|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Gogo en kleurtjes |
|
|
Ik heb van die speelgoed gekleurde blokjes waarmee ik met Otto altijd speelde (bb'tje). Ik was bezig met hem kleuren te leren, nog steeds, maar daar heb je de nodige geduld bij nodig wat ik gelukkig wel heb.
Nu dacht ik gisteren, ik ga eens kijken of Gogo ook interesse heeft in de blokjes en kleurtjes leren. We hebben buiten een soort parttent staan (de buren roken nogal en ik heb astma en kan dan neit buiten zitten, nu doen we de kant van de buren de partytent dicht en kunnen we toch buiten zitten. daarnaast is het omringt door gaas, dus ook nog eens mug/wesp/vlieg vrij) Dus ik met Gogo in de partytent, Gogo op een stoel, ik op een stoel. Twee blokjes gepakt, een groene en een oranje. Nou, en leuk dat hij het vond! Schitterend om te zien. Groen kent hij al redelijk en oranje gaat al best aardig. Hij heeft dus met één keer (best lang) oefenen Otto al bijna ingehaald want die kent groen en oranje en geel een beetje.
Tussendoor heerlijk de plantenspuit om hem lekker fris te houden en Gogo was helemaal in zijn nopjes.
Binnenkort ga ik de teachbox bestellen voor Gogo en Otto. Die kunnen dat allebei wel. Weekamp is nog klein dus die biedt ik het later aan en probeer ik eerst wat simpelers mee.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat!! Het beloofd heel wat. Wat een knapperds heb ik ook!!  |
Maandag 28 Juli 2008 7:50 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Gogo en kleurtjes |
|
|
Wow zeg! Wat is Gogo een snelle leerling!
Vind het trouwens grappig om te lezen dat Otto nog wat moeite blijkt te hebben met de kleurtjes. Iago leert namelijk heel veel, maar de kleurtjes gaan erg moeizaam. Hij wil wel echt, trouwens..
Welke teach box heb je besteld? |
Maandag 28 Juli 2008 9:50 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik heb hem nog niet besteld. Ik wil diezelfde als Remco voor Leia heeft. Die is te koop bij Parrot Avenue (ook via dit forum ontdekt). Ze hebben alleen erg veel leuke leerspeeltjes voor gaaitjes op die site... Ik wil dus meer speeltjes hebben, maar ik denk dat ik eerst voor die teachbox ga.
Ik wist trouwens niet dat er verschillende waren...??? |
Maandag 28 Juli 2008 9:59 am |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
Wat leuk.
Mag ik vragen hoe je dat aanpakt.
Ik ben aan het verzinnen wat we met Gijsje verder willen leren. Tot een maand terug kende ze niks. Inmiddels stapt ze op op commando. eerste piepkleine stapje gaat zonder problemen. Voor anderen misschien niets bijzonders maar voor ons een supergrote stap.
Maar nu zijn we aan een volgend iets toe...maar wat>>> kleutrtjes misschien een stap te ver?? |
Maandag 28 Juli 2008 10:05 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Er zijn verschillende maten. Ik heb de kleine. Ik had 'm voor Iago gekocht maar die was snel uitgeleerd. Zazu kan er ook prima mee overweg. |
Maandag 28 Juli 2008 10:10 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Je mag Gijsje niet onderschatten, Jolanda! Ik denk dat ze best heel erg slim is.
Ik zou bij Gijsje misschien de wat grotere teach box gebruiken omdat je man dan ook met haar kan oefenen. (Die discjes zijn wat groter en veiliger voor hem!) |
Maandag 28 Juli 2008 10:12 am |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
haha ik onderschat haar niet hoor...ik denk dat ze meer kan dan wij denken. Maar wil haar ook niet te snel overvragen. maar als je denkt dat het een goede stap is dan denk ik dat we dat gewoon gaan proberen. |
Maandag 28 Juli 2008 10:15 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
@ Sue: Ik dacht dat ik voor Otto de kleine moest hebben en voor Gogo de medium. Maar...kan Gogo dan ook met de kleine overweg denk je? Dat scheelt 18 euries en dat is dan meteen weer een ander speeltje!
@ Jolanda: Ik denk dat Gijsje kleurtjes leren leuk zal vinden. Ik heb Gogo ook "pootje geven" geleerd en "high five". Pootje geven had meneer snel door, de high five was wat lastiger, maar dat gaat nu ook goed.
Opstappen is ook best knap als ze dat op commando kunnen hoor! Ik heb Gogo ook geleerd dat als ik hem roep "Gogo, kom maar" dat hij dan naar mij toe komt lopen. Hij stapt dan dus nog niet op. Als ik dan "opstappen" zeg, dan stapt hij op.
Misschien heb je hier ook wat aan voor Gijsje... |
Maandag 28 Juli 2008 10:29 am |
|
|
Jolanda
Vlieger
Dank voor de tips...ik ga er zeker iets mee doien. Ik vind het zo leuk pom met haar te oefenen.
Zij had er in het begin een grote hekel aan...maar doet de dingen steeds sneller zonder nog te mopperen dus ze gaat doorkrijgen dat het niet naar is , maar juist leuk  |
Maandag 28 Juli 2008 10:34 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Heel fijn dat je er iets mee kan! Gogo heeft ook moeten leren om te oefenen hoor. Hij wilde eigenlijk alleen maar knuffelen. Hij is nu twee en ik heb hem sinds eind maart. In zijn oude huisje werd volgens mij niets met hem gedaan. Ze zeiden ook dat hij steeds meer ging schreeuwen. Dat deed hij hier eerst ook, maar dat wordt steeds minder. Ik denk ook omdat hij genoeg te doen heeft in zijn villa, elke dag bergen aandacht en liefde krijgt en er met hem geoefend wordt. Prikkels genoeg dus om niet te hoeven schreeuwen!
Gogo vond het oefenen met de kleurtjes trouwens wel in één keer helemaal leuk terwijl het pootje geven in het begin niet zo leuk was en de high five ook niet. Maar niet opgeven hoor! Gogo doet het nu ook vaak spontaan, omdat hij er zin in heeft!
En hij moet het nu wel leuk vinden, want een beloning in de vorm van wat lekkers pakt hij niet aan. Dus hij moet het doen met een "goed zo!" van mij. |
Maandag 28 Juli 2008 10:38 am |
|
|
Jolanda
Vlieger
Ik laat er geen gras over groeien hoor. heb haar net meegenomen naar beneden en bezig geweest met "pootje geven"dat had ze heel snel door alleen hier op haar boom doetze het pas na 5x vragen...maar ze doet het. we blijven oefenen .  |
Maandag 28 Juli 2008 11:59 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Het oefenen zelf zou ik persoonlijk niet op de speelboom doen, maar op een plek waar ze niet speelt. Dan heeft ze ook geen afleiding en weet ze duidelijker wat er van haar verwacht wordt. |
Maandag 28 Juli 2008 12:18 pm |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
oefenen doe ik ook beneden hoor. Maar toen ze op haar speelboom zat ging ik haar etensbakje vullen en normaal moet ze dan opstappen om te voorkomen dat ze in onze vingers wil bijten (werkt prima die techniek) en ik dacht eens kijken of pootje geven ook werkt..om zo haar bakje te kunnen vullen. de afleiding werkte zei het met enige aarzeling. |
Maandag 28 Juli 2008 12:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Egwene
@ Sue: Ik dacht dat ik voor Otto de kleine moest hebben en voor Gogo de medium. Maar...kan Gogo dan ook met de kleine overweg denk je? Dat scheelt 18 euries en dat is dan meteen weer een ander speeltje!
Ik weet het niet zeker wat betreft Gogo maar Zazu (380 gram) kan prima met de kleine teach box overweg: http://www.fluffies.org/en/flu.....vie_id=152 |
Maandag 28 Juli 2008 11:34 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Jolanda
oefenen doe ik ook beneden hoor. Maar toen ze op haar speelboom zat ging ik haar etensbakje vullen en normaal moet ze dan opstappen om te voorkomen dat ze in onze vingers wil bijten (werkt prima die techniek) en ik dacht eens kijken of pootje geven ook werkt..om zo haar bakje te kunnen vullen. de afleiding werkte zei het met enige aarzeling.
Hey dat is fijn zeg! Zo werkt het ook daar tegen!
Ik weet niet of het handig is om haar eerst op haar stok te laten zitten? Dat doe ik bij Iago omdat hij wel eens wil uithalen bij z'n voerbakken. (Even indruk maken.. ) Sinds hij dat heeft geleerd haalt hij totaal niet meer uit. Hij zit vrolijk smakkend op z'n stok totdat ik zeg dat hij mag komen.  |
Maandag 28 Juli 2008 11:37 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:28 am
|
|
|
|
|