|
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
wij hebben 3 amazones. In de avond schreeuwen ze allemaal een uur of zo. vooral als de tv aan gaat of zo. dit is heel normaal. ook in de ochtend doen ze dat een uurtje en daarna is het weer stil. zij willen altijd boven het geliuid uit komen. dit is normaal bij amazones. onze vogels krijgen heel veel aandacht en zijn ook overdag heel zoet, maar in de avond is het een uurtje stemoefeningen doen en dan heb je er ook last van. je krijgt ze niet stil. ik weet niet hoelang jouw vogel schreeuwt maar meestal is het een uurtje of zo. kan iets meer of minder zijn. daar moet je rekening mee houden. ze staan er ook om bekend.
zet hem anders op de gang als jij tv kijken wilt of muziek wilt spelen. niet leuk maar misschien de enige oplossing voor jou.
dit is vaak de reden waarom mensen hun gaai weer wegdoen.
bij ons zijn ze de hele dag uit de kooi als wij thuis zijn dus daar ligt het niet aan. |
Maandag 28 April 2008 10:34 am |
|
|
|
|
Egwene
Beginnende vlieger
Fijn om te weten dat Gogo niet de enige is. Helaas maakt het voor hem niet uit of het overdag avond of morgen is. Ik merkte wel zaterdag dat meneer het wel een beetje leerde dat ik het niet leuk vond dat hij schreeuwde. Als hij op de gang stond, werd hij stil. De eerste keer dat ik hem weer terug haalde, duurde het maar 2 minuten en toen begon hij weer. Daarna een kwartier stil en zo werd het wel kalmaan steeds langer dat hij niet schreeuwde nadat hij op de gang had gestaan. Ik vind het ook helemaal niet erg dat hij schreeuwt, maar de hele dag door is wel erg veel en denk ik ook niet nodig...
Wegdoen omdat hij schreeuwt doe ik niet. Ik zoek dan liever een oplossing dat het gewoon voor allemaal leefbaar is. |
Maandag 28 April 2008 10:43 am |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
je zou kunnen proberen klassieke muziek op te zetten als jij van huis weg gaat. misschien een ander plekje in huis geven. bij het raam of zo om naar buiten te kunnen kijken, speeltjes of een kleiner maatje geven om mee te spelen. hoeft niet perse een papegaai te zijn. agaatjes gaan ook heel goed omdat die heel fel zijn.
zijn maar kleine ideetjes. |
Maandag 28 April 2008 10:58 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi Egwene, hoe gaat het inmiddels met het schreeuwen? |
Donderdag 29 Mei 2008 8:31 am |
|
|
|
|
Egwene
Beginnende vlieger
Even weer een update. Het gaat erg goed met Gogo. Bijten doet hij (bijna) niet meer. Het schreeuwen is enorm gereduceerd, misschien wel met 90%. Ik ben gaan zoeken naar wat hij enorm leuk vindt om te doen. Dat blijkt als een hondje op de bovenverdieping rond te struinen terwijl ik gewoon mijn dingetjes doe. Vindt hij helemaal geweldig. Vanaf dat ik hem dat liet doen, is het schreeuwen al sterk verminderd. Maar natuurlijk nog niet als ik piano ging spelen. Nu geef ik hem als ik piano ga spelen, zijn Tiki-Take-out (die ik dan wel om de 10 minuten weer in elkaar moet zetten omdat meneertje dan de onderkant er weer heeft uitgesloopt...de slimmerd) en dan gaat hij daar mee spelen en kan ik gewoon piano spelen. Het werkt perfect! |
Woensdag 2 Juli 2008 2:51 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 10:44 pm
|
|
|
|
|