|
|
|
stafford21
Fladderaar
| Belangerijke papegaaien weetjes! |
|
|
- Wist u dat er meer papegaaien in gevangenschap leven dan in de vrije natuur?
- Wist u dat de meeste papegaaien gemiddeld meer dan 5 eigenaren in zijn leven heeft gehad?
- Wist u dat de meeste papegaaien hun eigenaar ver kunnen overleven?
- Wist u dat papegaaien de gevoelens van haat, liefde, jaloezie enz. kennen en óók toepassen?
- Wist u dat papegaaien eigenlijk een natuurlijke partner nodig hebben?
- Wist u dat mensen spontaan allergisch kunnen worden voor papegaaien?
- Wist u dat er voor uw papegaai er hoogstwaarschijnlijk twéé gestorven zijn, b.v. door een slecht internationaal transport?
- Wist u dat papegaaien minimaal 8 uur per dag aandacht nodig hebben?
- Wist u dat papegaaien van alle vogelsoorten, de groep is die het meest met uitsterven bedreigd wordt?
- Wist u dat als u een grote Ara of Kakatoe neemt en op een flat woont, u vroeg of laat door het krijsen van de papegaai door de medebewoners uit uw flat gegooid kan worden?
- Wist u dat papegaaien in het voorjaar schreeuwen om een (natuurlijke) partner? (die dus nooit komt!)
- Wist u dat papegaaien, bij gebrek aan beter, paart met een mens en dat dit dan door ons wordt uitgelegd als TAM?
- Wist u dat ± 3 tot 4 jaar na aanschaf van de papegaai, door het broedrijp worden, de meeste problemen beginnen?
- Wist u dat papegaaien onder bepaalde omstandigheden beter buiten in een volière kunnen leven dan in uw huiskamer, ook 's winters?
- Wist u dat ca. 70% van de papegaaien ademhalings problemen krijgen van het zitten in een te droog klimaat, zoals o.a. de woonkamer?
- Wist u dat het bij ons bijna twee jaar kost, als het ons lukt, om een geplukte papegaai weer in de veren te krijgen?
- Wist u dat papegaaien bewust een partner kiezen die bij hun karakter passen en dat zij deze nooit ontrouw worden?
- Wist u dat van elke 100 papegaaien er hooguit slechts een 10-tal ooit gaat praten?
- Wist u dat 't praten bij veel papegaaisoorten alleen nabootsen van geluiden is en meestal beperkt blijft tot hooguit een 10-tal woorden?
- Wist u dat veel papegaaien overlijden aan dezelfde welvaartsziekten als wij mensen, zoals te veel vet, te weinig beweging, stress, etc.?
- Wist u dat veel papegaaien heel hun leven in ¾ m² moeten leven en dit voor een mens te vergelijken is met de ruimte ter grootte van een toilet, en dat 30-40 jaar? WAANZIN!
- Wist u dat zelfverminking van papegaaien een uiting is van ongenoegen met de gevangenschap, de eenzaamheid?
- Wist u dat er tot voor kort géén juiste samenstelling van voer te verkrijgen was voor exotische papegaaien?
- Wist u dat een aap door zijn uiterlijk en intelligentie niet meer door particulieren gehouden mag worden? (Waarom wel een papegaai die zeker zo slim is?)
- Wist u dat de prijzen van papegaaien variëren van fl. 250,- tot fl. 100.000,- en (ook voor criminelen) een lucratieve handel kan zijn?
- Wist u dat de Nederlandse Dierenbescherming, het Ministerie van Landbouw en Visserij, de Vogelbescherming en nog vele organisaties zich sterk maken voor een import-stop van papegaaiachtigen en dat wij dit toejuichen?
ik vond het wel nuttige informatie. |
Vrijdag 4 Augustus 2006 3:52 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
- wist u dat er een aantal zinnige dingen in staan, maar ook een heleboel onzinninge dingen?
"Wist u dat papegaaien, bij gebrek aan beter, paart met een mens en dat dit dan door ons wordt uitgelegd als TAM?"  |
Vrijdag 4 Augustus 2006 4:03 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Wist je:
Dat de meeste mensen hier op het forum zich eerst voorstellen!!!  |
Vrijdag 4 Augustus 2006 4:19 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Wist je dat:
- Wij daar zelfs een speciale rubriek voor hebben?
- je deze rubriek kunt vinden onder de verrassende titel: "Eventjes voorstellen"
http://www.fluffies.org/nl/viewforum.php?f=23
- wij (nou ik niet zo maar de rest wel) graag plagen?
- de weetjes van jou al ergens anders op dit forum gepost zijn?
- ik niet meer weet waar
- het toch altijd leuk en goed is zoiets weer eens te zien?
- je ook zonder voorstellen van harte welkom bent?
- maar dit met voorstellen toch een stuk leuker is?  |
Vrijdag 4 Augustus 2006 4:25 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
[quote="Patricia"]Wist je dat:
- wij (nou ik niet zo maar de rest wel) graag plagen?
Dat dit gelogen is door Patricia!!! |
Vrijdag 4 Augustus 2006 4:26 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
 |
Vrijdag 4 Augustus 2006 4:31 pm |
|
|
stafford21
Fladderaar
quote:
Originally posted by Igor
- wist u dat er een aantal zinnige dingen in staan, maar ook een heleboel onzinninge dingen?
"Wist u dat papegaaien, bij gebrek aan beter, paart met een mens en dat dit dan door ons wordt uitgelegd als TAM?"
is dat niet waar dan? hte stons op een papegaaiensite. ik weet die site allen niet meer.
oke mensen ik zal me voorstellen.
wist je:
dat jullie me wel gezzelige mensen lijken  |
Vrijdag 4 Augustus 2006 6:26 pm |
|
|
|
|
peetjuh & Diégo
Vlieger
wist je dat .......wij ook gek op foto's zijn  |
Vrijdag 4 Augustus 2006 6:29 pm |