|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Sluit ik me helemaal bij aan! Kan trouwens ook best een korte periode zijn dat hij zo doet hoor. Lekker last van t voorjaar...met bijbehorende hormonen ofzo?  |
Zaterdag 21 Februari 2009 3:48 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
|
|
|
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties.
Hier zijn we de zeer strenge periode ingegaan met Gogo sinds gisterenmiddag.
Gisteren zijn we naar Lorre & Co gegaan. Daar hebben ze dus een aantal boeken en DVD's. Advies gevraagd aan (ik denk) de eigenaresse. Het probleem voorgelegd, ook dat hij gilt omdat de buurvrouw zo "piept". Zij vertelde dat je dan een radio aan kon zetten om zo meer geluid te hebben zodat hij het piepen niet zou horen. Dat dus gedaan. En hem weer bij de andere vogels gezet, want dat was ons uiteindelijke doel en het is uiteindelijk ook gezelliger voor de gaaien.
Maar ja, een radio maakt geluid, de andere gaaien maken geluid. Reactie: gillen!!!!!
Nu dus héél streng en consequent de stappen van Heidenreich (en daarmee ook van Bonny Talsma) toepassen: negeren en positief gedrag belonen. Dit in combinatie met oordopjes.....
Gisteren meteen even langs geweest bij de buren om te zeggen dat we dit gingen doen en ze dus een week enorm gegil zullen horen met daarbij de nodige excuses. Dit eigenlijk om gezeur van buren te voorkomen, ze weten het nu en kunnen er niet over klagen, want ze zeiden gisteren ook dat het geen probleem was.
Nou, mijn hoop op het tijdspad van Bonny Talsma is nu erg groot. Zij schrijft dat in een week tijd er veel kan veranderen in de vorm van zeer sterke vermindering of zelfs complete verdwijning van het gedrag. Ik ben me er van bewust dat het langer zou kunnen duren, maar daar wil ik nu niet aan denken, ik vind een week nog redelijk overzichtelijk....maar langer.... eerst die week maar eens doorkomen.
Gisteren viel het nog mee. Een half uur gillen aan één stuk door en daarna werd hij rustiger (maar het was toen ook al schemer, en dan wordt hij altijd rustig)
Vanmorgen ruim 3 kwartier gillen en nu is het minder. Ik zit er nu bij en hij speelt lekker actief met tussendoor mijn conplimentjes.
Nou, ik ben benieuwd. Ik hoop in de loop van deze week en volgende week positieve berichten te kunnen plaatsen!! Ik zie de werkwijze in ieder geval wel zitten en ben nu erg blij met mijn goede oordoppen!!!  |
Zondag 22 Februari 2009 9:46 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ik hoop met je mee dat deze week het gewenste resultaat zal geven.
Was Gogo op de slaapkamer ook al weer aan het gillen of wilde je ze gewoon weer gezellig bij elkaar hebben? Wat ik me b.t.w. helemaal voor kan stellen
Aardige buren heb je zo te lezen dat het geen probleem is. Dat geeft jezelf toch wat meer rust als gogo op zijn gil"stoel" zit.
1 ding is zeker, dit is een zeer handig en leerzaam topic voor andere mensen die problemen hebben met gil gedrag.
Ik hoop zo voor je (en voor gogo) dat je na deze week een heel andere gogo gaat hebben.
Succes en sterkte  |
Zondag 22 Februari 2009 10:55 am |
|
|
Sarah
Moderator

Zo, terug bij af eigenlijk maar nu kan je wel echt volledig het boek gaan toepassen, dat wel. Lief hoor, die buren van je, wat een lieverds.
Wel Egwene, ik zou als ik van jou was, gewoon elke dag een stukje hier plaatsen, schrijf het van je af, jij hebt het van je af en een ander is er mee geholpen moet je maar denken. Kan je goed doen om ff elke dag te schrijven hoe en wat.
Succes Egwene, we duimen met je mee hoor  |
Maandag 23 Februari 2009 7:27 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
|
|
|
Dank je wel voor jullie reacties.
Sarah, het voelt nog niet echt als dat we terug bij af zijn. Ik heb het gevoel nu ergens te komen en met een blijvende oplossing. Mede door het gebruik van de radio. Ik merk dat ze inderdaad minder beìnvloed worden door geluiden van buiten af. Daardoor lijken ze allemaal wat relaxter.
Met Gogo valt het me tot nu toe erg mee. Gisteren heeft hij gegilt van een uur of 8 tot een uur of 2. Maar daarna helemaal niet meer. Ik heb gewoon alles gedaan wat ik wilde doen en normaal ook zou doen met de nodige complimentjes tussendoor als dat kon.
Vanmorgen heeft hij slechts een stuk of 10 gillen gegeven en verder is hij rustig geweest. Die 10 gillen mogen wel even (ongeveer 2 keer per dag doen ze dat toch....), maar wel op dezelfde manier op gereageerd, dus negeren en complimenteren als hij rustig was.
Verder heeft hij al wel een aantal keren in de kooi raar zitten doen met zijn waarschijnlijk broedsgedrag (zie dagboek).
Tot nu toe valt het dus mee, maar ik ga er nog niet vanuit dat ik er ben met hem. Maar de radio heeft dus een positieve invloed. En ach, mijn oordoppen liggen nog binnen handbereik, dus indien nodig....!!!! |
Maandag 23 Februari 2009 8:06 am |
|
|
Jolanda
Vlieger
Ik volg het allemaal nauwkeurig, want ons kareltje is ook nogal een luidruchtige vogel en Gijs wordt er door aangestoken.
Nou is het bij karel zo dat het erger wordt als de tv of radio aangezet wordten als ik wil telefoneren ben dus wel heel benieuwd hoe het gaat lopen daar |
Maandag 23 Februari 2009 1:52 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Jolanda, dat was bij Gogo ook zo, hoor! Maar gewoon doorgezet volgens de methode. Nu reageert hij er eigenlijk niet meer op. En ik vind ze, dus ook Gogo, nu relaxter, omdat ze minder schrikken van elk klein geluidje buiten de ruimte. |
Maandag 23 Februari 2009 1:59 pm |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
Misschien toch maar proberen dan.
Ik mag eigenlijk niet klagen over karel...als je ziet hoe hard hij vooruit gaat in een maand tijd en dat op haar leeftijd.  |
Maandag 23 Februari 2009 2:11 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Mooi is dat om te zien hoe snel ze kunnen leren, hè?!
Ik zou het gewoon proberen....en al je hebt, gebruik dan wel even oordoppen....dat voorkomt ergenis!  |
Maandag 23 Februari 2009 2:16 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Weer tijd voor een updaatje.
Gogo schreeuwt niet meer als ik op de kamer ben (alleen bij 's ochtends eten geven, maar dat is vrij normaal. toch?) Hij vertoont dat (uiterst irritante) broedse gedrag als ik in de kamer ben. Als ik er niet ben, dan schreeuwt hij wel. Het gillen is dus verplaatst van altijd naar als ik in de kamer ben naar alleen als ik niet in de kamer ben.
Even vraagjes over dat broedse gedrag:
- Kan ik dit elk jaar nu verwachten van hem?
- Hoe lang houdt dat ongeveer aan? Moet ik denken aan weken of maanden?
Ik weet dat mijn instelling niet helemaal goed is, maar ik vind het zo'n irritant geluid wat hij dan maakt! Ik word er helemaal kriegel van! |
Vrijdag 27 Februari 2009 9:19 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Weet iemand wat ik kan verwachten van zijn broedse gedrag zoals ik vroeg in mijn vorige berichtje??????
We zijn er gisteren achter gekomen dat de buren het gegil eigenlijk niet kunnen horen. De buurvrouw vroeg hoe het met Gogo gegaan was, omdat ze hem eigenlijk niet gehoord had. Nou, en gegild heeft hij!!! Hij gilde ook toen mijn moeder daar was en zij hoorde het ook niet. Dat geeft mij wel echt rust!
Als ik in de kamer ben gaat het tegenwoordig eigenlijk gilloos. Het blijft wel een probleem als ik dan bijvoorbeeld beneden ben en hij boven. Dat gilt hij een uur aan één stuk door ongeveer en komt er dan achter dat het geen zin heeft en stopt dan maar. Hij is daarin alleen nog hardleers, want hij blijft het elke keer nog proberen. |
Maandag 2 Maart 2009 3:02 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:28 am
|
|
|
|
|