De advertentie van de Huisdiersuper

gevorderde vlieglessen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Vliegende acrobaat

gevorderde vlieglessen  Reageer met quote  

Jacob komt uit een dierenwinkel en daar komen alle grote vogels gewiekt vandaan. In het begin kon zij dus ook niet vliegen maar daar had zij geen problemen mee. Nu zij echter ziet dat Tommy het geweldig vind rond te vliegen in huis en dat ook heel goed kan heeft zij stiekem vlieglessen genomen als wij er niet waren. Gut, gisteren vloog ze me toch het hele huis deur. Vrolijk en blij schreeuwend om ons haar nieuwigheid te tonen. Ik was er best trots op. Haar ene vleugel (ze is maar aan een kant geknipt) is nog niet helemaal aangegroeid, maar ze vliegt als een tierelier dus binnenkort kunnen ze gaan racen wie er sneller gaat Laughing
Bericht Dinsdag 3 Januari 2006 11:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dat is nog eens een verrassing! Een tip: volgende keer aan de kanten (laten) wieken. Dat is beter voor het evenwicht. Smile
Bericht Dinsdag 3 Januari 2006 12:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik zelf ben niet zo voor wieken. Ik vind het fijner dat ze kunnen vliegen. Kan er ook van alles mee doen. Ze vind het enig. Ik heb gemerkt dat de meeste vogels die ik gekocht heb (op Las Palmas had ik 2 grijsejes) altijd maar aan een kant gewiekt zijn. Het duurt dan heellang eer dat het weer normaal aangegroeid is en ze weer gewoon kunnen vliegen.
Ik heb ook liever dat als ze gewiekt moeten worden dat het dan aan beide kanten is, maar Jacob heeft m¡nergens last van. Die vliegt heel goed nu. Van wie zou ze dat geleerd hebben??? En Chico, die oefent nog steeds droog omdat die helemaal geen veertjes heeft om te vliegen. Wordt tijd dat hij in de rui komt en alles lekker volgroeit
Bericht Dinsdag 3 Januari 2006 1:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
En Chico, die oefent nog steeds droog omdat die helemaal geen veertjes heeft om te vliegen. Wordt tijd dat hij in de rui komt en alles lekker volgroeit

Sad Ach..gut... Sad
Bericht Woensdag 4 Januari 2006 12:41 am
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja idd ach gut. Hij kijkt zo verlangend naar ons en wil zo graag maar het gaat niet. Ik weet zeker dat als hij eenmaal zijn veren daar terug heeft dat hij een grote liefhebber wordt van vliegen. Meer in de lucht dan op de kooi. verder is hij geloof ik best tevreden en gelukkig. Hij fluit heel graag, houdt hele conversaties met Jacob, het vraag en antwoord spel, en poetst en strekt de veugels dat het een lieve lust is hoor. Ik heb er wel vertrouwen in. Nu maar hopen dat hij gauw in de rui komt en een paar mooie lange veren krijgt
Bericht Woensdag 4 Januari 2006 8:35 am
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Jah, ooooh wat zal ie dan zijn best doen.
Bij mij zijn ze ook niet gewiekt.......vliegen er
ook op los! Very Happy
Bericht Woensdag 4 Januari 2006 10:56 am
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ik kan het moment bijna niet afwachten dat hij zijn vleugels uitslaat
Bericht Woensdag 4 Januari 2006 11:13 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Dat kan, dat je niet voor wieken bent.. Maar mocht hij het in zijn hoofd krijgen om vervelend te gaan doen, zou ik zijn vleugels er toch afhalen.. (Da's persoonlijk, hoef je verder niets mee te doen! Smile)

Knippen ze ook de dekveren als ze een vleugel knippen?
Bericht Woensdag 4 Januari 2006 1:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Chico heeft helemaal niks. Het is heel rafelig. Tommy dacht dat het mss kwam omdat de andere jongen in het nest de veren hadden afgebeten. Ik weet het niet, kijk maar eens naar de foto´s. Het is nu heel sprieterig en sommige veertjes steken er nu tussenuit, als of het weer aan het groeien is. Iets wat ik hoop. Het is maar aan een kant. De andere kant is normaal.
Wat ik bij Jacob heb gezien is dat alleen een paar slagpennen op de europese manier zijn geknipt en dan alleen maar aan 1 kant. maar ze begint al goed te vliegen ondanks dit.
Bericht Woensdag 4 Januari 2006 2:12 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Knappe Jacob Very Happy wat leuk om haar zo trots te zien!
Bericht Woensdag 4 Januari 2006 4:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Zit net de foto's tebekijken.. Maar zie heel weinig.. Sad Ik zag wel net de foto met de vleestang.. Ha ha ha! Ik had de tekst nog niet gezien.. Smile
Bericht Woensdag 4 Januari 2006 5:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik zal eens wat meer foto´s van Chico plaatsen
Bericht Donderdag 5 Januari 2006 8:22 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ben benieuwd! Smile
Bericht Donderdag 5 Januari 2006 12:41 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 6:47 pm
  Berichten van afgelopen: