|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Herkenbaar (schreeuw) geluid amazone?? |
|
|
Nu weet ik dat papegaaien lawaai maken en schreeuwen.
Ik vind Gogo alleen niet meer schreeuwen, maar gillen.
Hieronder een link als voorbeeld (het gaat hier dus ff niet om Otto met de teachbox, maar om het geluid wat Gogo produceert op de achtergrond)
http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=4464
Herkent iemand dit gegil van zijn of haar amazone? Of is het gillen van Gogo uitzonderlijk voor een amazone? |
Maandag 15 Februari 2010 8:56 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik heb je topic ff verplaatst naar "gedrag" Egwene, daar leek het me beter te staan omwille van het gillen dan. Heb het gehoord en ik hoop echt dat amazone eigenaren je hier meer over kunnen vertellen.
Gogo doet het wel echt op jou stem precies, zo leek het me toch, als jij Otje beloonde dan ging Gogo zijn alarm af precies.
Of doet hij het anders ook zonder dat hij met één van de andere gaaitjes bezig bent? |
Dinsdag 16 Februari 2010 8:58 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ja helaas is dit zijn standaard manier van schreeuwen, ook als ik niet in de buurt ben... Is dus niet specifiek een reactie op mij, maar dit filmpje was een mooi voorbeeld om het te laten horen. |
Dinsdag 16 Februari 2010 9:13 am |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ik wist even niet meer wat voor soort amazone Gogo was, maar aan het geluid dacht ik meteen aan een geelvoorhoofd en toen ik bij de foto's ging kijken van jou werd dat dus meteen bevestigd.
Dit is echt typisch een geluid van een geelvoorhoofd amazone.
ik kan mij nog herrinneren van vroeger toen mijn tante Lorita de geelvoorhoofd had. precies het zelfde gilletje.
klinkt veel scheller als dat van een blauwvoorhoofd |
Dinsdag 16 Februari 2010 1:52 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik wil hier alleen even zeggen... god allemachtig, hoe hou je dit uit zonder gek te worden . Ik ben serieus onder de indruk.
Bedankt voor de video, dat geeft weer even de nodige perspectief ik heb twee dingen geleerd:
1) De bekende 'Eclectus scream of death' is bij lange na niet het ergste dat bestaat
2) Ik kan niet tegen herrie (slim van mij om een Kaketoe aan te schaffen en 2 van die imiteerfanaten)
Van deze kant... heel veel sterkte. Beter jij dan ik. Enzo
Ik hoop dat alles goed gaat daar; lange tijd niet gezien, ben zelf ook nogal afwezig geweest en niet veel verder gekomen dan lezen. |
Dinsdag 23 Februari 2010 10:15 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik weet niet of ik het uithou zonder gek te worden. Heb geloof ik voort alles geprobeerd met hem om het gillen te reduceren wat elke keer een periode lukt. Nu is het gewoon weer helemaal mis en dat is inderdaad om gek van te worden.
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat hij broeds wordt, maar word er voort moedeloos van. Hij vertoond continu broeds gedrag, is agressief en gilt dus alles bij elkaar.
Ik weet het ff niet meer met hem eigenlijk..  |
Woensdag 24 Februari 2010 9:28 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Je hebt inderdaad al heel veel getraind om hem dat gillen/schreeuwen af te leren. En net wat je schrijft - het werkt maar elke keer voor een periode .
Ik zou ook niet weten wat nog te doen. Misschien is een gedragsconsult of een gedragsdeskundige inschakelen nog een optie?
Sterkte  |
Woensdag 24 Februari 2010 9:30 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
|
|
|
Meisje toch dat valt allemaal niet mee, ik weet het. Bij Yingwi zit het er ook in; die roept om aandacht, pakt altijd zo'n irritant vies geluid en doet dat tot je er gek van wordt, en kijkt ondertussen toe of je onder de indruk bent... wij reageren er ook niet op, nooit gedaan, maar op de een of andere manier zit het erin en gaat hij er altijd terug naar, terwijl hij genoeg aandacht en gezelschap heeft. Ik weet dus waar ik het over heb. Zo doet hij bvb. de Kaketoe, maar zo veel 'beter' dan Tas zelf, en Tas is er ook stil van. Sinds Yingwi er is, maakt Tas veel minder herrie, omdat Yingwi voor alledrie inspruingt. Maar dit topic, zoals gezegd, geeft mij de nodige perspectief, want Ying is vergeleken met Gogo een klein amateurtje.
Als ik jou was, zou ik contact opnemen met Bonny Talsma van Stichting Papegaaienhulp. Ze is heel vriendelijk en behulpzaam, en kan je vast vertellen waar je voor hulp terecht kan. Niet wachten tot het zodanig escaleert dat je er echt niet meer tegen kan, ok? Dit soort dingen zijn zenuwslopend. |
Woensdag 24 Februari 2010 9:56 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
het enige wat je kan doen is het gedrag negeren en proberen af te leiden.
wat bij jojo altijd erg goed werkte was een balletje door de kamer rollen.
daar reageerde hij op en dan beloonde ik hem vanwege zijn rustige reactie
en ja het seizoen begint weer dat ze broeds worden en gaan dan schreeuwen als verdediging van hun territorium. Ze melden aan aan vogels in de buurt dat dat hun boom is en dat geld helaas ook voor onze huiskamervogels |
Donderdag 25 Februari 2010 5:32 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Heb ik al gedaan, helpt niet. Helaas..  |
Donderdag 25 Februari 2010 8:31 pm |
|
|
Pluisje
Vlieger
Hey! BBtjes zijn leuk! Bravo, Otto!
Ik weet nog van vorige jaar dat je met Gogo heel intensief (en goed) bezig was. Volgens mij precies rondom deze tijd. Dat klopt helemaal, ik denk ook dat het gedeeltelijk lente gevoel is – alle papegaaien zullen rond deze tijd wat luider worden.
Ik herken overigens deze geroep niet, Mango doet zeg maar een andere melodietje maar met hetzelfde tonen.
Weet je wat me in je filmpje opviel? In een korte tijd roep je 2-3 keer “Gogo!” terug – dat is (onbewust) beloning voor zijn gedrag. Niet doen. |
Vrijdag 26 Februari 2010 10:39 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Dit filmpje is al heel oud en ik geloof dat ik nu alle verschillende methodes en visies heb uitgeprobeerd en niks helpt.
Dat zij zo gilt e.d. maakt niks uit met de tijd van het jaar. Dat ik het vorig jaar ook rond deze tijd zo gepost had, is puur toeval.
Negeren helpt dus ook niet. Zij roept namelijk niet om aandacht, want ook als zij volledige aandacht krijgt, kan het zomaar zijn dat ze begit te gillen.
Ik heb nu het gevoel dat ze roept om een partner. |
Vrijdag 26 Februari 2010 1:01 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Dit filmpje is al heel oud en ik geloof dat ik nu alle verschillende methodes en visies heb uitgeprobeerd en niks helpt.
Dat zij zo gilt e.d. maakt niks uit met de tijd van het jaar. Dat ik het vorig jaar ook rond deze tijd zo gepost had, is puur toeval.
Negeren helpt dus ook niet. Zij roept namelijk niet om aandacht, want ook als zij volledige aandacht krijgt, kan het zomaar zijn dat ze begit te gillen.
Ik heb nu het gevoel dat ze roept om een partner. |
Vrijdag 26 Februari 2010 1:02 pm |
|
|
joke
Vlieger
|
Ik herken niet het geluid als zodanig amazone gegil, ik heb er 2 een geelvoorhoofd en een blauw voorhoofd, beide kunnen behoorlijk wat herrie maken, django mijn geelvoorhoofd blaft op zijn manier en dan keihard en aan 1 stuk door, Kaya kopieert hem natuurlijk na dus ik zit met soms 2 blaffende amazones, doek erover even en de rust is er weer. En het is nu inderdaad dé tijd ervoor, de broedtijd is in aantocht en ik merk wel degelijk verschil. Django is nu ook broeds kermt als een kip al liggend op zijn stok net of hij een ei moet leggen En kaya snapt er nog niks van en gilt vrolijk met hem mee.
Maar dit is echt amazone gedrag. merk het vooral s'ochtends en 's avonds en in de middag als de kinderen uit school komen en het drukker in huis is. |
Maandag 1 Maart 2010 11:59 pm |
|
|
weapsmit
Net uit het ei
Hallo daar,
Misschien een troost, maar onze geelvoorhoofd Vasco maakt soms veeeeel meer geluid. Begint met keffen, maar loopt op tot oorverdovend gillen. Het is vaak heel kort, maar heftig. Als ik dan een doek over de kooi doe is het meestal direct over. Ben er wel achter gekomen dat als we thuis komen en we eerst een 5 minuten "praten" met de amazones er daarna niets gebeurd. Waar ik wel blij om ben dat onze amazones pas geluid gaan maken als we de doek van de kooi halen ( hier slapen ze ook onder )
oftwel; we kunnen gewoon uitslapen.
Het gillen doet ons vrouwtje Japiejo dus niet, gelukkig.
Als één van ons tweeën later thuis komt, dan wordt er ook weleens geschreeuwd. Eerst even aandacht geven en daarna is het weer over.
Het lijken wel kinderen.  |
Dinsdag 2 Maart 2010 1:06 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:33 am
|
|
|
|