De advertentie van de Huisdiersuper

kun je de sekse aflezen aan de oogkleur?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Vliegende acrobaat

kun je de sekse aflezen aan de oogkleur?  Reageer met quote  

Mijn man las laatst dat het ook mogelijk is de sekse te kunnen bepalen als je naar de oogkleur kijkt. wij hebben een blauwvoorhoofd amazone. Nu werd er geschreven dat vaak de vrouwtjes een oranjekleurige iris hebben (laat ik het zo maar noemen) en de mannetjes een gele. Als ik dat zo zie en kijk naar Jacob, dan is mijn Jacob een vrouwtje. Om het 100% te weten moet je natuurlijk laten testen, maar heeft hier iemand wel eens meer over gehoord? Ik vind het wel grappig om dit zo tehoren
Bericht Dinsdag 6 December 2005 1:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
joke
Vlieger

Reageer met quote  

nou ik geloof dat het een fabeltje is hoor, de kleur van de iris geeft in het geval van de amazone meestal de soort aan en niet het geslacht, er zijn wel papegaaien soorten waar bij het een verschil is tussen de pop en de man, bv de kaketoe mannen meestal zwart en de pop bruine irrissen, maar niet in het geval van de amazone
Bericht Dinsdag 6 December 2005 2:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ik dacht dat al maar wilde mijn man niet meteen tegen spreken. Voor mijn gevoel is Jacob toch een vrouwtje maar dat laten we dan eens onderzoeken om haar later met een ander samne te zetten en zien of er wat uit wil komen.
Bericht Dinsdag 6 December 2005 2:41 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij kun je t idd niet zien bij amazones. Bij kaketoes wel...jammer, maar t blijft dus nog raden Wink
Bericht Woensdag 7 December 2005 2:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja, gniffel....
Bij kaketoes is de kleur van de ogen van de man donkerder dan van de vrouw........ schiet je dus ook niet veel mee op als je er maar 1 hebt Embarassed
Echt, wat dat betreft: geen idee Twisted Evil
Maar goed, Herman is òf een meisje, òf homo want ik ben het helemaal voor hem/haar Wink
Bericht Woensdag 7 December 2005 4:53 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahahhahaha Mees
maar jij bent dan ook zijn redder in nood Mees! Je hebt Herman van de hel naar de hemel gehaald, als dat geen liefde waard is wat dan wel?
Bericht Woensdag 7 December 2005 9:34 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

alle vogels zijn onze liefde waard. maakt niet uit of het nu man of vrouw is. Ik hou van allemaal. Vandaag bij het opstaan zei Jacob ook al Hai, Hai. Liet zich heerlijk krauwen over haar kopje en kwam helemaal tegen me aan smoezen. Dan interesseerd het me niet wat of ze is. Ze is gewoon van ons, ons schatteboutje. Daar heb ik genoeg mee.
De dag dat we besluiten dat ze een partner mag hebben kijken we wel of ik gelijk heb (ik zeg dat het een zij is) of mijn man. En dan maar hopen dat ZIJ hi hi haar partner ook leuk vind en dat ze samen lol hebben
Bericht Donderdag 8 December 2005 8:58 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 3:06 am
  Berichten van afgelopen: