Confused maar ik merk wel nu ik strenger ben dat ie het dan wel sneller opgeeft Very Happy al is het onder luid gemopper Laughing
Bericht Vrijdag 26 Oktober 2007 4:21 pm
Maantje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja das waar. Hier begint Maiky heel hard de telefoon na te doen en geloof me daar wordt je NIET blij van Evil or Very Mad Maar als ik vol hou dan gaat hij uiteindelijk in zijn kooi, moppert inderdaad dan wat om dan heeeel beledigd heel dik en opgeblazen op zijn stok te gaan zitten whahahahahaha Laughing
Bericht Vrijdag 26 Oktober 2007 4:45 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing lekkere aanstellers kunnen het ook zijn he Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 26 Oktober 2007 5:23 pm
joopie123
Kuikentje

Reageer met quote  

Joopie (geelwang) is nog Very Happy makkelijk ok hij laat wel weten of hij wel of niet van de kooi naar de keuken wil en als ik hem te snel weer naar de kooi terug wil brengen laat ie dat met een krijs wel ff weten Very Happy ,maar s'avonds heeft hij zijn echte knuffel uurtje lekker knuffel en dan in slaap vallen Smile
hij is ook nog maar 14 weken dus wat staat me nog te wachten Razz
Bericht Zondag 28 Oktober 2007 1:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Maantje
Ja das waar. Hier begint Maiky heel hard de telefoon na te doen en geloof me daar wordt je NIET blij van Evil or Very Mad Maar als ik vol hou dan gaat hij uiteindelijk in zijn kooi, moppert inderdaad dan wat om dan heeeel beledigd heel dik en opgeblazen op zijn stok te gaan zitten whahahahahaha Laughing

Hahaha hoe doet hij de telefoon dan na? Doet hij de telefoon tien keer zo hard na? Laughing
Bericht Vrijdag 2 November 2007 10:12 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Telefoons nadoen.... altijd prijs (aandacht dus!!)
Daantje (blauwvoorhoofd) kende het melodietje al héél snel, juiste tonatie, juiste geluidssterkte... en ik trapte er in; meerdere keren.
Toen heb ik het melodietje veranderd... over (dacht ik!!)

Eerst klonk het 'oude' melodietje.... niet reageren, is Daantje.... en nog geen 2 seconden later het 'nieuwe' melodietje... Bingo!! ik reageerde!!
Super knap hoor! in 1 dag geleerd!! Ik heb haar maar beloond en de telefoon de telefoon gelaten.... dus mocht er iemand bellen en het vreemd vinden dat ik niet opneem.... Daantje's schuld Twisted Evil
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 11:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hahaha wat schitterend zeg! Laughing Laughing Heb je geen moeilijkere melodietjes? Of helpt dat niet bij lady bijtgraag?

Hoe is het eigenlijk met jullie daar? Kegelen de groene mannetjes elkaar nog steeds uit de boom? Laughing
Hoe ist met jou zelf? Ook alles oké? Very Happy
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 7:42 am
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Melodietje 3,5, 7 ... maakt niet uit!! Alleen raak ik er zélf zo van in de war! Daarom neem ik tegenwoordig Daantje "op" en geef de telefoon het eten en de kroeltjes .... en dát pikt ze niet Twisted Evil

Daantje immiteert alleen wat ze zélf wil, Okkie & Troy (Bonte Boertjes => ook wel bekend als de "uit-de-boom-knikkertjes") zijn niet interessant genoeg maar Roosje (Pracht Rosella) daar en tegen wél!!
Je kan Daantje zó het predikaat "Pracht Rosella" geven, mits je haar niet ziet maar alleen hoort!!!, want ze blijft natuurlijk een "grote groene griezel "(=koosnaampje Mr. Green Nanaaa! )

De laatste 5 weken heeft ze gil buien, puur om haar zin door te drijven... helaas pindakaas.... ze doet haar best maar!! Ze moet gewoon op haar beurt wachten en gillen maakt geen indruk (misschien wel op de buren....)
ik reageer er niet op en het wordt steeds minder (pffffffffffff gelukkig maar! ze kán me krijsen!! en "houdt dan je poot maar eens stijf!!")

Hoezo manipuleren?? Twisted Evil

p.s. vergat ik bijna: met mij alles prima (te druk weer Sad dat wel) en de kleine groene Mr. Green Mr. Green blíjven knikkeren, maar ja, 2 mannekes hè!! toch kunnen ze niet zonder elkaar !!
Roosje wordt steeds brutaler en slaapt nu zelfs in Daantjes kooi!! en ... o ja .... de "klimbomen" hangen nu aan het plafond, dikke pret voor ze!!
Bericht Zaterdag 22 Maart 2008 12:29 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohhhh gek mens! Laughing Echt weer zo'n opmerking voor jou: Daantje opnemen en de phone kroeltjes geven. Laughing

Hoe krijst ze? Echt om te plagen? Ze krijste toch nooit? Wie weet is dit de extinction burst en heb je hierna wel een engelachtige Daan. Wie weet moet je haar naam nog gaan veranderen! Nanaaa!

Hoe is het met Roosje? Vriendjes met Daantje of toch niet? Weet niet wat ik me bij 'in Daantje's kooi' moet voorstellen: Mét of zónder Daan?
Je mag wel weer eens foto's toevoegen, dame! En je hoeft geen tekst te verzinnen of je foto's kleiner te maken: met het foto-album hoef je ze alleen maar eventjes up te loaden.. Very Happy
( http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html )
Heb je trouwens gezien dat je een papegaaienprofiel aan kan maken. Als je de geboortedatum en de datum waarop je monstertjes thuiskwamen invult, krijg je op die data een kaartje. Vergeet ook niet foto's erbij te doen want die wordt gebruikt voor het kaartje! ( http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=6168 )
Bericht Zaterdag 22 Maart 2008 7:48 am
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja meis, ik zal binnenkort profielen aanmaken voor m'n Mr. Green & Mr. Green en Lady Mr. Green en m'n 'rooie' Cool en ja meis, ideeën voor dagboek paginaatjes genoeg... ik moet er even voor gaan zitten, da's alles Rolling Eyes

Roosje en Daan zijn geen echte vrienden, integendeel maar Roosje wordt wel steeds brutaler én ... voor mij wel leuk, iets minder bijterig Smile
Kwiksilverig als ze is 'dondert' ze overal vanaf , ze komt nu steevast naar me toe racen, dijnst vervolgens minstens 7 keer terug en stapt vervolgens breed 'smilend' op (maf beest!!), dan zet ik haar op het aanrecht en na een dikke wasbakdouche blijft ze héél geduldig op het randje zitten wachten tot ik haar weer oppak! (raar nat beest Nanaaa! )

Daantje gilt ja!! en niet zo zuinig ook! ik dacht dat het minder werd, maar helaas....

Sjaak (Dieca) zegt dat het m'n eigen schuld is (hij zei het iets aardiger, maar het kwam op hetzelfde neer)
Omdat ik hele dagen werk (en me schuldig voel t.o. de gaaitjes, dat ik ze niet alles kan geven qua aandacht enzo) worden ze 'poep' verwend als ik thuis ben, klimbomen aan het plafond, veel aandacht, veel eten etc.... kortom POEP verwend dus!

Deze topic gaat over manipuleren.... nou.... daar treft Daantje me dus!
Vanaf het moment dat ik de sleutel in het slot steek .... krijsen...
iets bevalt haar niet; bijv. O&T krijgen éérst aandacht (die zitten de hele dag in de kooi, Daan is vrij!!)..... krijsen.... of... ik ga naar boven, even omkleden.... ja hoor: krijsen!! 4 tot 8 keer achter elkaar, door merg en been gaat dat!!

Sjaak adviseerde me haar klimboom 'terug op aarde' te brengen... hij heeft gelijk natuurlijk, nú zit ze (te) hoog en voelt zich "verheven" ...letterlijk ! Sad
Ik heb getwijfeld.... ze heeft het zó naar haar zin daar.... maar hij heeft echt gelijk en komend weekend wordt de klimboom vervangen door simpele klimtuigjes aan het plafond (die haken hangen er nu toch) en de boom keert terug op aarde, op gelijk niveau!
Ben benieuwd!
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 1:14 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 7 September 2008 5:42 am
  Berichten van afgelopen: