vervolg amazone 20jr tam maken... hij woont hier!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
kaatjuh87
Beginnende vlieger

vervolg amazone 20jr tam maken... hij woont hier!  Reageer met quote  

ik wil mijn verhaal toch nog even uitleggen voor de mensen die misschien er nieuwsgierig naar zijn..
Bono de geelvoorhoofd amazone hij is 19 jaar en we hebben lang getwijfeld en discussie's gehad..
en iedere keer kwam ik op hetzelfde neer.. ik mis Bono...

na gedragtherapeuten gemaild te hebben,contact opgenomen met verschillende stichtingen is toch de beslissing genomen.. Bono ging verhuizen..ik vond het dood eng..maar wist dit is wat ik wou!!

06-07-2010..
de verhuisdag!
begin de middag kwam 2 mensen van een stichting mij ophalen.. en we zijn naar mn ouders gereden..we hebben Bono natgespoten(ivm vliegen)
en ze kon hem in 1 keer vangen.. gelijk zijn zn vleugeltjes geknipt en ze deed hem in een bench..zijn reactie...*hallo* hahaah
mn moeder zat binnen te huilen (de spanning kwam eruit) en ja dan doe ik mee hahaha toen stonden we dus met zn 4en te janken..
veertjes die waren afgeknipt aan mn moeder gegeven en hoppa in de auto naar huis..
daar heeft de vrouw van de stichting de bench op tafel gezet en de bench open.. bono wandelde eruit.. en ze liet hem gelijk opstappen op de stok.. hij is er 1keer afgesprongen en daarna had hij door dat hij niet meer kon vliegen..

middagje was voorbij en nu moest ik het alleen gaan doen..
volgende ochtend: Bono uit zn kooi moeten halen want hij woont op een boom overdag.. na wat brommen en krijsen stapte hij op.. en ging hij op zn boom en daar heeft hij heerlijk gegeten en gedronken..

de tijd op zn boom heb ik opgebouwd.. van een uurtje .. tot nu heel de dag..
Bono heeft een binnen en buiten boom en als het zonnetje schijnt zit hij buiten.. hij eet pellets,fruit,beetje zaad en hij ziet er steeds mooier uit..
ik heb zijn vleugels al een paar keer moeten bijwerken Shocked samen met mn man.. ik vasthouden en mn man knippen.. (gaat goed)

nu 3 maanden later kan ik Bono niet meer wegdenken uit mn leven.. en het gaat perfect.. stapt op.. (soms op mn hand) laat zit uitvoering koppiekrauwen en geeft kusjes Hartje hij gaat regelmatig mee in zn bench buggy de honden uitlaten wat hij geweldig vind.. oftewel het is een goede beslissing geweest!
hij schreeuwt eigenlijk nooit.. (alleen tijdens stofzuigen vind ik niet erg)
praat al heel goed.. (hallo,hallo bono,hallo Coco,kommaar,koppiekrauw)
en het is een lieverd 1e klas..

nou dit was mijn verhaal! enben heel blij dat ik de stap TOCH genomen heb en heb er nog geen 1 seconde spijt van gehad..!

groetjes,
Karlijn en Bono! Klappen
Bericht Maandag 13 September 2010 1:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je hebt een hele goede beslissing genomen en beiden zijn gelukkig. dat is wel te merken aan hoe je over hem verteld en hoe hij zich gedraagd.
ik kan alleen maar zeggen, ga zo door. jullie hebben het beiden verdiend en nu kan jou moeder op bezoek komen en kijken hoe het met hem is.
geniet er lekker van.
Bericht Maandag 13 September 2010 2:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dank je,
ja voor mij is Bono eigenlijk een soort van Familie.
ik ken hem al 19 jaar en er is altijd een klik geweest.. ik denk dat als die klik er niet was geweest dat het ook nooit goed is gegaan..
hij vertrouwd maar 1 iemand in de hele wereld en dat is mij..
en ik vertrouw hem ook al moet dat nog steeds groeien..
ach we hebben nog zat tijd Mr. Green

tis echt een enorm leuk beestje en wederom ik ben helemaal stapel mesjogge gek op hem... en mn man.. ja die begint hem ook steeds leuker te vinden Veertje

Groetjes!
Bericht Maandag 13 September 2010 3:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hartstikke fijn voor jullie allemaal! Soms moet je gewoon je hart volgen... Ja
Van harte gefeliciteerd!
Bericht Maandag 13 September 2010 3:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Duidelijk een goede beslissing hoor van je. Jullie vertrouwen elkaar en met dat vertrouwen kom je echt heel ver. Je gaat zelfs samen de honden uitlaten, mooi hoor, echt een mooi verhaal en Bono die zal doorhebben dat het leven bij je gewoon heerlijk is. Veertje
Bericht Maandag 13 September 2010 8:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja hij geniet van zoveel dingen..
lekker wandelen vind hij top!
als mn "kunst"moeder binnen kom"t (soort 2e moeder) reageerd hij altijd heel blij met Hallo (in kinderstem Hartje )
als er hier kindertjes rondhobbelen is hij net zown opzichter haha hij houd alles in de gaten..
en zo kan ik nog wel doorgaan .. Juvenille vind hij heerlijk en zn pellets eet hij ook goed.. oftewel hij gedraagt zich als HET perfecte voorbeeld.. Engeltje
Bericht Maandag 13 September 2010 10:11 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik vind het zo super dat het zo goed gaat. Echt fantastisch Veertje
Bericht Dinsdag 14 September 2010 10:02 am
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Embarassed Hulde! Veertje
Bericht Dinsdag 14 September 2010 10:04 am
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

even ene update:
het gaat geweldig met Bono!
hij eet lekker pellets.. gaat mee op visite.. en gaat binnekort een keer naar school! een kennisje doet zn spreekbeurt over papegaaien.. dusja dan ga ik wel mee Veertje

ik kan hem heerlijk kroelen.. en verder heeft hij het heerlijk naar zn zin..
savonds lult hij de oren van je kop.. en doet hij alles voor enne lekker stukje fruit... oftewel..........

Het gaat hier Goed!!
Bericht Vrijdag 26 November 2010 10:54 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Veertje Hartstikke fijn voor jullie en natuurlijk voor Bono Ja
Bericht Vrijdag 26 November 2010 1:25 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

die Bono, is met zijn groene bips in de boter gevallen bij jou. wat fijn dat jullie het zo goed samen doen. ga verder zo Klappen
Bericht Vrijdag 26 November 2010 1:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:41 am
  Berichten van afgelopen: