|
|
|
Karel-gek
Fladderaar
Hahaa ja Karel heeft ook van die lompe dingen!  |
Donderdag 2 Augustus 2007 8:46 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
coco had vanavond ook weer een valpartij
mn vriend schrok zich kapot
hij dacht die valt dood van zn stok af
heb maar uitgelegt dat dit typisch amazone streken zijn
maar hij vond het maar vreemd  |
Donderdag 2 Augustus 2007 9:08 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by jamy_nl
Ze 'duikt' op een speeltje en hangt nu zelfs expres ondersteboven en slooft zich dan verschrikkelijk uit ....
Hahaha wat schitterend om te horen! Dat deed ze eerst alleen als er een vreemde gaai in de buurt kwam!  |
Zaterdag 4 Augustus 2007 6:37 pm |
|
|
MissSol
Net uit het ei
de amazone van mijn oma is momenteel aan het logeren bij me ouders. Hij zegt geen woord tegen ze, maar als ik binnenkom komt ze hele vocabulaire boven hoor Ik ken hem ook niet anders dan een babbelkont maar tegen anderen is ie niet zo, zelfs tegen mijn oma niet zo bij haar schreeuwt ie alleen maar. Vanaf kind af aan kon ik het al goed met hem vinden en heeft ie hele verhalen te vertellen
Ik hoop dat ik ook zo'n band krijg met me eigen papegaai, dat zal de tijd leren... |
Zaterdag 4 Augustus 2007 10:24 pm |
|
|
|
|
joopie123
Fladderaar
ha wat leuk om te lezen ik dacht dat Joopie zo onhandig was omdat hij nog zo jong is ,maar als ik dit zo lees klinkt het dus meer als zijn soort genoten hij heeft ook meestal geluk dat hij zich net aan een touw of zoiets vast kan grijpen krijsen doet hij als er gestofzogen wordt vinden wij dan ook niet erg herrie is er dan toch al en fluiten doet hij nu ook maar het liefst als hij denkt dat er niemand is  |
Zondag 28 Oktober 2007 1:58 pm |
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Die kleine ondeugende Sundae hier heeft ook al wat echte amazone trekjes hoor. Nog geen half jaartje oud maar als ik met m'n hand in de kooi kom gaat ie op z'n amazones zitten grommen en dreigen met de snavel open maar bijten niet hoor
Ook het pootje wordt wordt al gebruikt om af te weren
Vanochtend heeft hij echt heel hard in m'n neus gebeten dat was geen grapje, ik heb hem even op de grond gezet, hij vond het wel wat raar geloof ik maar hij kan vliegen dus ..... hij zat zo weer op de schommel. |
Zondag 28 Oktober 2007 2:38 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Joopie, fijn dat je lees dat het meer iets is voor amazones om onhandig te zijn.. Scuttle kan af en toe ook vrij onhandig zijn, maar da's niet echt een amazone. Hij komt er wel vandaan.
Antonia: Gromt Sundae net zoals Flurry? Of bedoel je een ander geluid?
Pootje gebruiken = vechtsport. Volgens mij had ik dat een amazone zien doen in een filmpje, maar weet niet meer waar ik dat filmpje heb gezien?
Hoop dat 'ie je niet meer zo hard heeft gebeten! |
Maandag 12 November 2007 11:48 pm |
|
|
Martien
Eitje
Moet zeggen dat mijn 2 amazone's ook apart uit de hoek komen.
Vooral Diego, dat was geen gemakkelijke toen ik em kocht.
Nadat hij me een aantal keer gebeten had kan ik toch eindelijk lekker met hem knuffellen.
Hij is een goeie headbanger (ik zal eens een filmpje achterlaten).
Hebben jullie het ook dat amazone's regelmatig een humeur te pakken heeft? |
Dinsdag 23 September 2008 10:28 am |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
ook hier 2 echte amazones.
Luidruchtig op bepaalde momenten van de dag. Tussen de middag en voor het eten. Maar ja dat hoort er bij dat doen ze in het wild ook.
ook hebben ze echte amazone trekjes als het gaat om reacties op bepaalde geluiden en voorwerpen. Als de stofzuiger aan gaat dan gaan de staarten wijd en worden de oogjes oranje.
En ja een humeur hebben ze zeker. Vooral 's morgens. Een ochtendhumeur hahahahahahahaa |
Donderdag 9 Oktober 2008 3:06 pm |
|
|
Martien
Eitje
|
|
|
Nu is er toch een miracel gebeurt.
Van de week ging Sjors op mijn schouder kruipen vanaf de kooi en ja hoor, Diego dacht van: "dat wil ik ook". Hij ging voor het eerst zelf uit de kooi. (de 2de miracel)
Dus ik dacht , uhmmm, wat gaat hij doen?
nou dat ga ik jullie nu haar fijn uitleggen.
ik stond zelf 2 meter van de kooi af, gezellig met sjors aan het dollen, en ineens hoorde ik wat fladderen en voelde dat er iets was geland op mijn schouder.
HET WAS DIEGO ?!?!?!!?.
Nu moet ik zeggen dat hij me echt 100% vertrouwd, en als ik in de buurt ben wilt hij toch graag bij mij op mijn schouder zitten.
Omdat Diego zag dat Sjors gezellig lag te krawlen met mijn oor wou hij dat ook natuurlijk, tenminste met een stevige harde beet vol van liefde.
Ik kon bijna een oorbel in mijn oor doen.
Ik zal van de week een paar foto's ervan plaatsen.
Met liefde en geduld, doorzetten en veel gebeten worden laat toch +resultaat zien.
(Diego was het wilde gaaitje die alleen gebruikt werdt voor het fokken, en nooit een hand in de buurt wou hebben) |
Zondag 26 Oktober 2008 11:59 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:32 am
|
|
|
|
|