Hebben jullie ara's een typisch 'arakarakter'?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Ara forum, voor alle ara's

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Hebben jullie ara's een typisch 'arakarakter'?  Reageer met quote  

Vroeg me af of jullie ara's 'stereotype' zijn, of dat ze helemaal niet voldoen aan de omschrijving van hun karakter die je vaak leest.
Bericht Maandag 11 Juni 2007 11:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sophie
Kuikentje

Reageer met quote  

Hallo,
ik ben bang dat mijn ara niet echt een stereo type ara is. Ze staan bekend om hun kalmte maar die van mij is alles behalve dat! We nemen hem overal naartoe, tripje met de boot of op de fiets: hij raakt er maar niet moe van! Ik vind het erg jammer dat hij verschrikkelijk aggressief is tegen vreemden, ik zou daar graag een oplossing voor willen..suggesties??
Bericht Vrijdag 20 Juli 2007 7:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Sophie.. Wat gaaf dat Elmo zo lekker met jullie meegaat. Very Happy
Is hij echt agressief, hapt hij ook? Of is het meer intimideren? De ara's die ik heb gezien intimideren meer, maar happen niet echt door.
't Kan zijn dat dat bij Elmo anders is.

Wanneer is Elmo agressief? Vooral als hij bij jou zit? Of als hij bij z'n kooi in de buurt is?
Bericht Vrijdag 20 Juli 2007 8:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wat moet ik verstaan onder het typiche ara karakter??

Jacko hier is niet echt een stereotype volgens mij. Maar echt snel schrik heeft hij niet hoor. Hij gaat hier niet uit de weg voor de honden ofzo.

En als snachts het licht uitgaat en je komt dan in de keuken dan valt hij echt aan haalt hij echt uit en blaast hij volop tot dat je het licht aan doet en ziet wie je bent.

Naar vreemden of mensen die dat hij niet vaak ziet durft hij eens uithalen maar als je niet wegtrekt bijt hij echt niet door hoor juist op het laatste moment houd hij dan plotseling in en nijpt gewoon zachtjes. this in feite meer een bluffertje hij wilt groot doen maar langs den ene kant is het wel een zacht eitje Laughing

Dus ik denk niet dat hij echt zo voldoet een het stereotype of miss juist wel door dat hij groot wilt lijken
Bericht Vrijdag 20 Juli 2007 8:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Python1
Naar vreemden of mensen die dat hij niet vaak ziet durft hij eens uithalen maar als je niet wegtrekt bijt hij echt niet door hoor juist op het laatste moment houd hij dan plotseling in en nijpt gewoon zachtjes.

Dit hoor je wel vaker bij ara's. Laughing Eerst een hoop indruk maken en dan heel zachtjes bijten. Laughing Ze proberen je gewoon te intimideren. (En dat lukt ze vaak aardig!)
Bericht Woensdag 25 Juli 2007 4:23 pm
Antonia
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dus toch typisch ara's Laughing

Jacky is op zich een heel rustige ara, nergens bang voor
Hij heeft 3,5 jaar binnen (wel in grote ruimte) gezeten, vanaf z'n babytijd zeg maar, binnen een maand nadat hij bij mij kwam gaat hij al mee op de fiets en vind het geweldig.

Hij is wel heel éénkennig naar mij toe, wil niet makkelijk bij anderen zitten, maar moet af en toe van mij en stapt dan wel op.
Hij dreigt graag Laughing maar meestal bijt hij niet echt, soms vind ik dat jammer, vooral wanneer mensen op straat hem zomaar ineens moeten aanraken aam z'n staart ofzo Evil or Very Mad

Dat in het donker blazen doet Jacky ook en de anderen trouwens ook, dat is idd de onzekerheid van wat gebeurd er, is heel normaal.

Verder zijn ze vooral heel intelligent Cool
Bericht Donderdag 11 Oktober 2007 9:24 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja ik geloof dat je voor echte harde knauwen beter een dwergara had kunnen kiezen. Wat ik heb gehoord zijn die kleintjes best heeeeel erg fel!

Dat blazen, gaat hij dan ook met z'n kop van links naar rechts met z'n snavel open. (Terwijl hij blaast)
Bericht Donderdag 11 Oktober 2007 6:38 pm
Antonia
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Jacky heeft een doek over de kooi dus kan ik niet zien
maar ik hoor hem blazen en dan zeg ik zachtjes: ssst ga maar lekker slapen en dan wordt ie weer een beetje rustig.

Normaal wanneer hij met z'n kop heen en weer gaat, gaat hij meestel een echte arakrijs geven Laughing
Bericht Donderdag 11 Oktober 2007 10:55 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh? Hmmm een arakrijs is meestal niet zo goed voor je oren! Laughing
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 7:03 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 5:33 am
  Berichten van afgelopen: