|
|
|
rouffio
Beginnende vlieger
| leeftijd pubertijd |
|
|
goedemorgen
kan iemand me vertellen in welke leeftijd een amazone gaai in de pubertijd komt??
Mijn...sorry onze Lorre wil altijd, maar dan ook altijd mijn vingers in zijn snavel hebben. Hij bijt niet door...helemaal niet
maar hij zoekt wel mijn pijngrens op lijkt maar.
Ik moet nog beginnen met hem dit af te leren,
weet ook niet wat het is, genegenheid, of verdediging.
in de avond uren wil hij mij sinds kort ook gaan voeren, daar ben ik eigenlijk niet zo van gecharmeerd |
Dinsdag 16 Juni 2009 10:41 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
de pubertijd begint zo rond de 2-3 jaar. met 4-5 zijn ze volwassen. dat hij je wil voeren is duidelijk een teken dat jij als partner gezien wordt. negeer het gedrag en probeer hem af te leiden met andere dingen.
zeg een duidelijk nee om aan te geven dat dit gedrag neit gewenst is.. hetzelfde bij het bijten. |
Dinsdag 16 Juni 2009 10:43 am |
|
|
|
|
rouffio
Beginnende vlieger
ok dank je
ga het idd meteen snel afleren dat voeren
wil dat de verhouding 'in verhouding' blijven zeg maar
partner heb ik al...
zijn vorige baasje ging erg ver met hem, kussen en aaien enzo
maar zover wil ik toch niet gaan
en hij krijg heel graag kusjes (knabbelen op onderlip) maar dat is toch niet zo mijn ding nee
wel merk ik dat hij graag geaaid wordt (al durft hij zich nog niet helemaal te ontspannen bij me) maar nu las ik dat de rug een erogene zone is, dus daar ben ik ook maar mee opgehouden |
Dinsdag 16 Juni 2009 10:48 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je mag best kusjes geven. maak dan van die harde kus geluiden, snap je me. en dan druk je alleen maar je mond tegen zijn snavel zonder dat hij op je lip kan kauwen of knabbelen. dat is ook kussen, maar op een andere manier. maar laat hem niks uit je mond eten. aaien mag ook, over het kopje, borst. mag je best doen. effe kroelen vinden ze heerlijk. |
Dinsdag 16 Juni 2009 10:50 am |
|
|
rouffio
Beginnende vlieger
ok doe ik
hij vind het kussen op zijn snavel ook fijn idd.
dan pak ik zijn snavel en trek hem naar me toe
en idd een voerdreven hard smak geluid.
borst aaien vind hij ook fijn, kop aaien is hij niet echt gecharmeerd van, soms als hij mijn vingers vast heeft mag ik met wijsvinger zijn wang en voorhoofd kriebelen...dan zie ik hem wel genieten maar is hij nog beetje huiverig
maar goed, we hebben hem nog geen half jaar, |
Dinsdag 16 Juni 2009 10:53 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dat kroelen over het kopje terwijl je vinger met de snavel wordt vastgepakt ken ik. dat doet onze jacob ook. dan gaan die veertjes omhoog, oogjes half dicht. heerlijk |
Dinsdag 16 Juni 2009 12:18 pm |
|
|
rouffio
Beginnende vlieger
ja inderdaad!! hij vind het ook heerlijk als zijn oog en wimpers kriebel (hij heeft ECHT lange wimpers!!!...maybeline zou er jaloers op zijn)
ook onder zijn snavel op de keel dar geniet hij van,
tot hij bedenkt dat we elkaar nog helemaal niet zo goed kennen, dan wil hij niet meer gekroeld worden |
Dinsdag 16 Juni 2009 12:43 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hahahaha, hoe typisch |
Dinsdag 16 Juni 2009 1:31 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ons grijsje is ook geen kroelkip (in tegenstelling tot onze BB) maar Jos (grijsje) wil wel graag ook de wangetjes en over zijn kopje gekroeld worden van tijd tot tijd. Verder ga ik niet kroelen omdat hij ook nogal gevoelig is om dan euh.. ja, zijn hormonen te laten spreken zeg maar. Dus dat doe ik hoe dan ook niet. Kusjes krijgt hij ook hoor, maar echt het luide kusjesgeluid tegen zijn snaveltje aan, verder niet. |
Dinsdag 16 Juni 2009 1:48 pm |
|
|
rouffio
Beginnende vlieger
Ben er ook niet zo blij mee...
wel leuk dat ie me graag kust, maar ja
al die bacterien aan mijn lip/in mijn mond...nee dank je.
Idd kus op de snavel kan ie hebben...daar geniet ie ook wel van.
En ja, als ik hem ga aaien wordt ie wild...gaat ie bijna steigeren
dus daar ben ik ook mee opgehouden  |
Dinsdag 16 Juni 2009 4:04 pm |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Die vraag stelde ik me ook af. Spetter is nu 1 jaar en bijna 4 maanden.
Kan ik mijn borst natmaken als de bubertijd eraan komt
Spetter kroelt graag. Op z'n kopje, ook aan de zijkanten van zijn kopje. Onder zijn kinnetje en kusjes geven met zijn snavel. En ik geef hem ook kusjes op zijn kopje tijdens het aaien.
Als hij spelenderwijs wil bijten pak ik zijn snavel en kroel met mijn neus over zijn kopje. Lekker even rausen.
Als ik iets nieuws geef van voeding, reageert Spetter met afwijzing (ken ik niet). Als ik het vanuit mijn mond geef is het goed (vertrouwen ?).
Ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden op zijn ontwikkeling. Daarom is het zo goed voor Spetter en mezelf om hier veel te lezen en te leren. |
Donderdag 1 Oktober 2009 9:13 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
de pubertijd kan best meevallen hoor. bij ons zijn ze er allemaal goed doorheen gekomen en aan het komen. merk weinig verandering in karakter op. wij hebben 3 amazones. kan zijn dat het komt omdat ze met elkaar veel doen maar echte veranderingen heb ik niet gemerkt |
Donderdag 1 Oktober 2009 9:15 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:39 am
|
|
|
|
|
|