|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Suzy |
|
|
Suzy is een blauwvoorhoofdamazone, pop, getest op alle ziektes. Ze is nu ongeveer 10 maanden. Was tam, maar heeft vanaf augustus in een buiten voliere gezeten en daardoor dus ontwend.
Ze brabbelt veel als ik met haar alleen ben, ze praat enkele woordjes:
* Hallo
* Koppie krauw
* Au
* Ja
* Oke
* Kiekeboe
* Lekker
* Lekker zo
Die kiekeboe is er als laatste bijgekomen, dus ik denk dat ze die hier opgepakt heeft.
Suzy is rustig, nieuwsgierig en niet bang voor nieuwe dingen. Alleen nog bang voor mij, maar dat is niet zo gek. Ze is niet agressief, maar meer onzeker. Ze laat het vanaf vandaag al toe dat ik haar heel kort koppie krauw geef.
Ik laat haar nu nog lekker rustig wennen in de kooi. Eruit halen kost veel stress. Ik oefen dat wel met haar om haar vertrouwen te winnen, maar dat heeft tijd nodig. Filmpjes en foto's laten daarom ook nog even op zich wachten. |
Vrijdag 5 Maart 2010 1:40 pm |
|
|
esjo
Moderator

Gefeliciteerd !!!! Super joh.
Heb je haar al voorgesteld aan Gogo?
Klinkt goed en super dat je haar een nieuw huis biedt. Helemaal geweldig. Heel veel plezier met haar  |
Vrijdag 5 Maart 2010 4:38 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Gefeliciteerd hoe ben je aan haar gekomen? Nergens iets gezegd, en ondertussen ben je daar je plannetjes aan het uitbroeden en ineens zit je er met Suzy erbij jij gaat ook best hard he... da's het probleem; eens het vogelvirus erin zit, is het moeilijk te remmen
Wat is de bedoeling, gezelschap voor Gogo?
Hoe dan ook ga je weer die spannende tijd van leren kennen tegenmoet... leuk voor je. Veel geluk samen  |
Vrijdag 5 Maart 2010 5:12 pm |
|
|
Spetter
Vlieger
Van harte gefeliciteerd met Suzy. Een spannende en leuke tijd gaan jullie tegemoet. Ik hou je dagboek e.d. in de gaten
Weer een vogel die met z'n verenkontje in de roomboter valt  |
Vrijdag 5 Maart 2010 6:12 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dat vertrouwen zal wel goedkomen. Suzy klinkt leergierig en is duidelijk nog aan het wennen maar de eerste band is al gemaakt dus nu verder bouwen hieraan en dan moet dat wel lukken, ervaring heb je in elk geval dus dat is geen punt |
Vrijdag 5 Maart 2010 6:51 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Haar vocabulair breidt zich uit:
* Kom op dan
* Kom hier
* kom maar
* Kom maar koppie krauw lekker he (achter mekaar dus)
Het wordt dus oppassen met wat je zegt als ze in de buurt is.
Ze is nu niet bang meer als ik mijn hand in de kooi heb. Ze komt nieuwsgierig naar mijn hand en probeert heel zachtjes met haar snavel wat er dan gebeurd. Ook al met 1 pootje op mijn hand gestaan. Helemaal opstappen is nog wel te eng, maar dat gaat binnenkort nog wel gebeuren denk ik.
Het gaat dus erg goed met haar.
(Ik zal zo veel mogelijk posten en lezen hier, maar mijn tijd is beperkt en die wil ik graag zoveel mogelijk aan de gaaien besteden. Dus vandaar dat het nu ook ff duurde voordat ik weer een updatje postte van haar) |
Zondag 7 Maart 2010 10:15 am |
|
|
Spetter
Vlieger
Dat beloofd nog wat  |
Zaterdag 13 Maart 2010 9:01 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Uiteraard is haar vocabulair weer spectaculair uitgebreid, Dagelijks komen er nieuwe woordjes bij.
Zaterdag was ze er dus voor het eerst uit. Was genieten. Gisterenmorgen er weer uit en gisterenavond is ze mee geweest op visite bij mijn broer en schoonzusje. Wat vond ze dat heerlijk. Ze heeft nieuwsgierig rond gekeken, even bij mijn broer gezeten en verder bij mij en toen ze moe werd is ze in mijn armen in slaap gevallen. Ongelooflijk hoe zij mij al vertrouwd.
In de auto vond ze de heenweg niet zo leuk, was ze onrustig en gespannen. De terugweg ging al beter (toen was het ook donker).
Maar wat een knap meisje is het toch...  |
Maandag 22 Maart 2010 8:26 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ze moet nog veel leren maar je merkt toch dat ze dingen snel oppikt en ook niet echt angstig is of zo dus doe zo verder zou ik zeggen, straks hebben jullie een hele zomer voor je om uitstapjes te doen samen, wat gaan dat leuk worden. |
Maandag 22 Maart 2010 8:33 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Blij om te lezen dat het zo'n leuk maatje is aan het worden  |
Maandag 22 Maart 2010 8:58 am |
|
|
Spetter