|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Gogo gilt.....de oplossing |
|
|
Zoals jullie misschien hebben gelezen ben ik nu al een week ziek. Een week lang heeft Gogo dan ook onophoudelijk bijna zitten gillen. Echt letterlijk om gek van te worden. Vandaag voel ik me al iets beter (antibiotica slaat aan!!!) en dacht ik toch echt even iets ermee te moeten gaan doen, want het is niet houdbaar om echt de hele dag een gilkip te hebben.
Ik heb Gogo op de boom gezet. Vervolgens ging hij als een gek overal overheen, hoog laag, links rechts, hoe gekker hoe beter. Dus ik dacht: energie over. (Ik had eens in een boekje gelezen dat amazones gilgedrag kunnen vertonen als ze te veel energie hebben).
Toen ben ik heel intensief en in een hoog tempo met hem allerlei oefeningen gaan doen:
- Opstappen
- Afstappen
- Kleuren herkennen
- 2 Kleuren goed? Dan mag je opstappen, daarna natuurlijk weer afstappen
- enz.
Meneertje was het op een gegeven moment moe en is nu heel zoetjes aan het spelen op de boom en heeft geen kik meer gegeven. Het werkt dus!
Nu ga ik mijn scala aan oefeningen uitbreiden. Ik wil beginnen met een Tricker training (als ik het goed schrijf, met zo'n stokje oefeningen laten doen....) Moet alleen nog even en geschikte stok zien te vinden. Ik weet dat je ze kan kopen, maar ik las ook dat een hele dikke breipen bijvoorbeeld ook kon. Dus ik zoek eerst even naar iets wat ik al in huis heb zodat ik er zo snel mogelijk mee kan beginnen.
Ook wil ik hem voorwerpen leren zoals bijvoorbeeld "lepel" en "pen".
Als iemand nog meer ideeën heeft, dan hoor ik het graag!! |
Maandag 26 Januari 2009 1:11 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Zo, de energie is van Gogo op Egwene geslagen, hahaha, top.
Wel goede techniek blijkbaar. Het helpt in elk geval toch om Gogo zo intensief te laten trainen, altijd wat zoeken maar als het helpt is het schitterend.
Geniet ervan, want Gogo heeft zo te lezen wel enorm genoten.  |
Maandag 26 Januari 2009 1:26 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
En Gogo was niet de enige die genoot! Ik zag hem zienderogen weer lief en rustig worden, weer de lieve Gogo in plaats van de onhandelbare, want onhandelbaar was hij voort wel geworden! |
Maandag 26 Januari 2009 1:30 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Je hebt het gevonden wat hij nodig had Egwene. Als ze zich niet in hun nopjes voelen kunnen ze hun gedrag veranderen en dat heeft Gogo gedaan maar nu is het tij aan het keren, super.  |
Maandag 26 Januari 2009 1:35 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ja, hij is gewoon nu al een drie kwartier zoetjes aan het spelen zonder ook maar een kik te geven (buiten af en toe een kippegeluidje na, maar dat is geen gillen en geluid maken mag hij nog altijd!)
Een week lang heb ik dit gewoon niet meegemaakt, zo lang achter mekaar gewoon lief spelen....  |
Maandag 26 Januari 2009 1:37 pm |
|
|
Jolanda
Vlieger
Wat goed dat het zo goed gelukt is.
wat kun je dan als baasje genieten van een positief resultaat he. IK loop al naast mijn schoenen van trots als die maffe ouwe karel een sperzieboon aanpakt dus als ik zou bereiken wat jij nu hebt gedaan kom ik nooit meer terug op aarde  |
Maandag 26 Januari 2009 1:52 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
|
|
|
Haha! Ik wil je wel zien vliegen hoor!!!
Nee, ik ben met Gogo nu een jaar bezig al (naja, bijna dan, ik heb hem op 23 maart geadopteerd). Het hele proces is zo met zijn ups en downs gegaan (zeker een vette down afgelopen week, maar vandaag dan weer een kilometershoge up!)
In het begin leek het me ook hopeloos hoor, maar ik vond Gogo zó leuk dat ik er wel iets mee móest. Daarnaast ben ik muziektherapeut dus "negatief" gedrag observeren en willen veranderen zit dan wel in mijn aard. Maar het is echt niet altijd makkelijk gegaan. Het is nu al 5 kwartier (ja, ik hou het even heel goed bij... ) al helemaal rustig en tevreden hier en ik geniet er met volle teugen van. Mijn paracetamollen zijn nu bijna uitgewerkt en ik hoef de kamer niet uit te vluchten om mijn hoofd en oren te sparen tegen het gegil wat ik er dan echt niet bij kan hebben. Ik kan gewoon lekker relaxed en ontspannen genieten van een tevreden Gogo. Héérlijk!!!
En Jolanda, dat komt vast wel goed. Blijf hier op het forum vragen stellen als je ergens mee vast loopt. Ik zal proberen je tips te geven uit eigen ervaring als ik die heb en dan kom je er ook wel! Echt! |
Maandag 26 Januari 2009 2:05 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Erg leuk om te lezen hoe je met hem bezig bent en samen geniet!
Persoonlijk vind ik het alleen maar meer voldoening geven als het wat moeite kost.
En je zult zien dat je, ondanks...juist dankzij! ups en downs, heeel veel van elkaar leert en steeds meer naar elkaar toe groeit.
Jolanda...ook met jou en karel komt het goed hoor Niet in 1 keer , maar de band die op deze manier uiteindelijk kan ontstaan is zoooooveel waard
Mijn timneh Tommy was doodsbang en wildvang toen hij bij ons kwam, maar hij en ik hebben nu een vertrouwensband...1 die heel speciaal is . t Ging niet vanzelf zoals bij handopfok, en zo klef zal hij ook niet worden...wat ik persoonlijk heel gezond en prettig vind
Tommy is een echte vogel. waar ik enorm van geleerd heb, een vogel waar ik respect voor heb en zalige tijden mee beleef.
Angsten overwinnen kunnen ze heeeeelll erg goed! stapje voor stapje...en dan ineens stapt hij op, of durft vreemde dingen te proeven , iets aan te raken of fiets je samen door de natuur . Geniet van al die momenten en elkaar!!!!  |
Maandag 26 Januari 2009 3:41 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Maare...als iemand nog tips heeft voor nieuwe leuke oefeningen?
Ik zag trouwens dat Remco ook werkte met de Target Stick.... Ik zag alleen geen filmpje van het oefenen ermee in zijn dagboek..  |
Maandag 26 Januari 2009 4:43 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Wow! Van Gogo de verschrikkelijke naar Gogo de rustige. Way to go! Wat goed dat je er iets op hebt gevonden. Hij had gewoon wat afleiding nodig. (Maar kan me goed voorstellen dat als je ziek bent je hier echt niet voor te porren bent!) |
Maandag 26 Januari 2009 5:01 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
http://www.fluffies.org/nl/dag.....193-0.html
Hier heb ik ooit een stuk over clickertraining geschreven. Daar staat ook in hoe je targetstick kunt laten volgen.
Met de zoekfunctie vind je trouwens allemaal topics over trucjes. Ik dacht dat we ooit 1 verzamel topic hadden? maar die kan ik zo 123 niet vinden. in onderstaande link staat wel aardig wat genoemd
http://www.fluffies.org/nl/pap.....t3693.html |
Maandag 26 Januari 2009 5:06 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Tommy: dank je wel voor de links, daar kan ik wel weer wat mee!
Sua: ja, het verschil is wonderbaarlijk en ook super snel gegaan. Hij is gewoon nog steeds helemaal lief. |
Maandag 26 Januari 2009 6:02 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Super dat het zo lang doorwerkt. Morgen maar meteen beginnen zodat je de rest van de dag een rustige Gogo hebt? Zou het ook kunnen dat je je beter voelt? (omdat de antibiotica aanslaan?) |
Maandag 26 Januari 2009 6:36 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik voel me inderdaad beter, maar mijn stem klinkt nog bagger en ik hoest en snuit heel veel en dat waren de dingen waar hij erg op reageerde.
Morgen heb ik tentamen dus ik zal wel naar school moeten. Maar op het moment dat ik weer thuis ben, is het meteen weer dikke pret en ga ik ook nieuwe dingen met hem oefenen! Ik heb gekeken in dat topic wat Tommy aangaf. Veel dingen weet ik wel, maar ik kan daar niet altijd op komen. Dan is het fijn om even zo´n geheugenopfrissertje te hebben! |
Maandag 26 Januari 2009 6:44 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Wat fijn dat je training zo goed uitpakte...blijkbaar heb je zn 'ding' gevonden!!!
Vervelend dat je je zo ziek voelt...ook ik voel me al de hele dag niet lekker, hoesten, overal pijn...zal ook wel weer een griepje zijn...  |
Maandag 26 Januari 2009 8:33 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:28 am
|
|
|
|
|