|
|
|
Lorreke67
Net uit het ei
| Lorre is ziek |
|
|
Mijn geelkop Amazone moet sinds vandaag (dinsdag) braken en heeft diaree...
Het lijkt er op dat hij wat verkeerds gegeten heeft, maar hij heeft de laatste dagen niets anders gegeten dan papegaaienvoer, die hij altijd krijgt, dat bij een TropenFauna weg komt En water en er hangt zo'n ovale schuimachtig ding in de kooi, ben naam even kwijt...
Ik belde een dierenarts die ik via een papegaaiensite gevonden heb, omdat de arts waar die vaker is geweest niet aanwezig was...
Hij zei dat het er op leek dat hij iets verkeerds gegeten had en moest het water en voer een halve dag weghalen en daarna weinig water geven voor de nacht. Hij had de neiging om alles direct op te drinken, dus ik pakte het weer af, omdat hij anders misschien weer te veel gaat braken en ze braken meer dan dat ze drinken, dus dat vond ik eng... Het eten durf ik niet weer te geven, omdat ik vermoed dat het daarmee te maken heeft...
Ik kan morgen de dierenarts weer bellen als hij nog braakte en het nog niet goed was, want dan zou er ook wel wat kunnen zijn met zijn lever of kropontsteking, als ik goed onthouden heb...
Het is nu nacht en ik weet niet wat ik moet... Hij wil eten, hij zeurt om eten, maar ik durf het hem niet te geven... Ik dacht ik pel een zonnepit en geef het hem, maar die spuugt hij uit, die wil hij niet... Verder geef ik hem af en toe een slokje water...
Ik heb hem al zo lang, maar heb dit nooit eerder meegemaakt en vind het doodeng...
Hij slaapt veel met beide pootjes (normaal één pootje) aan de stok, met zijn snavel naar voren, na een poosje zo te zitten gaat hij wel met zijn snavel tussen zijn veren op de rug... Hij houdt veel van muziek dus af en toe doe ik muziek aan en dan zingt hij op zijn manier mee en danst heen en weer op zijn stok... Maar erg kort omdat hij daarna erg moe is en weer gaat slapen... Dan doe ik de muziek maar weer uit, om hem te laten slapen...
Af en toe piept hij een beetje bij ademhalen... En rilt, alsof hij het erg koud heeft... Zal wel koorts zijn...
Ik weet niet wat ik moet... Kachel aan? Hij is koud...
Eten geven? maar wat? Ik durf het voer niet meer te geven, straks wordt hij er zieker van... Morgenvroeg nieuwe voer halen, maar zal daar niks mee zijn? Ik vind het eng nu...
Zijn gang laten gaan met water drinken? dan drinkt hij te veel, al krijgt hij maar een eierdopje vol voor deze nacht...
Hij is nooit ziek en altijd zo vrolijk... En nu zo'n hoopje ellende
Ik voel mezelf paniekerig omdat ik niet weet wat ik moet en bang ben dat hij dood gaat... Al is hij niet de jongste meer...
Hij kent mij vanaf mijn geboorte tot nu toe, ik zou me geen raad weten zonder hem... Hij is mijn vriendje waar ik tegen praat als ik weer eens een depribui heb (Ik lijdt al jaren aan ernstige depressie)
Ik hoop op reactie's en hoop nog meer op een goede gezondheid voor mijn Lorreke... |
Woensdag 6 Juni 2007 1:02 am |
|
|
joze
Ervaren vlieger
ach je, wat erg
hoe is het nu met lorre ???
helaas kan ik je geen raad geven, behalve dan naar een goed v.a gaan.
hoop dat lorre snel weer beter wordt |
Woensdag 6 Juni 2007 6:26 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
goh, vervelend zeg. je zou kunnen proberen wat droog brood te geven. een heel klein beetje maar. en wat eivoer. ik hoop dat de arts je vandaag meer kan zeggen. kan best dat hij een ontsteking heeft, kan ook zijn dat het even niet goed gevallen is op de maag en dat het nu beter gaat.
geef hem dan gewoon een beetje eten en kijk het even aan. je moet nu even door dit enge punt heen gaat hij braken, meteen naar de dokter.
sterkte. |
Woensdag 6 Juni 2007 7:05 am |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hoi Lorreke
Zorg er sowieso voor dat je bij een dierenarts komt en anders bij een vogelarts.
http://www.fluffies.org/nl/die.....t4765.html
Zo als alexandraatje al zegt,probeer hem wat brood te geven,maar evt. ook kamillethee,wel ff laten afkoelen natuurlijk,hoeft niet helemaal koud te zijn.
Hopelijk gaat het vandaag al wat beter.
Heel veel sterkte iig. |
Woensdag 6 Juni 2007 8:01 am |
|
|
esjo
Moderator

Sluit me aan bij bovenstaande.
Ergens in het noorden is een ruim begrip maar in Drachten ziet Dieren/vogel artsenpraktijk De Toren waar mensen hier op het forum goede ervaringen mee hebben en in Meppel zit vogelarts hooimeijer.
Hoop dat het wat beter gaat vandaag.
Heel veel sterkte. |
Woensdag 6 Juni 2007 10:11 am |
|
|
Lorreke67
Net uit het ei
Bedankt voor de reactie's...
Eten wil Lorre niet, maar zeurt wel om eten...
Drinken doet hij af en toe nog wel...
Vanmorgen heeft hij één keer gebraakt...
Hooimeijer is met vakantie van 3 t/m 17 juni, dus heb ik die in Drachten gebeld... Ik woon in het topje van de provincie Groningen, vlak onder de Eemshaven... Arme Lorre, dat wordt ruim een uur in de auto en dan nog weer terug... Die in Drachten is vandaag bezig met verhuizen, ik hoop dat ik er terecht kan vandaag Ze bellen me zo terug als het goed is... |
Woensdag 6 Juni 2007 10:23 am |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hopelijk kun je vandaag al terecht.
Heb je het al geprobeerd met brood en kamillethee??
Hier wordt de maag wat rustiger van.
maar blijf hopen dat je vandaag al terecht kan. |
Woensdag 6 Juni 2007 10:33 am |
|
|
Lorreke67
Net uit het ei
Ik ben net terug gebeld, ik kan er vanavond om 10 over 6 heen...
Ze zijn bezig met verhuizen en moeten de praktijk weer gebruik klaar hebben... brrr doodeng...
Brood wil hij niet Kamillethee ga ik nu even proberen... |
Woensdag 6 Juni 2007 10:44 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Gelukkig kun je vanavond al terecht.
Heel veel succes en sterkte. |
Woensdag 6 Juni 2007 10:47 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Heel veel succes!!!!!!!! |
Woensdag 6 Juni 2007 10:58 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Lorre is ziek |
|
|
Jeetje, wat naar dat hij zo ziek is.. Ik vind het wel super dat je vanavond terecht kan bij de Toren. Zitten daar meerdere dierenartsen? Anton Beijer is volgens mij best goed!
Als je vanavond met hem in de auto stapt, probeer rustig te blijven, alsof er niets aan de hand is..
Heb je evt een warmtelamp of waar hij warm kan zitten? Je kan hem ook licht sproeien. Lees hier even: http://www.fluffies.org/nl/die.....vt941.html
Heeeeel veel succes.. Houd je ons op de hoogte? |
Woensdag 6 Juni 2007 11:09 am |
|
|
Lorreke67
Net uit het ei
Handig om zo de tropische warmte na te bootsen, maar ik heb niet zo'n lamp... Zal ik dan de kachel aan doen? Ik heb een koele kamer er komt geen zon in... Of alleen licht sproeien?
Klopt, ik moet naar Anton Beijer...
Ja, ik houh jullie hier op de hoogte...
Hij wou nu toch gelukkig een klein stukje brood hebben... Ik had het plakje brood even achter me gelegd, draai ik me om, zit de kat er van te eten hehehe...
Wel gek, mijn kat Nora en Lorre zijn goede maatjes, terwijl mijn kat Berno hem als prooi ziet... |
Woensdag 6 Juni 2007 12:08 pm |
|
|
|
|
Lorreke67
Net uit het ei
Of kan een andere lamp die warmte afgeeft ook? of is dat te fel? |
Woensdag 6 Juni 2007 12:15 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je kan ook een warme kruik gebruiken of als je die niet hebt, een lege limonade fles met warm water in een doek gerold. |
Woensdag 6 Juni 2007 12:28 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
oh wat erg dat ie ziek
is gelukkig kan je vanavond bij de va terecht
veel succes vanavond zal voor jullie duimen |
Woensdag 6 Juni 2007 1:02 pm |
|
|
|