|
|
|
MissSol
Net uit het ei
| Trots op onze Frodo! |
|
|
Ik ben zo trots op onze Frodo dat ik het even kwijt moet hier. Wij hebben Frodo sinds vorige week maandag en hij is onze eerste papegaai. Hij komt bij een jongetje vandaan van 9 die bang was voor hem was en ook een keer gebeten is. Frodo moet volgens hem en zijn moeder een maand of 8 oud zijn en zij hebben hem rechtstreeks bij de fokker vandaan. Maarja zeker weten doe je het natuurlijk niet en hij is ook niet geringd dus er valt niks te controleren. Toch wilde wij dit diertje een kans geven. Ons doel is om hem toch wel goed handtam te krijgen zodat ie zoveel mogelijk met ons mee kan overal naartoe(vooral zomers) Frodo is gekortwiekt maar als ik zo kijk op een verkeerde manier, veels te kort en een aantal pennen zijn vergeten en er zijn er teveel af.
Toch ondanks dat ie ons niet kende en wij hem niet pakt ie vanaf dag 1 al zaadjes uit je vingers heel voorzichtig, verder kent ie eigenlijk nog helemaal niks, zelfs geen geluiden of fluitjes. Wij hebben een mooie standaard voor hem gekocht en hem een totaal nieuw hok gegeven.
Het is ons al gelukt om hem op een stok te laten opstappen en hem zo op zijn standaard te krijgen die we vervolgens van zijn hok wegrijden en tussen ons in zetten. De eerste paar keer op de stok leren zitten vond ie helemaal niks, hij begon dat flink te schreeuwen, echter zijn wij hier niet van onder de indruk en gaan gewoon door. Ook zetten wij hem erop en pakken de stok met beide handen aan een uiteinde vast zodat gewoon aan onze handen went. Dit hebben wij een aantal dagen achter elkaar al gedaan en vandaag liep ie zo me arm op zo uit het niets! Hij heeft heel even op mijn arm gezeten en voordat ie de kans kreeg eraf te springen heb ik hem snel weer via de stok op zijn standaard gezet en uitvoerig beloond! Dit helemaal zonder stress en ik had het idee dat ie zelf ook heel trots was! Ben toch wel erg trots hoe snel Frodo alles oppakt, je weet nooit wat zo'n dier allemaal al heeft meegemaakt. Daaruit denk ik zelf toch dat hij idd nog niet zo oud is omdat hij gewoon weg niks kent, als hij slechte ervaringen hiermee had dan had ie volgens mij toch anders gereageerd en van zich afgebeten.
gr. dor |
Dinsdag 31 Juli 2007 9:42 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
echt goed hoor
als ik dit zo lees is er erg weinig gedaan met hm bij de vorige eigenaars
maar vind het ontzetend knap dat wel lekker alles toelaat ook als is het weleens met geschreeuw maar hij bijt niet en dat is wel fijn
je mag terecht trot op hm zijn en ook op je eigen |
Dinsdag 31 Juli 2007 9:49 pm |
|
|
joze
Ervaren vlieger
nou dat is knap, in 1 week al netjes opstappen op de stok
en dat zonder bijten  |
Dinsdag 31 Juli 2007 10:05 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Super zeg. Hartstikke goed van jullie!!!!
En daar mogen jullie zeker trots op zijn! |
Dinsdag 31 Juli 2007 10:21 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Wow,wat super,zeg.
Daar mag je zeker trots op zijn.
Krijgen we daar ook eens foto's van te zien??  |
Woensdag 1 Augustus 2007 9:14 am |
|
|
MissSol
Net uit het ei
nee nog geen foto dat ie op me arm zit, maar wel eentje van de douche vanmorgen. Hebben hem voor het eerst in de badkamer gezet om eens een echte douche te nemen, maar ben nog niet overtuigt dat ie het lekker vind. Kijk maar eens hoe zielig ie kijkt.
http://www.dmhorses.nl/douche.jpg
gr. dor |
Woensdag 1 Augustus 2007 9:29 am |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hij kijkt een beetje beteuterd.  |
Woensdag 1 Augustus 2007 9:55 am |
|
|
Laura B
Moderator

hahaha, wat kijkt ie sip!!! maar dat komt wel goed hoor!!!
fantastisch dat het trainen zo goed gaat!!! |
Woensdag 1 Augustus 2007 10:49 am |
|
|
esjo
Moderator

Ha,ha..hij kijkt heel gelaten maar waarschijnlijk wil ie over een tijdje niet meer anders.  |
Woensdag 1 Augustus 2007 11:11 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
helemaal top. je moet het beestje de tijd gunnen en dat h eeft hij misschien niet bij de vorige eigenaar gehad. ook wel een heel jong baasje zo te lezen en misschien geen ervaring met andere vogels.
maar ik denk dat het bij jullie helemaal goed gaat komen en hij de schade snel in gaat halen. over een maandje maakt hij zeker meer geluid.
heel veel plezier er mee, en hoe vaker je hem laat douchen (kan ook samen) hoe leuker hij het gaat vinden hoor. |
Woensdag 1 Augustus 2007 1:43 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Super dat jullie dat met Frodo al in 1 week bereikt hebben!
En die douche foto hij zit er ook echt bij als een gelaten oud mannetje van 'het mot maar weer dat douche gedoe' hihi
We zullen vast snel foto's zien dat hij het geweldig zal vinden
Heel veel succes en plezier van en met elkaar!! |
Woensdag 1 Augustus 2007 9:56 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Jeetje, wat knap dat hij nu al netjes opstapt op een stok en zelfs even op je arm kwam zitten! |
Woensdag 1 Augustus 2007 10:38 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Wat een lieve foto, die van onder de douche.
Ik heb trouwens een linkje van je foto gemaakt.  |
Woensdag 1 Augustus 2007 10:39 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Geweldig om te lezen dat het zo snel zo goed gaat! Echt een mooi verhaal Ik vind Frodo ook een erg leuke naam
maarruhh...voor jullie en ieder ander...staar je nooit blind op leeftijd of " wat hij heeft meegemaakt" Dieren kunnen meer aan dan je denkt en zijn opzich een stuk makkelijker dan mensen als t op traumas of heropvoeding aankomt  |
Woensdag 1 Augustus 2007 11:02 pm |
|
|
Karel-gek
Fladderaar
Wat goed van hem!
En ik vind het hartstikke goed dat jullie veel geduld hebben met hem, want dat heb je echt nodig. Mooi om te lezen! |
Donderdag 2 Augustus 2007 8:49 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:34 am
|
|
|
|
|