Ara in apartement...Burenruzie?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Ara forum, voor alle ara's

Auteur Onderwerp
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik wil ook ooit nog een ara, ik weet dat ze hard kunnen schreeuwen, maar lang niet zo erg als kaketoes volgens mij, en bij mij ze de vogels vaak in de tuin, die vermaken zich daar en schreeuwen bijna niet
Bericht Dinsdag 3 Februari 2009 3:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
gitties
Kuikentje

Reageer met quote  

hallo tico,

Mijn ouders hebben al bijna 15 jaar een blauwgele ara en die zit ook al die jaren al los in huis op een grot speelboom. De kooi is voor als ze naar buiten gaat.

Het is echt een schat van een ara maar soms heeft ze wel eens dat ze krijst als ze schrikt of als de telefoon gaat (Mijn vader is een beetje doof maar dan niet hoor Laughing )en ja dat hoor je dan ook heel wat huizen verder.

Ze kunnen een aardig geluid produceren zeg maar en dat verschilt niet veel van de kaketoe. (die heb ik namelijk Wink )

Wat buren aangaat, daar moet je het mee treffen denk ik. De buurjongen bij ons heeft eens gezegd dat ze de kaketoe wel eens horen en voor dat hij uitgesproken was heb ik gezegd "ja ik hoor jullie konijn s'nachts stampen en dat houd mij uit mijn slaap" en nooit meer wat gehoord. Onze kaketoe en edel die gaan rond half 10 slapen want dan doe ik de doeken over de kooien en s'morgens om 8 uur gaan ze eraf. Zo kan niemand zeggen dat ze niet aan hun nachtrust komen Rolling Eyes

Groetjes gitties
Bericht Woensdag 4 Februari 2009 8:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Zoals de anderen aangeven, vermoedelijk is het beter om nog even te wachten tot je bent verhuisd. Daarnaast is iedere situatie weer anders, wat ook op iedere individuele papegaai uitwerkt.

Zoals je leest valt het vaak mee met de ara, ze kunnen harder schreeuwen, maar ik heb meer berichten gehoord dat een edel overlast bezorgde dan een ara.
Bericht Donderdag 5 Februari 2009 6:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tico
Net uit het ei

Reageer met quote  

Nog een vraagje over ara's in de woonkamer...

Wanneer jullie niet thuis zijn, zit de ara dan altijd in zijn kooi?

Zou je hem 24/7 uit zijn kooi laten, wordt dan je huis gesloopt?
Bericht Vrijdag 25 September 2009 2:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

24/7 zou ik niet aanraden, of het nu een ara is of niet want je woonkamer zou inderdaad wel eens omgebouwd kunnen zijn maar denk ook aan elektriciteitskabels, stopcontacten, levensgevaarlijk voor je gaaitje
Bericht Vrijdag 25 September 2009 8:33 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou hem ook zeker in zijn kooi houden wanneer je niet thuis bent. Of....een speciale gaaienkamer waar geen kabels of iets dergelijks liggen en ze verder geen kwaad kunnen doen.
Een kooi is voglens mij wel de meest makkelijkste en handigste oplossing Wink
Bericht Vrijdag 25 September 2009 8:55 am
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

ik zou voor een roodschouderara gaan Cool Laughing

die van mij gaat nu pas naar een jaar of 3 schreeuwen, het is niet zo schel als van de bonte boeren maar gaat wel behoorlijk hard en lang door.... en dan is het nog wel een mini-araatje Laughing

Ara's zijn wel echt geweldig.... vooral de maracana en de soldaten vind ik super Hartje
Bericht Zondag 22 November 2009 4:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 6:55 pm
  Berichten van afgelopen: