|
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
| rijp voor een partner??? |
|
|
Gisteren deed Jacob toch gek. Ik weet niet of ze nu ineens hitsig werd of zo. Ik was haar aan het kroelen zoals elke avond. Ze pakt mijn vinger met haar snavel en pootje, oogjes op half zeven, gaat op haar zij liggen (ook al zoiets raars) en ik maar kribelen. Over haar koppie, buikje onder de vleugels etc. Op een gegeven moment sprongen die oogjes wijd open, ze begint te kreunen, tegen mijn hand aan te wrijven met haar achterste etc. Je snapt me wel. Ze is 4 dus het kan zijn dat ze zover is dat we een partner moeten gaan zoeken. Wat denken jullie? Het was de eerste keer dat ze zo deed, eenmaal daarna kwam ik er niet meer onderuit en moest het nog eens gebeuren. Ze vond dat gekriebel wel lekker daar. Kan ik me voorstellen MAar ze reageerde er niet meer zo hevig op.  |
Donderdag 5 Januari 2006 11:31 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: rijp voor een partner??? |
|
|
Hoihoi!
Ik denk dat je geen partner voor haar hoeft te zoeken hoor.. Door op haar buik en onder de vleugels te aaien, schijn je dat hitsige gedrag aan te moedigen.. (Ook de rug schijnt een 'erogene' zone te zijn)
Misschien kan je proberen om het aaien te beperken tot haar kopje en kijken hoe dat gaat?  |
Donderdag 5 Januari 2006 12:36 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
ik zal dat proberen, maar ze schurkt zich dan altijd zo dat ik er toch onbewust weer kom. Ik vond het wel geinig |
Donderdag 5 Januari 2006 1:33 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Het is inderdaad wel geinig, maar.. Ze kunnen er ook behoorlijk gefrustreerd van worden!
En, ik weet niet of het bij iedere vogel zo is, maar Iago is hier gaan plukken omdat zijn hormonen begonnen te gieren. (Hij werd nogal hitsig van Flitje)
Niet echt leuk! |
Donderdag 5 Januari 2006 1:41 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Mocht ze echt zin krijgen dan willen we wel naar een partner zoeken hoor,. Het is de bedoeling dat mettertijd voor ieder een partner er bij komt en ze samen kunnen dollen, maar het heeft nog geen haast. Ik probeer haar met spelletjes dan af te leiden. Haar favoriete spel op dit moment is in mijn onderlip knauwen en niet loslaten. Glimmende pret oogjes kijken je dan zo aan. Effe over je tong kriebelen en weer die lip pakken. Echt een gekke kip |
Donderdag 5 Januari 2006 1:47 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Ik sluit me aan bij Fluf Guano reageert ook extreem op aanraking Maar wil je echt voor iedee vogel een partner? om jongen te krijgen??? want t is natuurlijk afwachten of ze wel een partner willen als vriend...en om kindjes mee te maken is helemaal een gok! Papegaaien laten zich niet zomaar koppelen
Ik zou ze persoonlijk in huis juist geen partner geven  |
Donderdag 5 Januari 2006 4:09 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Nou, voor Jacob en Chico willen we mettertijd toch een partner nemen. Niet zozeer om kleintjes te krijgen hoor, dat is geen must. Maar het is ons verteld dat het toch beter is als ze een partner hebben. Ze zijn hier ook niet duur vergeleken met NL of Spanje. Hier kun je echt heel goedkoop aan vogels komen. Dus wie interesse heeft??? Wij komen in februari naar NL.
Wij zijn er over aan het denken om later ook proberen te gaan kweken vandaar dus. Maar dat ligt nog in de verre toekomst. We genieten nu heel veel van de kids en we zien wel wat er later komt. Zoals het nu is is het perfect en mochten we later vinden dat er een partner bij moet dan kan dat altijd nog |
Vrijdag 6 Januari 2006 10:29 am |
|
|
Tommy
Moderator

Of het beter is een partner te nemen...betwijfel ik zeer
Als je je vogel genoeg aandacht geeft is het niet nodig een partner te nemen...en wordt hier juist vaak afgeraden dat te doen. En dat is geen geld kwestie hoor  |
Vrijdag 6 Januari 2006 12:01 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Ja dat weet ik wel. Maar ik denk dat het mettertijd ook leuk voor haar is. Kan ze haar man gaan klieren als ze weer een buitje heeft of zo. We zien wel. Hier worden ze echt met bosjes aangeboden op internet. Bij bonafide kwekers dan he, met papieren en gezondheidsverklaring heel belangrijk altijd |
Vrijdag 6 Januari 2006 12:32 pm |
|
|
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
quote:
Originally posted by alexandraatje
Ze zijn hier ook niet duur vergeleken met NL of Spanje. Hier kun je echt heel goedkoop aan vogels komen. Dus wie interesse heeft??? Wij komen in februari naar NL
Uuuhhhhmmmmm..........een groene edel (man).........  |
Maandag 9 Januari 2006 1:26 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
Uuuhhhhmmmmm..........een groene edel (man)......... [/quote]
hahahahhaha ooit is je huisje vol.
maar zou wel heel leuk zijn voor lientje |
Maandag 9 Januari 2006 9:22 am |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Ja, ik geloof dat we alleen voor de vogels een huis er bij moeten kopen hahaha |
Maandag 9 Januari 2006 10:06 am |
|
|
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
quote:
Originally posted by kadoes
Uuuhhhhmmmmm..........een groene edel (man).........
hahahahhaha ooit is je huisje vol.
maar zou wel heel leuk zijn voor lientje[/quote]
Haha, het was ook maar een geintje Kadoes!
Het is nu volle bak!
Haha en Lientje moet het maar bij Krelis houden.
Want volgend jaar willen we wel edelroodstaartjes toch, Karin?
Is er 1 voor jou hoor! |
Maandag 9 Januari 2006 11:39 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ik wil nog wel maar mijn man zal ik ff om moeten praten hahahaha.
hoewel hij helemaal gek is van coco.
catootje vind hij ook leuk maarja die is weer niet zo gek op gerard om het zacht uit te drukken. |
Maandag 9 Januari 2006 6:29 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Als jij nu eens aan coco vraagt je man lief aan te kijken, effe te knipperen met zijn oogjes, mss dat hij dan overstag gaat en je er nog eentje bij mag nemen  |
Dinsdag 10 Januari 2006 8:18 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 3:10 am
|
|
|
|
|