|
|
|
mariska87
Net uit het ei
| Ara Maracana |
|
|
Hallo mensen,
Een kennis van mij heeft een baby ara maracana die hij binnenkort kan verkopen (bijna van de pap af).
Hij is gesekst, heeft cites papieren en gezondheidsverklaring.
We zijn helemaal verzot op dat beestje, ik kan er werkelijk alles mee!
Het klikt echt heeel erg tussen ons en ik zit er serieus aan te denken om hem over te kopen.
Ik heb alleen helemaal geen ervaring met ara's. Wel bonte boertjes, aratinga's pyrrhura's etc.
Ik denk dat een ara toch wel heel wat anders is.
Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met een ara maracana?
Maken ze veel herrie?
Hebben ze ongeveer dezelfde opvoeding als een bbtje nodig? Of toch wel iets meer?
Wie o wie is bereid een verhaaltje neer te zetten over hun ervaring met een ara maracana.
Ik zou het zeer op prijs stellen.
Groetjes Mariska |
Maandag 22 September 2008 2:40 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb een poosje overwogen om een maracana aan te schaffen en heb me dus wel wat verdiept in de soort. Ik kan je iig vertellen dat ze een hoop herrie (buren??) kunnen maken en idd een consequente opvoeding nodig hebben. Denk er ook aan dat ze flink wat ruimte nodig hebben.
Ik vind het hele mooie vogels, maar de herrie verhalen hebben mij afgeschrikt... Ik woon in een flat en wil geen ruzie met de buren  |
Maandag 22 September 2008 5:10 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Mariska een vrouw op mijn forum heeft ook een ara maracana en ik zal haar eens vragen voor je.
Ze is wel schippersvrouw en kan niet altijd online zijn, maar ik doe mijn best en mail haar nu gelijk even voor je.
Je hoort dus nog van mij
PS: Mail is al verstuurd  |
Maandag 22 September 2008 7:53 pm |
|
|
|
|
mariska87
Net uit het ei
Hallo laura en will,
hartstikke bedankt voor jullie reacties!
will, ik kan het echt waarderen dat je iemand gaat vragen wat te schrijven die er ervaring mee heeft. Zou echt heel erg fijn zijn.
ik wil niet halsoverkop een papegaai in huis halen.
heb nu een leuk aanbod gekregen maar wil er wel zeker van zijn dat ik hem ook alles kan bieden wat hij nodig heeft.
Groetjes |
Maandag 22 September 2008 8:17 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hoi Mariska,
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar vind het wel goed dat je er op die manier over nadenkt en echt zoekt wie uit ervaring spreekt, kan ik alleen maar bewonderen.  |
Maandag 22 September 2008 8:20 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Mariska daar doe je ook heel verstandig aan hoor om eerst de voor en nadelen tegen elkaar te overwegen etc.
Zodra ik nieuws voor je terug heb post ik het hier gelijk  |
Maandag 22 September 2008 8:23 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Ara Maracana |
|
|
Volgens mij kunnen ara maracana's best veel lawaai produceren. Volgens mij zijn ze ook wat feller dan de grotere ara's?
Ik denk dat, als je ervaring hebt met aratinga's (welke?) een ara maracana niet veel erger zal zijn.. (maar dat dénk ik maar!) |
Maandag 22 September 2008 10:30 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
O, een ara maracana vind ik echt super!! Die staat ook op mijn lijstje van "maybe's in the future". Ik heb er op internet al veel over gezicht. Ik meende dat de ara nobilis de herrieschopper was en de maracana wel meeviel. Maar of dat waar is, weet ik natuurlijk niet zeker...ik heb het ook maar van lezen op het net.... Ik zal dit topic dus goed volgen!! Met jouw vraag kan ik mezelf meteen goed laten informeren. |
Dinsdag 23 September 2008 8:19 am |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Oke Mariska ik heb antwoord van de vrouw terug die ook een ara maracana heeft lees tekst hieronder:
Nou op zich denk ik dat het qau opvoeding hetzelfde is als een bonte boertje ofzo.
Ze kunnen wel wat jaloers zijn, vooral rond de paringstijd en het jaloerse gedrag begint pas als ze geslachtsrijp worden.(bij Caro tenminste was het zo)
Verder kan ik niet zeggen dat ze lawaaierig zijn.
Caro die schooit wel maar dat is een foutje van onszelf.
Het is eigenlijk net als met andere kleine papegaaien.
Ze hebben wel een consequente opvoeding nodig. |
Woensdag 24 September 2008 2:54 pm |
|
|
|
|
mariska87
Net uit het ei
Hoi Will en de anderen.
Hartstikke bedankt voor de moeite en de info/advies.
We hebben er voor gekozen om de ara toch maar niet te nemen.
Ik denk dat we te weinig af weten van deze vogel en we willen eerst goed op de hoogte zijn van de opvoeding van een grote papegaai.
De ara maracana staat nu wel op ons verlanglijstje maar eerst willen we de nodige kennis hebben en eventueel bij mensen langs die zo'n ara hebben (tam en/of wild) zodat we ze ook kunnen meemaken.
Ze zijn zo leuk en mooi maargoed, je kunt wel alles willen. De vogel moet het natuurlijk ook goed krijgen he. In ieder geval bedankt allemaal.
Groetjes Mariska |
Zaterdag 27 September 2008 9:59 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Mariska. Wat goed dat je hebt besloten om eventjes te wachten. Heb je inmiddels al kwekers opgespoord van de ara maracana? Ik meen dat Jagrie ze wel heeft zitten. Je kan ze ook eens in het NOP gaan bekijken, daar zitten ze geloof ik ook. |
Zondag 28 September 2008 8:43 am |
|
|
mariska87
Net uit het ei
Hoi ja heb al een kweker gevonden.
Lorreco in Whije, ik ben erg te spreken over hun
Alle dieren worden daar getest op ziektes, er komt ook niemand bij de kweekkoppels, laat staan jonge vogels.
Je mag de kuikens van achter het glas bekijken en alles is erg schoon.
Ik kom er zo af en toe om speelgoed te halen. Mijn nieuwe kooi heb ik daar ook gekocht. Het zijn leuke mensen, helpen je graag en voor zover ik weet zijn er weinig slechte ervaringen met Lorreco.
Kennen jullie de kweker? Zo ja, wat is jullie mening erover? |
Zondag 28 September 2008 9:26 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Heb ik zelf geen vogel weg, maar zo af en toe kom ik daar om speeltjes te halen. Ook mijn kooi heb ik daar weg. Het ziet er altijd super netjes uit.
Bovendien erg aardige mensen. |
Zondag 28 September 2008 3:49 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Onze Shandor komt ook bij Lorre&Co weg + zijn kooi en eco pellets en meeste speelgoed koop ik daar ook altijd.
Ik vind Bert en Manon ook super fijne mensen die je graag met raad en daad bijstaan
Als er iets is kun je altijd bij ze terecht, echt goede service
Wanneer kan je je ara halen? |
Zondag 28 September 2008 5:07 pm |
|
|
mariska87
Net uit het ei
Hoi will,
Ik wacht er nog even mee. Wil eerst goed op de hoogte zijn van deze vogel en bij mensen langs gaan om te kijken hoe ze werkelijk zijn, ook zou ik graag meer te weten komen over het gedrag en de opvoeding van de ara. Ik ben er namelijk nog niet wegwijs in.
Ik denk met een jaartje dat hij/zij wel mag komen
groetjes |
Zondag 28 September 2008 6:00 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:55 am
|
|
|