|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Gewicht blauwvoorhoofdamazone |
|
|
Weet iemand hoeveel een blauwvoorhoofdamazone moet wegen? Wat dus een gezond gewicht is? |
Donderdag 8 April 2010 9:12 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik heb Verstappen al even gebeld voor mijn eigen geruststelling.
Maar...ben nog wel benieuwd naar de gewichten van de andere gaaien hier eigenlijk... |
Donderdag 8 April 2010 10:17 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Hoe veel weegt Suzy? |
Donderdag 8 April 2010 10:21 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
370 gram. Niet echt zorgelijk laag, maar het is best een grote blauwvoorhoofdamazone. Joris weegt 100 gram meer en daarom was ik in twijfel of het wel goed zou zijn.
Daarnaast speelt mee dat ik vind dat Suzy niet al te best eet. Pellets eet ze met moeite op, zaadjes ook niet echt veel en ik kan haar groente en fruit aanbieden, maar daar haalt ze haar neus voor op. Hoe lang ik dat ook volhou. Gooi ik het fruit en de groente in een apart bakje, dan kijkt ze er niet naar om. Gooi ik het bij haar andere eten, dan eet ze helemaal niks meer.
Dus die combinatie maakte dat ik me afvroeg of het wel goed ging.
Nu moet ik van Verstappen haar elke week wegen en moet haar gewicht blijven hangen tussen 365 en 375 gram. Als ze langzaam afvalt, moet ik langs komen. Blijft het daar tussen hangen, dan is het goed. |
Donderdag 8 April 2010 10:25 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ja, het gaat altijd om het context he? Qua gewicht zit ze wel ok (je hebt van die kleinere en grotere soort Blauwvoorhoofden, maar ik was ook altijd verbaasd dat ze eigenlijk kleiner zijn dan Grijsjes), maar met al het andere erbij... ik hoop in ieder geval dat het gewoon haar gewicht is, en daar kom je met zo regelmatig wegen zeker achter.
Anders... het gezicht bedriegt; Tas ziet er ook groot uit, zeker minstens net zo groot als Aswan, maar als je hem op je hand neemt, is het net een veertje; het is een grote pluisbol maar daar onder zit heel weinig papegaai. Bij de Edel was dat ook zo, die leek ENORM, maar was ook lichter. De Grijsjes zijn zo'n compacte vogels, ze zien eruit als het gewicht dat ze hebben. |
Donderdag 8 April 2010 10:29 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Volgens mij zijn amazones ook wel compact. In bad blijven ze net zo groot als ze nat zijn als wanneer ze droog zijn. Dat is wel een beetje een maatstaaf volgens mij. Maar het gewicht was in ieder geval niet slecht of zo. Dus dat is wel een geruststelling.
Verder is Suzy nog bijna groter dan Joris terwijl Joris een normaal formaat heeft in mijn ogen.
Maar misschien is de bouw van de verschillende soorten ook nog van invloed op het gewicht. |
Donderdag 8 April 2010 10:36 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Mmm. Nou ja, ik hoop in ieder geval dat ze niet gaat afvallen. Hoe is het verder met het meisje? |
Donderdag 8 April 2010 10:51 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Echt zwaar is niet nee. Een tenger gaaitje. Zolang je haar borstbeentje niet uitvoelt steken en ze niet verder afvalt, dan is dit gewoon haar gewicht.
Mijn gaaitjes wegen trouwens dit.
Jojo: 520 gram
Keko 470 gram. |
Donderdag 8 April 2010 11:25 am |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Spetter (oranjevleugelamazone) weegt: 350 gram. Er steekt geen borstbeen uit, hij is slank en vliegt heel veel in huis. Elke week staat hij op de weegschaal en het blijft stabiel.
Ik denk dat Spetter een kleiner ras is dan een blauwvoorhoofdamazone. |
Woensdag 28 April 2010 9:27 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
oranjevleugels zijn idd tenger gebouwd |
Woensdag 28 April 2010 9:46 am |
|
|
|
|