EEN TWEEDE AMAZONE WAT NU ????

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
sandy21
Net uit het ei

EEN TWEEDE AMAZONE WAT NU ????  Reageer met quote  

Hallo

Ik heb 2 geelschoudersamazone papegaaien.
Een pop van 5 jaar genaamd PERICA.
En een mannetje van 5 maanden genaamd TIGERE.

Ik heb perica al 5 jaar opgevoed vanaf haar 12de week.
Ze praat veel en is een actieve vogel ik kan met haar alles
doen wat ik maar wil.
Mijn vriendin kan niet alles doen met haar maar ze bijt haar niet.
Perica wilt helemaal nieks van mijn zoon weten waarom weet ik niet want mijn broer kan ook alles met Perica doen.
Ik d8 dat het wel leuk zou zijn voor perica als ik er een amazone bij zou nemen zodat ze een speelmaatje zou hebben.
dat heb ik gedaan.

Sinds tigere thuis is praat perica niet meer maar is nog
wel even tam.
Ik heb ze in apparte kooien naast elkaar omdat perica
tigere niet eccepteert. Sad
Ik weet niet of het komt omdat tigere perica eten vraagt want eten geven heeft perica nog nooit gedaan.
Tog heeft perica hem nu al een paar keer eten gegeven een beetje lomp maar het zag er wel grapig uit. Mr. Green
Maar zodra ik ze samen zet in 1 kooi (de nieuwe kooi ) dan bijt perica hem
overal en ik weet niet hoe ik ze samen in 1 kooi kan krijgen.
Volgens de papegaaienzaak waar ik tigere heb gekocht zou het geen probleem zijn.

Wie kan mij wat raad geven hoe ik perica aan tigere kan laten wennen

Groetjes sandy
Bericht Woensdag 15 Oktober 2008 2:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Tigere is er nog niet zo lang en Perica moet er even aan wennen. je kan ze niet van de ene op de andere dag in 1 kooi zetten dat gaat niet altijd goed. een idee is om een gezamellijke plek te hebben, een speelplek of speelboom waar ze neutraal terrein hebben en elkaar zo leren kennen. omdat Tigere nog zo jong is heeft hij het typische babygedrag nog en zal hij om eten vragen. is niet erg. is bij ons ook gebeurd. Dat Perica nu even niks zegt is waarschijnlijk omdat ze even niet weet wat ze met de situatie aan moet. komt ook weer goed, geef haar de tijd en het komt dan wel weer goed.
forceer niks en geef ze de tijd.
geef beiden even veel aandacht en dan zal je mettertijd zien dat het samen goed gaat.
zet de nieuwe kooi open van boven zodat ze samen op verkenning kunnen gaan.
Bericht Woensdag 15 Oktober 2008 3:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik ben het helemaal met Alexandraatje eens. Ik denk ook dat gaaitjes langer de tijd nodig hebben om te wennen dan mensen. Ik weet van mezelf dat ik altijd heel graag zie dat het goed gaat, maar dat zij dan meer tijd nodig hebben.
Ik persoonlijk zou ze lekker in aparte kooien houden en wel een gezamelijke speelplek. Het schijnt dat ze dan het beste rust krijgen. Eigenlijk net als bij kinderen...

Enne...2 amazones..wow...waar blijven de foto´s?? Very Happy
Bericht Woensdag 15 Oktober 2008 3:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sandy21
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
Tigere is er nog niet zo lang en Perica moet er even aan wennen. je kan ze niet van de ene op de andere dag in 1 kooi zetten dat gaat niet altijd goed. een idee is om een gezamellijke plek te hebben, een speelplek of speelboom waar ze neutraal terrein hebben en elkaar zo leren kennen. omdat Tigere nog zo jong is heeft hij het typische babygedrag nog en zal hij om eten vragen. is niet erg. is bij ons ook gebeurd. Dat Perica nu even niks zegt is waarschijnlijk omdat ze even niet weet wat ze met de situatie aan moet. komt ook weer goed, geef haar de tijd en het komt dan wel weer goed.
forceer niks en geef ze de tijd.
geef beiden even veel aandacht en dan zal je mettertijd zien dat het samen goed gaat.
zet de nieuwe kooi open van boven zodat ze samen op verkenning kunnen gaan.

Bedank Very Happy voor de tips ik zal het proberen ik ben er nu al 2 maanden mee bezig.
Maar zoals u heeft zegt ik moet ze meer tijd geven en dat ga ik ook doen.
Ik hoop van harte dat perica weer gaat praten want ik mis het gepraat van haar. Mr. Green
Ik heb nog geen klimboom daar zal ik verandering in brengen die klim boom gaat enorm helpen.
Uit u reactie berijp ik dat u ook 2 amazone,s heeft.
hoe is het bij u gegaan ?? Question
Bericht Woensdag 15 Oktober 2008 4:37 pm
sandy21
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Egwene
Ik ben het helemaal met Alexandraatje eens. Ik denk ook dat gaaitjes langer de tijd nodig hebben om te wennen dan mensen. Ik weet van mezelf dat ik altijd heel graag zie dat het goed gaat, maar dat zij dan meer tijd nodig hebben.
Ik persoonlijk zou ze lekker in aparte kooien houden en wel een gezamelijke speelplek. Het schijnt dat ze dan het beste rust krijgen. Eigenlijk net als bij kinderen...

Enne...2 amazones..wow...waar blijven de foto´s?? Very Happy

Dit is mijn eerst dag op deze forum maar ik ga er zo snel mogelijk foto,s op zetten zodat u en de andre members perica en tigere ook kunnen zien
Bericht Woensdag 15 Oktober 2008 4:42 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

O..leuk! Ik hou het in de gaten! Ben gek op foto´s.

En zeg maar je hoor, anders voel ik me zo oud... Very Happy
Bericht Woensdag 15 Oktober 2008 6:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik sluit me aan bij wat Alexandraatje heeft gezegd.. Ik zou niet de kooi gebruiken om ze aan elkaar te laten wennen maar liever een andere plek. Wink

Je kan ze ook in een vreemde kamer op een vlakke ondergrond zetten. (In een vreemde kamer hebben ze minder praatjes en een vlakke ondergrond voorkomt dat de onderste in de pootjes van de bovenste gaat bijten)
Probeer het eens op een tafel. Wink Dan kunnen ze ook nog van de tafel afvallen als het mis gaat. --> Als ze op de grond zitten kunnen ze minder goed wegkomen.
Bericht Woensdag 15 Oktober 2008 8:09 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wij hebben 3 amazones, 2 kaketoes een timney en een grote alexander parkiet. de amazones wonen in 1 kooi. de eerste die we hadden had haar kooi en toen de 2de er bij kwam mocht die eerst in een aparte kooi naast de grote kooi staan. al gauw mocht hij over de kooi heen klimmen en natuurlijk was daar het territorium dat verdedigd moest worden door de eerste amazone. maar al heel snel zijn ze vriendjes geworden. het samenwonen ging heel goed in 1 kooi. toen de derde er bij kwam werd die eigenlijk metaan al geaccepteerd zonder problemen.
alle vogels gaan heel goed met elkaar om. de timney en de alexander zijn een paar. helemaal verliefd en broeds met elkaar. helaas kan daar nooit wat uit komen maar het is lief te zien.
jouw Perica is waarschijnlijk helemaal overdonderd dat Tigere eten vraagt bij haar en daar gaat ze even helemaal in op. ze zoekt zich een weg tussen jou en Tigere. haar praatjes komen ook wel weer als ze die weg heeft gevonden. jje zal dan ook merken dat ze met lekaar communiceren. als je ze uit elkaar zet dat ze elkaar roepen en hele gesprekken voeren over jou hoofd heen. dat gebeurd bij ons tenminste. ze imiteren ook alle geluiden die ze horen.
heb geduld en ga lekker samen dingen doen dan zal je merken dat ze beiden naar je toe komen en samen leuk kunt spelen.
Bericht Donderdag 16 Oktober 2008 7:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
sandy21
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Egwene
O..leuk! Ik hou het in de gaten! Ben gek op foto´s.

En zeg maar je hoor, anders voel ik me zo oud... Very Happy

Sorry voortaan spreek ik iedereen aan met jij en je :} Laughing
Je kan PERICA nu al zien bij papegaai(en).
Ik ben ook met die van TIGERE bezig.
Bericht Donderdag 16 Oktober 2008 3:05 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Haha..lijkt me een goed plan!

Ik ga snel naar de foto´s kijken nu!!!!
Bericht Donderdag 16 Oktober 2008 3:07 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

WOW, wat is die Perica een mooie vogel zeg!! Bijna net zo mooi als mijn Gogo.. Razz Haha, nee, ik vind haar echt heel mooi hoor!
Bericht Donderdag 16 Oktober 2008 3:09 pm
sandy21
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ik sluit me aan bij wat Alexandraatje heeft gezegd.. Ik zou niet de kooi gebruiken om ze aan elkaar te laten wennen maar liever een andere plek. Wink

Je kan ze ook in een vreemde kamer op een vlakke ondergrond zetten. (In een vreemde kamer hebben ze minder praatjes en een vlakke ondergrond voorkomt dat de onderste in de pootjes van de bovenste gaat bijten)
Probeer het eens op een tafel. Wink Dan kunnen ze ook nog van de tafel afvallen als het mis gaat. --> Als ze op de grond zitten kunnen ze minder goed wegkomen.

Het idee om ze in een vreemde kamer te zetten ga ik opvolgen.
Ik ga ze vaandag eerst samen op tafel Laten spelen om te kijken hoe PERICA er op reageert.
Bedankt voor de tips ik hou je op de hoogte hoe het allemaal vordert .
Bericht Donderdag 16 Oktober 2008 3:18 pm
sandy21
Net uit het ei

Reageer met quote  

Bedankt egwene
Ze is inderdaad heel mooi Hartje
Hier heb je een link naar een filmje die ik heb gemaakt van perica.
http://nl.youtube.com/watch?v=5izmBz_av50
Bericht Donderdag 16 Oktober 2008 3:21 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Bewegend is ze ook mooi.... Ze lijkt daar nog jonger, klopt dat ook?
in mijn dagboek staat een filmpje dat ik met Gogo aan het oefenen ben. Staan ook nog filmpjes van de kleintjes (naja, klein... bonte boertjes en meyertje)
Bericht Donderdag 16 Oktober 2008 3:26 pm
sandy21
Net uit het ei

Reageer met quote  

WOW alexandraatje

Jij hebt veel vogels het is vast een gezellige boel bij jouw thuis met al die vogels.
Ik wil ook meer vogels zoals een rose kaketoe maar ik moet wachten tot mijn huis afgebouwd is
daar heb ik meer ruimte een grootte tuin.
Bericht Donderdag 16 Oktober 2008 3:32 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:23 am
  Berichten van afgelopen: