|
|
|
rovermgfan
Net uit het ei
| gedrag Ara Nobilis |
|
|
Hallo sinds 2 weken hebben wij een 11 weken oude Nobils
Wij hebben een probleem is z'n gedrag.
Hij is zo gefixeerd op mij dat ik niet de kamer kan verlaten zonder dat hij mij achterna vliegt. Meestal vind ik dit geen probleem, maar af en toe gaat dit gewoon niet. Ook als ik hem aan mijn vrouw of zoon geef, zal hij niet bij hun blijven als ik in de buurt ben.
Mij rest dus niks anders om hem in z'n kooi te zetten.
Dan begint hij echter heel nerveus door z'n kooi te klimmen, wat ik kan begrijpen. Ik reageer echter niet hierop.
Maar het wordt erger.
Hij begint zich nl zelf in z'n poot of vleugel te bijten. Hij hangt bv aan de tralies; pakt een poot vast en laat zich dan los, met het gevolg dat hij naar beneden dondert. Of hij gaat staat op de grond, pakt z'n poot vast en duwt zich dan vooruit.
Oftewel hij pakt zijn vleugel vast, valt om en begint te draaien.
De eerste keer schrok ik mij kapot. Het leek erop alsof de vogel aan sterven was, zo van die laatste bewegingen die hij dan maakt.
Nu ik weet dat hij zo waarschijnlijk aandacht zal trekken, reageer ik daar verder niet op.
Wel hebben ze mij gezegd dat dit gedrag voorbode van erger gedrag zal worden en ik zo snel mogelijk een 2e erbij moet nemen. Dat gaat donderdag gebeuren.
De kweker heeft er nog een zitten, dus ik kan die gaan halen.
Wie weet raad
Groeten, Dirk |
Dinsdag 14 December 2010 8:42 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Via de onderstaande link kunnen reacties gegeven worden. Je stelde daar je vraag al en door nog een topic te openen gaan de antwoorden door elkaar lopen.
Daarom gaat dit topic ook op slot
http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=17351 |
Dinsdag 14 December 2010 8:49 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 5:26 am
|
|
|
|