nou hallo allemaal!
hier benik weer.. tussen Bono en mij gaat het beter tis zown poeperd... ..
ik wil graag alleen meer informatie over maten en eisen voor een voliere buiten..
nog even kleine samenvatting:
ik heb bijna een nieuw huis..
en ik krijg de Amazone (Bono) van mn vader..
nou was het in de planning dat hij binnen komt maar.
Bono zit nu ruim 10 jaar buiten en kan het niet over mn hart verkrijgen om hem binnen te zetten..
dus mijn plan was eigenlijk om een voliere te maken voor hem buiten en dan verder te gaan met het "tammaken"en komen we zover dat hij tam genoeg is wil ik hem wieken zodat hij ook gewoon lekker buiten zn voliere kan in de tuin en met me mee kan..
maar is dat mogelijk eigenlijk een vogel in een voliere houden en dan wieken??
en dan nog een vraag ik wil graag weten wat voor maten ik aan moet denken voor een voliere voor een Amazone..
zo lang verhaal kort...
kunnen jullie me helpen??
groetjes Karlijn
Woensdag 11 Maart 2009 8:57 am
alexandraatje Kamikaze piloot
het is goed mogelijk. maar je hebt er veel geduld bij nodig. de maten zou ik toch ruim houden zodat hij ook nu het nog kan er lekker een rondje in kan vliegen. ek zou zeker een meter of 3 geven in de lengte om zijn vleugels te kuinnen strekken. dan 2 m hoog en misschien ook breed? ik weet niet hoeveel plek je hebt om ziets te maken
nou we hebben een garage van ong. 4 a 5 meter lang..
en 2 meter daarvan is gereserveerd voor de valken voliere:)
dus hou zown 2 a3 meter LENGTE over..
zat zelf te denken ..
2a3 meter lang.. 1 meter breed en 1.80 hoog...
ze komen namelijk tegen de garage aan
Vliegen in een voliere zal hij doen als deze lang genoeg is.
Anders zullen ze meer klimmen. En bij een amazone zit je dan toch wel op minimaal drie meter.
Maar als je hem wilt wieken zul je toch voldoende takken erin moeten hebben voor het klimmen en gaat het vliegen met al die obstakels toch al moeilijk worden.
Hoe groot is de voliere nu waar hij in zit? En vliegt hij daar?
de voliere waar hij nu inzit is ongeveer 5 meter ofzo..
en hij vliegt 3x nooit behalve als er onraad is of als ik hem roep en het klimmen gaat niet snel genoeg vliegt hij even maar echt vliegen doet hij niet.. hij is echt een klimmer.. en voldoende takken komt wel goed ik heb al een geschikte boom uitgezocht om toe te takelen
joepiejj
kheb het er ook net met manlief over gehad en hij vond het een top idee!
dus er komt een superdeluxe voliere in de tuin met in deel 1 de valken en catharina's en deel 2 BONO
ut word echt geweldig!!!
Woensdag 11 Maart 2009 1:54 pm
Sue Moderator
Dat zijn volgens mij prima maten hoor! Vooral omdat hij niet echt vliegt.
PS Hoe lang heb je je valkjes al? Het kan namelijk zijn dat de valkjes drager van iets zijn en amazones zijn voor bepaalde ziekten onwijs gevoelig!