|
|
|
gies-je
Net uit het ei
| help mij |
|
|
ik heb een paar vragen misschien dat iemand er antwoord op kan geven.
Ik heb Joey nu ongeveer een maand.
Joey klimt wel op zijn kooi maar ik heb hem nog nooit zien vliegen,ook geen poging er toe doen. Joey is wel gewiekt.
Is dat normaal?
Ik ben met Joey een vertrouwens band aan het opbouwen.
Het lukt aardig.
Maar ik ben nu pas zwanger , en dan gaan er dus wat dingen veranderen.
Kan ik Joey daar op voor bereiden?
En ik wil overstappen op pellets want nu eet joey alleen maar snoep zeg maar.
Gezonde zaden eet hij niet wil alleen zonnepitten, volgens mij kent joey de rest niet.
Joey eet wel groente en fruit.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken
groetjes giesje |
Dinsdag 8 Mei 2007 12:45 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
hoi Giesje,
welkom hier.
ik heb ook een amazone., ik heb er 3.
hoe oud is jou gaai. als hij gewiekt is kan hij niet vliegen omdat er geen veren zijn. ik weet niet of je hem gewiekt hebt gekregen, dan zal hij daarvoor al geprobeerd hebben en weten dat vliegen niet gaat. dus geen zorgen hier over. over een tijdje gaat hij proberen of hij wel kan vliegen en oefeningen doen.
je kan de gaai op je zwangerschap proberen voor te bereiden door hem overal bij te betrekken. laat hem over je buik lopen, hem voelen als de baby trapt en als je al een naam voor de baby hebt, vaak noemen zodat dat ook bekend wordt bij hem. neem hem mee naar de babykamer en laat hem zien hoe het er uit ziet. misschien dat dat helpt.
overstappen op pellets kan langer duren dan je denkt. haal de zonnepitten weg en geef alleen gewone zaden. niet nieuw geven eer het op is. ze kunnen heel koppig zijn en niet willen eten maar uiteindelijk als ze echt honger hebben dan eten ze het wel hoor. dan kun je beginnen met de zaden te mengen met pellets. na een week meer pellets geven dan zaden en uiteindelijk kun je helemaal over stappen op pellets. wel groente en fruit er naast bij geven. is altijd goed en de zonnepitjes bewaren als snoepjes of beloning.
ik hoop dat je hier wat aan hebt. |
Dinsdag 8 Mei 2007 3:04 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ik sluit me aan bij alexandaatje.
verder niks op toe te voegen.
Sterkte en succes met alles. |
Dinsdag 8 Mei 2007 3:17 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: help mij |
|
|
Hoi Giesje, het overzetten op pellets kan wel even duren. Het wil nogal eens helpen om de vogel in een vreemde omgeving te zetten. (Vraag me niet waarom?)
Tijdens het overzetten moet je z'n gewicht wel goed in de gaten houden. Kan je 'm wegen?
Ik weet niet hoe je Joey kan voorbereiden op de komst van de baby. Misschien kan je 'm veel betrekken zoals Alexandra zegt? |
Dinsdag 8 Mei 2007 8:19 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Sommige amazones hebben gewoon minder zin om te vliegen...dus dat kan t ook nog zijn. Kwa baby zou ik hem zoveel aandacht geven als je straks na de geboorte ook nog waar kunt maken. Idd vertellen en betrekken bij is ook verstandig.
Pellets...gewoon geven en doorzetten. Iedere dag een bakje pellets en savonds pas weinig zaadmengsel. Vreemde omgeving heeft hij al en dat is nog vers genoeg Het lukt echt wel , alleen moet jij degene zijn die volhoudt  |
Woensdag 9 Mei 2007 12:01 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:33 am
|
|
|
|
|
|