|
|
|
wen87
Beginnende vlieger
| wat is zo ongeveer de prijs van een amazone(geel voorhoofd)? |
|
|
Zelf heb ik een grijze roodstaart en zit eraan te denke om er een vriendje voor hem bij te nemen. Ookal is het afwachten of het klikt samen.
Wat is de prijs zo ongeveer van een amazone? En kan iemand me kort vrtellen watvoor karakter ze over het algemeen hebben??
groetjes |
Woensdag 28 Januari 2009 8:57 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: wat is zo ongeveer de prijs van een amazone(geel voorhoo |
|
|
Hoi Wen, bedoel je een vogel zoals Kareltje? http://www.fluffies.org/nl/gebruiker6303.html
Er zijn geloof ik twee soorten. Ik weet niet of er verschil in prijs zit tussen de twee..
Laatst aangepast door Sue op Donderdag 29 Januari 2009 6:36 am, in totaal 1 keer bewerkt |
Woensdag 28 Januari 2009 9:14 pm |
|
|
|
|
wen87
Beginnende vlieger
ik kan zie helaas alleen een leeg vlak als ik de link open;).. |
Woensdag 28 Januari 2009 9:41 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Oei, klopt. Hopelijk komt Sue de link ff opnieuw zetten  |
Woensdag 28 Januari 2009 9:43 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Sorry! Ik heb eventjes een andere link neergezet. Als je in haar fotoalbums kijkt kan je Kareltje zien. |
Donderdag 29 Januari 2009 6:36 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Volgens mij zo rond 750 euro |
Donderdag 29 Januari 2009 1:57 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
|
|
|
Het karakter van een amazone....ppfff waar zal ik beginnen....
Het zijn in mijn ogen gaaien die je continu strak moet blijven opvoeden en die telkens het baasje toch weer even gek weten te maken.
Ze staan bekend om gilgedrag en bijtgedrag. Ik heb een geelvoorhoofdamazone en die kreeg ik toen hij 2 was een krap jaar geleden. Meneertje beet en gilde inderdaad behoorlijk. Dit heb ik weten te reduceren en in perioden gaat het ook heel goed zelfs, maar ook ben ik me bewust dat het gedrag terug blijft keren.
Verder vind ik het hele actieve en leuke gaaien. Ze houden je wel scherp en kunnen erg uitdagend zijn, maar daarnaast ook verschrikkelijk lief en knuffelerig en speels.
Ze staan ook bekend om goede praters te zijn, maar daar heb ik de ervaring niet mee. Dit komt denk ik ook omdat ik de eerste 2 jaar met hem gemist heb. Voor mijn gevoel heeft hij een ontwikkelingsachterstand.
Als je nog specifieke vragen hebt, dan hoor ik het wel. Heel graag zelfs!
In mijn dagboek is ook nog wel het één en ander over Gogo te vinden wat je misschien ook een beeld kan geven. |
Donderdag 29 Januari 2009 3:53 pm |
|
|
|
|
wen87
Beginnende vlieger
het zijn dus wel pittige vogels als ik dit zo lees.
Ik kijk gewoon even rond waar ik keuze uit heb watvoor vogel ik bij mn grijsje kan zetten, maar het moet wel een beetje betaalbaar blijven:)
bedankt!!
groetjes |
Vrijdag 30 Januari 2009 7:00 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
550 d8 ik hobby kweker |
Vrijdag 30 Januari 2009 7:03 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Het zijn zeker pittige vogels, maar ik vind ze ook wel erg leuk! Ze hebben niet alleen nadelen, zeker niet zelfs, maar ik vind wel dat je de nadelen heel goed in beeld moet hebben en voor jezelf moet bepalen of je daar iets mee kan en of je ervoor voelt om telkens weer aan zijn gedrag te moeten ´werken´. |
Vrijdag 30 Januari 2009 8:46 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
|
|
|
Ik zelf ben een liefhebber van amazones. Grijsjes doen me weinig (niet rot bedoeld mensen )
Een geelvoorhoofd is van de amazones nog een redelijk rustig soort.
Een amazone heeft over het algemeen gesproken een uitgesproken pittig karakter. Je haalt er meteen het zuid amerikaanse eruit. Dat maakt ze dat ze fel kunnen reageren en dat kan zich uiten in schreeuw en bijtgedrag.
maar als je vanaf dag 1 duidelijk bent en constant heb je aan een amazone een leuk kamaraatje.
Het mooie van een amazone is dat je hun emoties goed kan lezen door hun lichaamstaal te leren. Die zijn erg duidelijk
Persoonlijk vind ik dat een amazone zichzelf beter kan vermaken dan een grijsje.
Houd er rekening mee dat een amazone en een grijsje niet dezelfde taal spreken. De kans dat ze maatjes worden is kleiner dan bij soorten onderling.
Ook heeft een amazone een evenwigtig persoon nodig als baasje. sta je niet stevig in je schoenen, dan zal een amazone daar graag gebruik van maken. Ze zijn zijn zeer goed in manipuleren
Maar nogmaals het zijn pracht vogels en ik zou niet anders willen |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:07 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:43 am
|
|
|
|
|