|
|
|
Jolanda
Vlieger
| grootte |
|
|
Nu we sinds gisteren 2 amazones hebben is me een verschil in grootte opgevallen.
karel (een geelvoorhoofdamazone) is meer dan een kop hoger dan Gijs ( de blauwvvoorhoofdamazone).
Ligt dat aan het soort (zijn geelvoorhoofden altijd wat groter dan blauwvoorhoofden)??
Of is gijs een klein opdondertje. Of karel juist een reus of beiden  |
Zondag 18 Januari 2009 12:24 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik weet wel dat er per soort verschil zit in de grootte. Zo is een witvoorhoofdamazone de kleinste soort.
Ik moet eerste zeggen dat ik niet weet hoe groot een blauwe moet zijn, maar de gele staan bij mijn weten wel meer bekend om hun grotere grootte... |
Zondag 18 Januari 2009 1:43 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik weet niet; ik heb in levende lijve alleen een hele oude gva, een vrij oude bvh/bahia ondersoort (met rode schoudertjes; ontzettend mooi is dat) en een bvh meegemaakt en het waren allemaal kleintjes; kleiner dan onze Grijze. De geelvoorhoofd misschien de kleinste van hen allemaal.
Eerlijk gezegd had ik juist de geelvoorhoofd in mijn hoofd niet als een van de grotere... (daar heb ik de dubbele geelkop, muller, geelnek). |
Zondag 18 Januari 2009 4:08 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: grootte |
|
|
Wat voor geelvoorhoofd amazone is Karel? Pluisje heeft volgens mij ook een geelvoorhoofd: Mango.
Mango is wel slank, maar niet heel erg groot. |
Zondag 18 Januari 2009 7:35 pm |
|
|
Jolanda
Vlieger
eeh al sla je me dood. ik weet alleen geelvoorhoofdamazone  |
Zondag 18 Januari 2009 7:49 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hier staan vast wel foto's van Mango: http://www.fluffies.org/nl/dag.....t7322.html
Misschien kan je hier een reactie plaatsen en vragen naar Mango? |
Zondag 18 Januari 2009 7:51 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Is het een Suriname of een Panama geel voorhoofd amazone.
jajja zit ook nog verschil in.
Mijn bvh zijn behoorlijk groot, maar ik ken er ook die echt klein zijn in vergelijking tot die van mij.
Ik denk dat dat ok te maken heeft of de ouders wildvangers of zij zelf wildvangers zijn. En hoe ze opgevoed zijn. handopfok of natuurbroed |
Zondag 18 Januari 2009 9:18 pm |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
goh ik zou het echt niet weten en ik kan het ook niet meer navragen
Qua uiterlijk lijkt Karel best veel op Mango van Pluisje., maar of dat wat zegt??  |
Zondag 18 Januari 2009 9:22 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik weet het eerlijk gezegd niet.. Reageer anders even op haar dagboek. Zij weet vrij precies aan te geven hoe een Panama eruit ziet. |
Maandag 19 Januari 2009 7:05 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Geelvoorhoofd en blauwvoorhoofd zijn ongeveerd even groot van wat ik weet, alleen wist ik niet dat er nog andere soorten gvh amazones waren?
Mijn grijsje pico is ook geen grote, heb hem vergeleken met een ander grijsje die was gewoon echt groter! |
Dinsdag 20 Januari 2009 1:19 pm |
|
|
|
|
joke
Vlieger
|
Hier is kaya mijn blauwvoorhoofd langer , maar django mijn geelvoorhoofd is weer wat forser, zal ook wel met man of pop verschil te maken hebben welke groter is. en het verschil tussen de panama en de surinamer is het kleurverschil van de snavel, de ene is meer wit en de andere meer zwart, maar vraag me niet wie wat heeft django heeft zwart erbij in zijn snavel |
Woensdag 21 Januari 2009 10:35 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by joke
verschil tussen de panama en de surinamer is het kleurverschil van de snavel, de ene is meer wit en de andere meer zwart, maar vraag me niet wie wat heeft django heeft zwart erbij in zijn snavel
Bedankt voor die info, Joke!
Pluisje's Mango is in ieder geval een Panama. Ze was daar heel erg kritisch over. |
Donderdag 22 Januari 2009 7:20 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:32 am
|
|
|
|
|
|