Praten/zingen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
Egwene
Beginnende vlieger

Praten/zingen  Reageer met quote  

Nu zie ik op You Tube echt geweldige filmpjes van amazons die praten of zingen.
Hoe leer je ze dat aan? Zijn daar trucjes voor? Gogo kan wel zijn eigen naam zeggen. Hij kan Hallo zeggen maar niet echt heel duidelijk. Voor de rest brabbelt hij wel wat maar dat is niet verstaanbaar.
Gelukkig heb ik nog genoeg tijd om hem heel veel te leren, want hij is nog maar 2 jaar ( ik heb hem dus nog maar vanaf 23 maart). Juist nu ik vakantie heb lijkt het me leuk om daarmee aan de gang te kunnen.
Heeft iemand tips??
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 10:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ooow, heb je de videos van Oscar gezien Hulde! ?

Ik denk fluiten en zingen net als met praten, gewoon oefenen ? Je moet het leuk maken, trainen alleen als hij er zelf ook zin in heeft en alleen zo lang hij er zin in heeft (als hij ondersteboven zijn lievelingsspeeltje hangt te vermoorden, heb je weinig kans op een geinteresseerde leerling Smile), en je moet vooral een papegaai hebben die geinteresseerd is in zingen en fluiten. Ze hebben allemaal verschillende talenten en 'hobbies' Wink
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 1:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Praten/zingen  Reageer met quote  

Ik denk dat de ene amazone meer talent heeft dan de andere. Het ligt volgens mij ook aan de soort? Misschien wordt hij nog uitbundiger. Iago leert hier ook nog iedere keer bij. (Iago is nu 9)
Probeer leuke geluidjes te belonen maar wees aub wel voorzichtig dat Gogo niet in overload raakt. Amazones kunnen dan lelijk uithalen.
Bericht Woensdag 9 Juli 2008 9:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wat bedoel je met 'in overload raakt'?
Ik heb al wel aan hem gemerkt dat meneertje een duidelijike voorkeur heeft voor bepaalde liedjes. Bij sommige liedjes gaat hij schreeuwen, bij sommige liedjes gaat hij zitten luisteren en maakt af en toe een geluidje en bij anderen lijkt hij verveelt en gaat wat anders doen.
Ik ben gisteren 1,5 uur met hem bezig geweest (niet constant trainen hoor, dat is veel te lang, maar gewoon lekker spelen en knuffelen en dan tussenndoor momenten dat ik met hem trainde) en zijn ' hallo' werd al wel steeds duidelijker.
Na die 1,5 uur even lekker rust gegeven in zijn riante villa. Hij ging meteen eten en daarna lekker slapen. Zag er heerlijk vredig uit... Smile
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 7:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
marloes1972
Eitje

luistren  Reageer met quote  

Hoi, ik had een dubbele geelkop amazone gehad. Deze kon het hele oranje repetoir , schuitje varen over de zee,keer omme (inclusief keren tijden zingen) verder hallo gericht als er iemand het tuinpad opkwam lekker,weltrusten, okkie ook , okkertje lief stap op stap af kom okkertje halen dan en nog veel meer
Als okkie iets mooi vond zat hij met scheve kop te luisteren en deed het dan in no time na hoewel hij ruim 2 was voor hij zijn eerste woordjes zei.
OOk dezelfde liedjes met verschillende stemmen leek te werken hij scheen te denken als jullie dat nu allemaal mooi vinden doe ik mee Very Happy
Bericht Woensdag 30 Juli 2008 6:36 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wat leuk dat hij zoveel kon!! Er is dus nog hoop met Gogo Laughing , die is nu ook 2 jaar en kan alleen Gogo zeggen en wat minder duidelijk "hallo".
Ik begrijp uit je bericht dat je Okkertje nu niet meer hebt... wat heb je nu wel voor een gaaitje? Die dubbele geelkop amazones schijnen ook bekend te staan om hun spreekkunsten, hè?! Ik vind ze er ook wel apart uitzien met die gele kop.
Bericht Woensdag 30 Juli 2008 8:08 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Sorry ik zag je berichtje nu pas!
Met in overload bedoel ik eigenlijk dat ze zó opgewonden worden dat ze ineens kunnen uithalen. En hard ook. Embarassed
Bericht Woensdag 30 Juli 2008 8:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

O ok, dat heeft hij tot nu toe niet gehad. Meestal als ik met hem oefen en hij heeft geen zin meer, dan gaat hij wat anders doen of demonstratief helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets. Dan zit hij te zitten van "klets maar, als jij kletst hoef ik niets te zeggen" en dan zo'n lekker eigenwijs koppie...
Bericht Woensdag 30 Juli 2008 9:02 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Haahahahaha, die koppigheid van "al ga je op je kop staan ik reageer toch niet" is denk ik nogal gaaitjes gericht. Hier met ons grijsje krijg je ook soms van die momenten en dan zeg ik gewoon tegen mijn man : "kijk, hij doet de standbeeldact wat ik hem geleerd hebt" Laughing Laughing want dan is het precies een standbeeld op de kooi en niks wat nog beweegt. Laughing Laughing Laughing
Bericht Woensdag 30 Juli 2008 10:02 am
MariekevC
Fladderaar

Reageer met quote  

papegaaien leren alleen de dingen ze leuk vinden of leuk gemaakt worden.

Daarbij is aanleg ook een groot onderdeel.
Er zijn amazones die alleen maar fluiten of zingen En weer amazones die alleen praten. En andere hebben een compleet repetoire met van alles en nog wat. Maar zingen en fluiten is toch wel een echt amazone ding

Mijn ene amazone hoort bij het gedeelte zoek het maar uit, ik praat toch niet Mr. Green
De andere hoort bij de afdeling brabbelen en een fluitje en een stukje opera kan hij zingen. Maar echt praten doen ze geen van beide.
Bericht Woensdag 30 Juli 2008 11:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
marloes1972
Eitje

Reageer met quote  

Wel okkie ala okkertje was een verhaal apparten vele korte anecdotes die nog elke verjaardag de ronde doen.
Zie topic jezelf voorstellen en vraagje bij het voorstel topic. ik heb na 13 jaar geen vogels gehad te hebben nu 2 grasjes dit gaat top de een is ruim jaar de ander 7 maanden en denk aan een gaaite wat kleiner als okkie en een allemans vriend is belangrijker als praten.
Bericht Woensdag 30 Juli 2008 11:55 am
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 12:30 pm
  Berichten van afgelopen: