Kleur vraagje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
Maantje
Beginnende vlieger

Kleur vraagje  Reageer met quote  

Ik weet niet of de vraag hier goed staat anders merk ik dat vanzelf maar....

Zoals verteld, hebben wij dus een blauwvoorhoofd schatje, dit staat ook op het papier wat we meekregen. Maar nu heb ik een vraagje....
Ik lees en hoor heel vaak dat een mannetje veel blauw zou hebben op zijn voorhoofd en dat je dan heel duidelijk kan zien dat het een blauwvoorhoofd is. Maar ons schatje heeft bijna helemaal geen blauw Rolling Eyes Als je goed kijkt zie je het wel maar als je een meter van em vandaan staat zie je het al niet meer. Dit vond ik zelf heel vreemd haha want ik had echt een heel blauw voorhoofd verwacht Laughing Maar goed, is dit normaal en wordt het eventueel meer? Zo niet kan het dan toch een andere gaai zijn? Begrijp me niet verkeerd hoor al was het een bruinepoepvlek gaai, het is ons schatje en we zijn helemaal weg van em maar het viel gewoon op en vroeg het me af.

Liefs
Bericht Dinsdag 11 September 2007 8:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Sommige vogels hebben meer kleuren dan andere vogels,
bijv. bij sommige aratinga's, ene heeft meer rood op de kop dan de ander
ook bij dubbelgeelkop amazones sommige hebben veel geel op de kop en anderen wat minder
Bericht Dinsdag 11 September 2007 9:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Maantje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja dat heb ik begrepen, dat de een meer kleuren heeft dan de ander maar Maiky heeft net aan een paar mini veertjes met blauw en dat vond ik best vreemd want toen we Maiky op gingen halen en er tegen ons werd gezet dat het een blauwvoorhoofd is, was mijn eerste reactie "huh, waar zit dat dan" hahahaha Laughing Het geeft ook niks ik vind em prachtig zoals ie is. Maar als je sommigen foto's ziet en ik kijk naar mijn Maiky dan denk ik "arme kerel, je hebt echt achterin de rij gestaan toen de blauwe veertje werden uitgedeeld" Very Happy
Bericht Dinsdag 11 September 2007 10:01 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Kleur vraagje  Reageer met quote  

Hmmm ik heb nog nooit gehoord dat het mannetje meer blauw zou hebben. (Ik ben ook niet zo thuis in de amazone-wereld)

Misschien is hij een blauwvoorhoofd zonder veel blauw? Kan het ook een kruising zijn?
Bericht Dinsdag 11 September 2007 10:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joke
Vlieger

Reageer met quote  

Je heb bij de bvh heel veel verschil in kleuren, de ene heeft meer geel en de andere juist meer blauw, ook veranderd dit nog naarmate ze ouder worden, en worden de vlekken groter en de kleuren intenser, mijn kaya heeft heel veel blauw daar heb ik haar ook op uit gekozen, kaya is vooral blauw in heel der gezicht en niet alleen haar voorhoofd, en rond de ogen heeft ze weer gele ringen, kijk maar een bij google bij afbeeldingen als je op blauwvoorhoofd amazone zoekt dan zie je dat er best veel verschil is Wink
Bericht Dinsdag 11 September 2007 11:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik had een mannetje bvh amazone die had wel iets meer blauw als de jouwe maar dat zegt niet zo veel de een heeft meer blauw en de ander meer geel ik weet niet precies waar dat aan ligt maar het is denk ik het zelfde als bij mensen die zien er ook niet het zelfde uit(gelukkig maar) Wink Laughing
Bericht Dinsdag 11 September 2007 11:56 am
Maantje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik zie het allemaal vanzelf wel. En als hij geen blauw krijgt, jammer dan Laughing
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Bericht Dinsdag 11 September 2007 12:43 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als je een hele jonge heeft duurt het wel even voor het blauw er echt door komt. kan best dat over 2 jaar het blauew er goed doorheen komt. hangt van elke vogel verschillend af.
Bericht Dinsdag 11 September 2007 3:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Maantje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ligt er aan wat je jong noemt Wink Maiky is 6
Bericht Dinsdag 11 September 2007 3:26 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij moeten ze dan redelijk 'uitgekleurd' zijn?
Bericht Dinsdag 11 September 2007 9:06 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:38 am
  Berichten van afgelopen: