De advertentie van de Huisdiersuper

hysterisch

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Vliegende acrobaat

hysterisch  Reageer met quote  

Jacob wordt helemaal hysterisch als Tommy bij haar in de buurt komt. Ze blaast, vlamt met de ogen, veertjes bol en hakken naar alles en iedereen die maar in de buurt zit. Ik heb zo al een aantal keren haar hakkende snavel in mijn gezicht gehad. Echt niet zachtjes hoor. Gisteren sprong ze dan ineens bovenop Tommy die bij mij op de hand zat. Jacob zat op mijn schouder en viel hem aan. Arm beest, wist niet hoe hij het had. Was helemaal overstuur. Ik heb Jacob dan voor straf maar in de kooi gezet. Ik denk dat ze nu teveel gewend is geraakt om nooit in een kooi te zitten. Ze stond er heel beteuterd bij te kijken. Dus gaan we gauw naar een kooi voor haar kijken zodat ze vaker opgesloten kan zitten. Als wij weg zijn of als ze stout is
Bericht Donderdag 12 Januari 2006 12:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Tjeee, dat is minder leuk!!
En kan me voorstellen dat die hakkende snavel zeer doet Sad

Tja dan kan een kooi even idd een oplossing zijn, hij moet maar ff inzien dat hij dit niet mag doen..moeilijk he zoiets?
Toen ik Paco nog had viel hij ook steeds Roxy aan.. ze schreeuwde het uit als paco maar in de buurt kwam en ze rende heel hard weg!! Sad
Roxy was toen echt niet op dr gemak, nu Paco er niet meer is is ze weer rustig geworden Wink
Bericht Donderdag 12 Januari 2006 12:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik ga haar gewoon anders aanpakken. Dat ze hem niet leuk vindt ok, maar agressief zijn, nee dat niet
Bericht Donderdag 12 Januari 2006 1:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja dat is een stuk minder.
ik hoop dat je snel een goede oplossing kunt vinden
Bericht Donderdag 12 Januari 2006 3:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Vlammende oogjes heb ik meer horen noemen in verband met een amazone Wink
Maar dit kan inderdaad niet de bedoeling zijn bij jullie thuis hoe lief ze verder ook is. Hakkende snavels in de buurt van je gezicht en Tommy? brr...
Hopen dat het tijdelijke kooiregime gaat werken alexandra. Succes.
Bericht Donderdag 12 Januari 2006 3:46 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

hi hi ze was zo verbaasd toen ik haar daar in zette dat ze de eerste 10 minuten niks kon zeggen. toen kwam het bouwvakkers fluitje weer van, he, ben je me vergeten of zo??? Very Happy
Bericht Donderdag 12 Januari 2006 3:58 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
Ik ga haar gewoon anders aanpakken. Dat ze hem niet leuk vindt ok, maar agressief zijn, nee dat niet

Dat vind ik nou ook. Liefde laat zich niet dwingen maar fatsoen is aan te leren. Er wordt in dit huis níet geslagen of gebeten of van dat soort onzin. Niet geschreeuwd durf ik niet te zeggen met Teun in de buurt, maar allà... Embarassed
Bericht Donderdag 12 Januari 2006 7:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Very Happy ik moet zó gniffelen om de reactie van Marjet Very Happy

Shocked Da's minder alexandra!!! Jacob is super jaloers volgens mij!!

Chico kon ze "aan", maar Tommy is een heel ander geval natuurlijk, die is lekker eigenwijs, mag van jullie op de gordijnroedes zitten, krijgt pap, krijgt aandacht (veel te veel naar de zin van Jacob!!)..... tsjaaa dan moet je als gevestigde blauwvoorhoofd toch écht even je gezag laten gelden....
en het enige wapen dat ze kent is haar snavel..... en dat dié aan kan komen pffffffffffff praat me er niet van!
Jammer genoeg heeft Jacob nog niet door dat je met vleien en lief zijn vééél meer bereikt dan met hakken..... (Daantje snapt dat ook nog steeds niet..... domme dingen, die amazones). Ik hoop dat de "kooitherapie" een beetje wil werken.... net zoals je zegt: van elkaar houden hoeven ze niet, maar een beetje sociaal gedrag is toch wel het minste!! (Ben toch bang dat JIJ dat er bij haar in zal moeten "rammen" Wink )
Succes!!!
Bericht Vrijdag 13 Januari 2006 12:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dat zal wel lukken. Op het moment hebben we geen gordijnroede omdat alles naar beneden is gefl...rt en we vandaag dus erst weer een houten steun aan de muur moeten maken zodat de roede weer kan hangen. Maar Jacob zat er ook al op hoor. Vond het zelfs geweldig daarboven. Met Chico vecht ze niet meer zo veel omdat die nu ook van zich afbijt. Chico is zo´n sul dat ze haar iedere keer om koppiekrouw vraagt. Kun je nagaan en Jacob maar hakken en veertjes trekken. Arm beest. Chico leert niet echt nee. MAar goed. Het wordt gewoon tijd dat Jacob manieren leert ja, gisteren heeft ze daar weer van mogen meegenieten en ik denk dat het mettertijd er toch wel in komt. Ze zal Tommy nooit accepteren maar mss mettertijd wel tolereren en dat is al heel wat
Bericht Vrijdag 13 Januari 2006 8:50 am
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Sad Oei Alexandra, dit is niet zo leuk. Sad
Hier accepteren ze elkaar gelukkig allemaal.
Ja, ze zitten wel eens een beetje te sodemieteren
tegen elkaar, maar niet gemeen of zo.
Maar gewoon een beetje kibbelen.
Pas wel op voor je gezicht!!!!! Sad
Bericht Vrijdag 13 Januari 2006 2:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oeh wat jammer zeg Sad
Pas je goed op jezelf en Tommy Alexandra? Wink
Jullie hoeven geen lichaamsdelen te missen hoor!
Ik hoop dat ze elkaar toch gaan accepteren, maar met geduld en tijd zal dat vast goed moeten komen. Wink
Bericht Zondag 15 Januari 2006 4:30 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik denk dat het mettertijd wel zal gaan maar dat dat heel veel tijd nodig heeft. Chico vraagt nu voortdurend aan Jacob om op haar koppie gekroeld te worden. Jacob is heel verbaasd. kroelt wat en trekt wat onbeholpen aan de veertjes op haar kop omdat ze niet goed wat wat er mee te doen, maar het begin is er. Hopelijk gaat dit ook met tommy later. Ik kijk wel goed uit. Zorg dat ze niet te dicht bij elkaar zitten zoadt er niks kan gebeuren
Bericht Maandag 16 Januari 2006 9:47 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 2:16 pm
  Berichten van afgelopen: