|
|
|
Peppi
Net uit het ei
| Tips om te laten wennen aan onze honden. |
|
|
Peppi "bijt" wel van zich af, en de honden behandelen haar met respect ( vooral voor haar snavel ;-)maar, even niet opgelet en er komt toch wel een geniepig niepie van de honden. Suggestie's erg welkom
Jack & Vera |
Maandag 22 September 2008 7:06 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Ik zou dat gedrag net zo 'behandelen' als dat de gaai mij zou bijten, eerst waarschuwen van NEE niet doen en luisteren ze niet dan voor 5 min de kooi in en negeren zodat ze leren dat dat gedrag niets leuks oplevert.  |
Maandag 22 September 2008 8:01 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Tips om te laten wennen aan onze honden. |
|
|
Even een vraagje.. Wie haalt uit naar wie? De honden naar je gaaitje? Of andersom? |
Maandag 22 September 2008 10:31 pm |
|
|
|
|
Peppi
Net uit het ei
| Peppi verdedigt zich...logisch |
|
|
Zodra de honden te dichtbij komen..Tja..pik Beide partijen zijn nieuwsgierig naar elkaar..ook dat is weer logisch..
Ik heb getraind met honden..dus daar weet ik de hoed en de rand wel van...
Maar een hond trainen op het "Snavel-gedrag"( weet ik veel vind ik moeilijk.
Ps : Wil..ik geloof dat ik ergens anders heb gereageerd op jou raad..(even wennen nog..maar komt goed..) |
Maandag 22 September 2008 10:38 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wij hebben 4 honden thuis en 7 gaaien. natuurlijk zijn ze allemaal nieuwsgierig naar elkaar en we laten ze ook dicht bij elkaar komen. een snavelpik in de neus komt dan ook wel eens voor maar het schijnt de enige manier te zijn om de honden te leren dat ze op moeten passen voor ze. ze hebben nu respect voor hen en kijken nu ook uit dat ze niet te dicht bij ze komen. dan gebeurt het ook wel eens dat 1 op de bank ligt te slapen en een gaai dan toch effe aan het oortje moet trekken of in een teen moet happen. ze kunnen het niet laten. maar verder is het wennen aan elkaar heel snel en goed verlopen zonder al teveel problemen. 1 keer een goede hap en ze weten het meteen. |
Dinsdag 23 September 2008 7:03 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Peppi verdedigt zich...logisch |
|
|
Oh dat bedoel je! Ik heb in je andere topic een stukje geschreven over Nenya. Die vond het eerst nodig om met haar pootjes tegen de tralies bij Zazu aan te gaan staan. (Daar was Zazu natuurlijk niet van gediend en dat heeft hij haar laten merken) Dat was voor Nen voldoende om niet meer tegen de tralies aan te gaan staan. Het is daarna snel beter geworden. Hoewel Nen erg nieuwsgierig was bleef ze altijd op haar hoede voor Zazu. |
Dinsdag 23 September 2008 9:17 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Hier had ik de meeste schrik voor onze Spike (Beagle). Hij is niet voor niks een jachthond en toen Joske thuiskwam heeft hij 2 dagen non-stop staan blaffen bij Jos dat hij er zelf ellendig van werd, respect had hij dus helemaal niet voor die grijze duif maar ik heb dat genegeerd omdat hij Jos toch niet kon raken omdat ik deze in zijn kooi had gezet om Spike en Zyta te laten wennen, Zyta deed niks, die ziet alles graag. Maar Spike die gaf niet op. Wij waren half doof, Spike zijn tong hing op zijn tenen en zijn hart bonkte haast uit zijn lijf maar ineens heeft ie zijn klik gemaakt en het opgegeven, hij kreeg geen aandacht voor wat ie deed en dat vond hij niet lollig. Nu moet ik wel zeggen dat ik Jos niet bewust op de grond zet als de honden vrij zijn maar het is wel al voorgevallen dat Jos van zijn Playtop affladdert en recht voor Spike zijn snuit landt Wel, ik heb er weinig schrik voor, Spike schrikt zich een bult, kijkt ff op met zijn slaapogen en heeft dan zoiets van "och, ben je daar weer", legt zijn kopje terug neer en gaat verder slapen, ook als Jos dan op zijn mand komt zitten slaapt hij verder. Laatst had Jos toch eens willen proeven van zijn lange oortje maar Spike deed niks terug, hij trok zijn oor terug, keek Jos aan van "MIJN OOR" maar verder niks. Maar, het blijft natuurlijk in de gaten houden, het jachtinstinct van een hond kan altijd de kop opsteken, hoe lief ze ook zijn, ben ik me ook van bewust, daarom dat de honden maar in huis zijn als de gaaien vrij zijn indien zowel mijn man als ikzelf thuis zijn, met 2 staan we sterker natuurlijk.  |
Donderdag 25 September 2008 9:10 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:33 am
|
|
|
|
|
|