ik blijf me verbazen
jullie weten dat onze kaketoes samen met de amazones in een kooi wonen. 3 groenen en 2 witten.
speciaal voor de witjes een mooi groot nest gekocht omdat ze wel heel hard van stapel liepen samen. maar de groenen zaten telkens op het dak van dat nest, dus er nog een bij gekocht.
dat werd helemaal door de witjes onder snavel genomen.
tot mijn grote verbazing zag ik echter niet een witje kakelend het nest in verdwijnen, maar een groene. nu blijkt dat jacob samen met oliver vader en moedertje wil gaan spelen. in het nieuwe nest van de witjes.
die pikken dat natuurlijk niet en ik weet niet of er daadwerkelijk tussen jacob en oliver wat gaat komen, maar goed,, het is leuk om te zien dat we nu 2 koppels hebben met plannen.
moet ik nou ook nog voor jacob M een partner zoeken
Ja in die donkere winter maanden kruip je gewoon graag tegen iemand aan en als je vrouwtje dan ook nog een mooi nestje ophangt is dat helemaal super. maar vind het idd wel zielig voor Jacob M. tegen wie moet hij aan kruipen????
Zaterdag 12 December 2009 1:27 am
alexandraatje Kamikaze piloot
jacob M vindt alles eigenlijk wel lief. hij zit dan tegen oliver aan en dan weer tegen jacob aan. voer opkokken geen gebrek en kroelen en gekroeld worden ook geen gebrek. misschien moet ik er mettertijd nog een amazone bij zetten zodat we 2 koppels hebben. in elk geval zijn ze dit weekeinde niet meer actief geweest of in het nest gegaan dus het kan gewoon toeval zijn geweest. de witjes zijn wel heel druk bezig en halen alle bast van het nest af. ik neem aan dat als alles naar wens is van olga dat er dan meer gaat gebeuren.