|
|
|
mariska87
Net uit het ei
| Ara Maracana |
|
|
Hallo mensen,
Een kennis van mij heeft een baby ara maracana die hij binnenkort kan verkopen (bijna van de pap af).
Hij is gesekst, heeft cites papieren en gezondheidsverklaring.
We zijn helemaal verzot op dat beestje, ik kan er werkelijk alles mee!
Het klikt echt heeel erg tussen ons en ik zit er serieus aan te denken om hem over te kopen.
Ik heb alleen helemaal geen ervaring met ara's. Wel bonte boertjes, aratinga's pyrrhura's etc.
Ik denk dat een ara toch wel heel wat anders is.
Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met een ara maracana?
Maken ze veel herrie?
Hebben ze ongeveer dezelfde opvoeding als een bbtje nodig? Of toch wel iets meer?
Wie o wie is bereid een verhaaltje neer te zetten over hun ervaring met een ara maracana.
Ik zou het zeer op prijs stellen.
Groetjes Mariska |
Maandag 22 September 2008 2:40 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb een poosje overwogen om een maracana aan te schaffen en heb me dus wel wat verdiept in de soort. Ik kan je iig vertellen dat ze een hoop herrie (buren??) kunnen maken en idd een consequente opvoeding nodig hebben. Denk er ook aan dat ze flink wat ruimte nodig hebben.
Ik vind het hele mooie vogels, maar de herrie verhalen hebben mij afgeschrikt... Ik woon in een flat en wil geen ruzie met de buren  |
Maandag 22 September 2008 5:10 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Mariska een vrouw op mijn forum heeft ook een ara maracana en ik zal haar eens vragen voor je.
Ze is wel schippersvrouw en kan niet altijd online zijn, maar ik doe mijn best en mail haar nu gelijk even voor je.
Je hoort dus nog van mij
PS: Mail is al verstuurd  |
Maandag 22 September 2008 7:53 pm |
|
|
|
|
mariska87
Net uit het ei
Hallo laura en will,
hartstikke bedankt voor jullie reacties!
will, ik kan het echt waarderen dat je iemand gaat vragen wat te schrijven die er ervaring mee heeft. Zou echt heel erg fijn zijn.
ik wil niet halsoverkop een papegaai in huis halen.