vraagjes Amazone in huis..

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Amazone papegaaien forum, voor de amazone papegaai

Auteur Onderwerp
kaatjuh87
Beginnende vlieger

vraagjes Amazone in huis..  Reageer met quote  

hallo Allemaal,

Zoals jullie wel weten ben ik van plan Bono de amazone tam te maken..
maar ik loop weer tegen een paar dingen op Stom! Stom!

mijn valkjes schreeuwen enorm en mijn grootste angst is dat Bono ook gaat schreeuwen..
het is niet zo dat hij zn kop moet houden en zitten maar niet zoals mn valken echt 4 uur aan een stuk schreeuwen...
dus Amazone bezitters een paar vragen aan jullie:
-schreeuwen ze veel,zo ja wat voor toon?
(kheb namelijk een grijsje gehad als logee nou die zat echt ZOO hoog te fluiten dat mn oren bijna klapte)
-hoe zijn ze qua gedrag.. rustig,speels,aandacht trekkers??

ja sorry ik weet ondertussen veel over papegaaien maar NIET zoals ze in de huiskamer zijn...

ik moet er bij vertellen dat Bono in de voliere heel stil is en je hem echt 3x nooit hoort... alleen Hallo?? Razz

nou hoop dat jullie mn vragen snappen ben nog best onzeker wat dat betreft......

groetjes Karlijn
Bericht Dinsdag 3 Februari 2009 10:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

maakt niks uit da je wat onzeker bent een goed begin is het halve werk he Wink

ik ga nu even uit van mijn amazone!
hij is redelijk rustig maar als ie begint met ''schreeuwen'' dan gaat dit nog wel eens door merg en been.
maar zoals je zelf al zegt in de voliere is ie ook stil dus dit zou best eens een goed teken kunnen zijn!

coco kan zich prima alleen vermaken met zn speelgoed maar als meneer aandacht wil zal ie dat ook zeker duidelijk laten merken hahha.
maar ze zijn wel makelijk af te leiden
hoop dat je er wat aan hebt!
Bericht Dinsdag 3 Februari 2009 11:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

dank je joyce hier heb ik zeker wat aan!
heb ik trouwens nog een vraag Mr. Green

kooimaten??
ik wil voor bono een ruime kooi.. met playtop..
maarre welke grootte heeft jullie kooi?

groetjesssssss
Bericht Dinsdag 3 Februari 2009 11:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Je valkjes zijn zeker handopfok? Razz Daarover hoor je vaker dat ze kunnen gillen...enn die schattige monstertjes blijven kleine kaketoes Laughing

Bij Bono kun je er vanaf t begin heel veel aan doen door niet te reageren op schreeuwen. Als hij 1 maal in de gaten krijgt dat jullie na een brul ook maar naar hem kijken (of doek over de kooi gooien, eten geven, boos worden...wat voor soort aandacht ook) dan kan hij dat gaan uitbuiten.

Hij zal best eens lekker vrolijk brullen dat t leven geweldig is, maar dat hoeft niet vaker te zijn dan zo'n 2 keer per dag een korte periode. Very Happy

Ik zou zeggen koop t grootste dat je je kunt veroorloven als hij er veel in moet zitten. En neem/maak er een speelbooom bij (werkt in mijn ogen prettiger dan alleen een playtop ,omdat je er meer mee kunt afwisselen, playtops vaak vrij hoog zijn (en sommigen dan moeilijker opstappen) en hij minder snel zijn plek zal beschermen als hij niet altijd op of in zn kooi zit) . Kan hij voornamelijk op een speelplaats zijn en slaapt hij bijna alleen in zn kooi, dan hoef je niet persee een joekel van een kooi te nemen.
Bericht Dinsdag 3 Februari 2009 1:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

NEEJ Laughing Charlie en Angel zijn geen handopfok.. Nanaaa! daar doe ik niet aan Wink (behalve als het ECHT nodig is...)
ik heb in mn leven dus nu 21 jr. 2x handopfok gedaan...en dat uit nood...
1x door een hele erge storm.... was het nestblok naar beneden geknikkerd en pa en moe voedde niet meer...
en 2e keer... ma gestorven IN het blok en pa deed niks meer(ja jong opvreten) ...vogel was ook ziek (Vinnie de halsband)..

maar onze vogeltjes komen meestal ook goed terecht ondanks dat we geen handopfok doen Cool ...
en wat betreft die speelboom...
mn ventje wil liever alles bij elkaar.. dus kooi en dan playtop en iets aan het plafond fabriceren..(voor in de woonkamer dan)
en dan een Verijdbare Laughing boom buiten (alleen weet mn vent dat nog niet )Laughing Laughing Laughing ....
maja tis nog niet gekocht dus we kunnen nog van mening veranderen Rolling Eyes

groetjess
Bericht Dinsdag 3 Februari 2009 3:44 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Goed van die handopfok gedachte zeg!!! Very Happy

Ik zou toch voor een lagere plek gaan voor Bono. Echt...dat maakt t veel makkelijker om hem te laten opstappen. Als t spanndend is gaan ze t liefst hoog zitten...en dan pak je ze niet in 1 keer, waardoor ze er een naar spelletje van kunnen maken Wink
Bericht Dinsdag 3 Februari 2009 6:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hihih kzei het net tegen mn man..
die begon te grinneken..
kheb namelijk al 100x een nieuwe speelboom gemaakt voor de valken..
hij zei ga je dan voor bono ook iedere week een andere maken Mr. Green
Bericht Dinsdag 3 Februari 2009 6:37 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: vraagjes Amazone in huis..  Reageer met quote  

Lastig of hij erop zal reageren. Ik meen dat amazones zich wel gemakkelijk laten opstoken door hun mens maar door andere vogels? Ik weet het niet.. (Heb geen amazone..)
Bericht Dinsdag 3 Februari 2009 7:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hi Sue,
even als toelichting..
Bono komt pas als de valken en Catharina's Buiten zitten ...
dus ze zitten niet tegelijk binnen Wink ...

maarre @ tommy of andere Noem eens maten van een kooi..
want zo ruim als mogelijk.... wat is ruim? Wink

noem me maar blond maar zoveel weet ik nog niet Mr. Green

alvast bedankt Hulde!

P.S. ben ook blond hihi Mr. Green
Bericht Dinsdag 3 Februari 2009 8:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh oeps! Ik geloof dat ik de laatste tijd wel vaker dingen verkeerd lees/ergens overheen lees.
Excuses daarvoor!
Bericht Woensdag 4 Februari 2009 6:55 am
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

maakt niet uit Mr. Green
Bericht Woensdag 4 Februari 2009 10:16 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wij hebben 3 amazones. samen in 1 kooi. het zijn net clowns. maken gekke capriolen en kunnen ook geweldig luid zijn. dit is voornamelijk in de ochtend en avond even. een uurtje of zo en dan zijn ze rustig. ze kunnen goed met elkaar als met ons opschieten.
Bericht Woensdag 4 Februari 2009 3:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:42 am
  Berichten van afgelopen: